Privatus sektorius lenkia verslą naudojant alternatyviąją energetiką

Viessmann_saules_kolektoriai

Viessmann_saules_kolektoriai

Viessmann

Viessmann_saules_kolektoriai

 

Šildymo sistemų gamintoja „Viessmann“ UAB birželio 16 d. žiniasklaidos atstovams pristatė saulės kolektorių taikymo praktiką ir galimybes Lietuvos versle. Renginys vyko viename pirmųjų iš nedaugelio objektų verslo segmente, kuriame buvo įdiegta ši atsinaujinančius energijos išteklius naudojanti sistema – restorane „Hesburger“.

Saulės kolektoriams Lietuvoje sparčiai populiarėjant, ši tendencija kol kas nejuntama verslo segmente: „2009 m. dėl ekonominės krizės saulės kolektorių pardavimai krito 30 proc., tačiau šiemet rinka atsigauna – dar neįpusėjus metams ir neprasidėjus sezonui, 2010 m. duomenys jau viršija pernai metų. Vis dėlto procentinė verslo investicijų į modernizavimą šioje srityje dalis kol kas byloja tik apie užuomazgas,“ – teigia „Viessmann“ UAB pardavimų vadovas Žygimantas Maleckas. „Nors Lietuvos rinkoje pirmaujame parduodant vakuuminius saulės kolektorius ir atlikome nemažai skaičiavimų potencialiems tokio pobūdžio projektams versle, vis dėlto Lietuvoje buvo įgyvendinti vos keli projektai. Tikėtina, kad stebėdami tarptautinę praktiką ir pokyčius Lietuvos įstatymų bazėje, mūsų verslininkai dar laukia valstybės „stumtelėjimo“ dotacijomis,“ - teigia Ž. Maleckas.

Pasak Ž. Malecko, dažniausiai saulės kolektorius diegia Lietuvos rinkoje veiklą pradedančios tarptautinės kompanijos. „Nors saulės kolektorių rinka Lietuvoje pradėjo formuotis 2004 m., pirmieji jos dalyviai buvo privatūs namų ūkius įsirengiantys asmenys. Verslas prisijungė ženkliai vėliau, apie 2008 m. Tai buvo tarptautinių kompanijų filialai Lietuvoje, turintys tokios įrangos naudojimo praktiką ir patyrę jos privalumus. Lietuvos verslininkai kol kas tokioms investicijoms ryžtasi retai, nors be akivaizdžių alternatyviosios energetikos privalumų – kaštų taupymo, energetinės nepriklausomybės ir lengvos eksploatacijos, tokios sistemos verslui gali sukurti ir daugiau pridėtinės vertės. Pavyzdžiui, pakeldamos nekilnojamojo turto kainą.“

Ž. Maleckas pažymi, kad saulės kolektoriai efektyviausiai išnaudojami ten, kur yra didelis karšto vandens poreikis, pavyzdžiui, maitinimo įstaigose, baseinuose, SPA centruose ir kt. Vieni pirmųjų ir kol kas vieninteliai sistemingai diegiantys saulės kolektorius Lietuvos verslo segmente yra restoranų tinklas „Hesburger“. Nuo 2008 m. visuose restoranuose, kuriems statomi individualūs pastatai, „Hesburger“ įrengia saulės kolektorius. Šiuo metu restoranų tinklas yra įdiegęs 3 tokias sistemas Vilniuje ir Šiauliuose.

Lietuvoje per metus 1 kv. metrui išspinduliuojama apie 900-1100 kWh saulės energijos, priklausomai nuo vietovės (pajūryje daugiau). Tokie patys ar mažesni parametrai būdingi ir saulės energetika aktyviai besidominčiai Šiaurės Europai ir šiaurinei Vokietijos daliai. Paskaičiuota, kad Lietuvos klimato sąlygomis galima pasigaminti iki 60 proc. karšto vandens.

Apie „Viessmann“ UAB

Prieš beveik 100 metų Vokietijoje Viessmann šeimos įkurta kompanija, kuriai šiuo metu priklauso įmonių grupė, yra viena iš pirmaujančių šildymo įrangos gamintojų pasaulyje. „Viessmann“ siūlomoje kompleksinėje programoje naudojamos visos energijos rūšys: skystasis ir kietasis kuras, dujos (įvairaus galingumo skystojo, kietojo kuro ir dujų šildymo katilai), saulės energija (saulės kolektoriai) bei geoterminis šildymas iš gamtos (šilumos siurbliai).

„Viessmann“ atstovybė Lietuvoje 2010 švenčia savo veiklos dešimtmetį. Daugiau informacijos apie atstovybę Lietuvoje galima rasti adresu www.viessmann.lt.

Daugiau susijusių straipsnių: