Tekstas Kristinos Noreikienės

Nuotraukos Dariaus Petrulaičio

Jau 25-erius metus šeimos vertybėmis ir tradicijomis besiremiančios Lietuvos įmonės „Lonas“ vardas asocijuojasi su miegamojo erdve ir jos įrengimu, pradedant spintelėmis ir pufais, baigiant rankų darbo čiužiniais ir lovomis. Jubiliejinius, 2018-uosius, metus įmonė užbaigė išties svarbiais pokyčiais, įprasminusiais sėkmingą ir ilgametę „Lono“ veiklą bei verslo filosofiją ne tik mūsų šalyje, bet ir už jos ribų. Pernai įmonė atidarė du naujus salonus Latvijos sostinėje Rygoje: interjero centre „mc2“ ir „Domina Shopping“ centre. O pačioje metų pabaigoje Vilniuje, Ogmios mieste, Lukšio g. 17, duris atvėrė „Lono namai“. Apie naująjį saloną, jo koncepciją bei įgyvendintas idėjas kalbamės su „Lono“ direktoriumi Domu Jakučiu ir architektu Jokūbu Jurgeliu („2XJ architects“).

„Lono namai“ – jau ne pirmas įmonės salonas sostinėje, tačiau jam, rodos, skirtas ypatingas dėmesys. Koks buvo pagrindinis tikslas Ogmios mieste įrengiant „Lono namus“?

Domas Jakutis: „Lono namai“ – jau vienuoliktasis „Lono“ salonas Lietuvoje ir trečiasis – Vilniuje. Visgi būtent šį saloną norėjome išskirti kaip pagrindinį, į jį sudėdami viską, ką turime geriausia. Siekėme įrengti patogią ir patrauklią erdvę tiek interjero profesionalui, tiek privačiam klientui, ieškančiam komforto bei stiliaus. Būtent todėl norėjome sukurti jaukią – namų – atmosferą, kad čia užsukę žmonės jaustųsi laisvai ir patogiai – ne kaip lankytojai, o kaip tikri „Lono“ svečiai.

Jokūbas Jurgelis: Su „Lonu“ bendradarbiaujame jau penkerius metus, tad esame puikiai susipažinę su įmone ir jos gaminama produkcija. Šįkart, rengdami „Lono namus“, turėjome bendrą tikslą – sukurti išskirtinį saloną. Nors visuose „Lono“ salonuose siekiama išlaikyti bendrumą, visgi kiekviename iš jų istorija kuriama ir dėliojama savitai. Naujoji prekybos ir bendradarbiavimo erdvė Ogmios mieste stipriai skiriasi nuo kitų „Lono“ salonų ir išties geriausiai reprezentuoja pačią įmonę. Salone vyraujanti namų atmosfera puikiai atspindi įmonės požiūrį ir vertybes. Žinoma, įtakos idėjai turėjo ir erdvė, kurioje įkurtas salonas. Tai – buvęs sandėlis, išsiskiriantis tūriu ir aukščiu bei įspūdingais konstrukciniais sprendimais. Taigi, šįkart, naudodamiesi patalpų privalumais bei teikiamomis galimybėmis, norėjome atskleisti naujovišką firmos požiūrį, parodyti gaminamus produktus, taip pat išplėsti prekybos salono sampratą ir sukurti pridėtinę vertę lankytojams.


„Lono namuose“ ypatingas dėmesys skiriamas profesionalams – architektams. Kaip naujajame salone paskirstytos erdvės, kokias funkcijas jos atlieka?

J. Jurgelis: Naujasis salonas pasitinka didžiule, 500 m2 erdve, išsidėsčiusia per du pastato aukštus. Pirmajame įrengta ekspozicinė erdvė su produktų testavimo zona, skirta pristatyti ir iš arčiau susipažinti su gaminamais produktais. Čia sukurta kintanti ekspozicijos dalis, kur kūrėjai bus kviečiami sukurti išskirtinę miegamojo viziją, naudodami „Lono“ produktus. Mes, kaip interjero autoriai, pradėjome šią įdomią užduotį ir tikimės perduoti estafetę kitiems. Antras aukštas skirtas bendradarbystei ir renginiams – tai erdvė, galinti kisti pagal poreikius.

D. Jakutis: Norėdami parodyti išskirtinį dėmesį profesionalams ir sukurti patrauklią vietą bendradarbiauti, pirmame salono aukšte įrengėme architektų kūrybos zoną, kurioje bus galima įgyvendinti pačias originaliausias miegamojo įrengimo idėjas. O štai antrame pastato aukšte įkurta erdvė „Lono“ dizaineriams: čia bus galima rengti mokymus, organizuoti susitikimus su klientais ir pan.

Akivaizdu, jog kuriant salono interjerą, daug dėmesio skirta medžiagoms. Tarkime, vos įėjus į „Lono namus“, į akis krinta pagrindinis interjero akcentas – juodas minkštas marmuras, pagamintas iš porolono likučių. Kokią įmonės poziciją tai atspindi?

D. Jakutis: Idėja kilo siekiant atspindėti vieną iš prioritetinių tikslų, kuriuos įmonė atsakingai įgyvendina jau ne vienus metus. Tai – gamybos atliekų mažinimas visose „Lono“ grupės įmonėse. Marmurinis porolonas – tik vienas iš netikėtų atradimų kartu su architektu J. Jurgeliu. Manau, šis sprendimas skatina ir įkvepia kūrybiškai pažvelgti į porolono panaudojimo galimybes naujose, netikėtose terpėse.

J. Jurgelis: Teracinis porolonas tapo pagrindiniu projekto akcentu tiek dėl estetinių, tiek dėl idėjinių savybių. Be to, tai dar nematytas, naujas šios medžiagos panaudojimo būdas interjere. Įgyvendinant šį projektą, iš teracinio porolono pagaminti visi pagrindiniai elementai: recepcija, dalies sienų apdaila, ekspoziciniai baldai, sėdimosios vietos, akustinės sistemos ir dekoro detalės.

D. Jakutis: Ekspozicijoje mums buvo svarbu pademonstruoti žaliavas, kurios naudojamos mūsų produktų gamyboje – ne tik poroloną, bet ir kitas. Tarkime, pakylos pagamintos iš faneros, iš kurios daromi tvirti lovų konstrukcijos rėmai.

J. Jurgelis: Įrengiant šį „Lono“ saloną, medžiagoms skirta išties daug dėmesio. Dalis medžiagų, tokių kaip fanera ar lininiai siūlai, atspindi gaminamus produktus. Kitos naudotos medžiagos demonstruoja įmonės vertybes. Tarkime, porolonas ar perdirbta guma rodo įmonės požiūrį į tai, jog šiame – vartojimo – amžiuje itin svarbu atrasti būdų ir vietų, kur galima būtų šias medžiagas pritaikyti, kuriant originalią erdvę ir, žinoma, prisidėti prie kitokios, atsakingesnės, vartojimo kultūros formavimo.

Praėjusiais metais atidarėte ir du salonus kaimyninėje Latvijoje. Tai gražus jubiliejinių „Lono“ metų įprasminimas. Kokių planų turite artimiausiai ateičiai?

D. Jakutis: Latvija yra artima rinka. Seniai norėjome plėstis į Baltijos šalis ir pagaliau tam subrendome. Pernai Latvijoje atidaryti du prekybos salonai, elektroninė parduotuvė – tai pirmieji žingsniai. Šiemet pradedame antrąjį sezoną Latvijoje – laukia daug iššūkių. Vienas iš pagrindinių – kurti ir didinti lojalių klientų ratą. Be abejo, tikslai ir ambicijos dideli – būti žinomam miegamojo prekės ženklui ne tik Baltijos šalyse, bet ir Europoje.

Kitas svarbus tikslas – ir toliau glaudžiai bendradarbiauti su architektais bei interjero dizaineriais, kurie vis dažniau pirmenybę teikia „Lono“ gaminiams. Štai pernai mūsų lovas pasirinko daugiau nei 60 profesionalų. Prognozuojame, kad šiemet šis skaičius tik augs. Tačiau tam, kad tai pasiektume, laukia dar daug darbų.

Dėkoju už pokalbį. Linkime sėkmės siekiant ir įgyvendinant išsikeltus tikslus.

Daugiau informacijos: www.lonas.lt