"Centras" Nr.2, 2013

Naujame žurnalo „Centras" numeryje skaitykite:

  • Naujienos iš IMM 2013
  • MKIC - žmogaus emocijų režisūra
  • Muziejus bažnyčioje
  • „Pasidaryk pats“: namai su erdvės pojūčiu
  • Loftas istoriniame kvartale
  • Antri namai Londone
  • Estetiška ekologija
  • „Mainport“ viešbutis
  • Macalister'io rūmai
  • Fabriken Furillen
  • Barselona per architektės objektvyą
  • Tendencijų paradas
  • Ispanijos plytelių gamintojai palaiko architektų kūrybą
  • Interjero stiliai - žvilgsnis iš šalies
  • Pirmoji Lietuvoje gyva vandens ekspozicija
  • Priedas "infashion.lt

VU MKIC biblioteka

MKIC: žmogaus emocijų režisūra

MKIC – vienas garsiausių projektų šiuo metu Lietuvoje. „Statybų Generolų“ apdovanojimų metu jis pripažintas Metų Sprendimu. Lietuvos Architektų sąjunga šį projektą išrinko vienu iš 5 geriausių pastarųjų dviejų metų projektų.

Tačiau kodėl kilo toks ažiotažas? Kodėl Kuo šis projektas ypatingas ir keliantis tokį susidomėjimą visuomenėje, ne tik architektų terpėje? Ar dėl paties objekto – dėl jo neįprastų mūsų akiai, drąsių, monumentalių, plastiškų ir šiek tiek menančių keraminę skulptūrą formų? Ar dėl objekto paskirties, dėl to, kad tai svarbus nacionalinis kultūrinis projektas, ir dar svarbiau – mokslinė biblioteka?

Bažnyčios transformacija į muziejų, Kanada

Muziejus bažnyčioje

Architektai – Provencher Roy + Associés Architectes
Fotografai – Tom Arban, Alexi Hobbs, Marc Cramer, Jean-Guy Lambert

Studijos Provencher Roy + Associés Architectes architektai, statydami Kvebeko ir Kanados menui skirtą Claire ir Marc Bourgie paviljoną Monrealio dailės muziejuje įvykdė neįtikėtiną senos bažnyčios transformaciją. Laikais, kuomet religinio palikimo išsaugojimas yra didelis iššūkis visame pasaulyje, ši architektūrinė intervencija yra pavyzdinis pastarojo žanro modelis. Jo meistriškumas buvo pripažintas tokiais apdovanojimais, kaip 2010 Canadian Architect Award of Merit, Grand Prix du Design 2011 bei Kvebeko urbanistikos vystymo instituto teikiamu Prix d‘excellence 2011 apdovanojimu, kuris studijai Provencher Roy + Associés Architectes įteiktas už kruopštų architektūrinį apmąstymą, kuris atsispindi pastarajame projekte, jo išskirtinėje urbanistinėje integracijoje bei dizaine, kuriame susilieja praeitis ir ateitis. 2012 m. paviljonas buvo apdovanotas „Monrealio architektūrinio palikimo iniciatyvos“ prizu už architektūrinę integraciją.

"Centras"
 Nr.2, 2013 interjerai

4 architektūros / interjero projektai:

  • Omer Arbel'o loftas istoriniame kvartale
  • Maarten Vanbelle miestietiškas namas su erdvės pojūčiu
  • Daniel Hopwood'o "Antri namai Londone"
  • Gervais Fortin "Estetiška ekologija"

Dizaino viešbučiai

Trys dizaino viešbučiai

  • „Mainport“ viešbutis

Vandens taksi, greitaeigės valtys bei vakarėlių laiveliai – visi sustoja privačioje „Mainport“ prieplaukoje, žvelgiančioje į vidinį Roterdamo uostą bei dantytą miesto panoramą, vietinių vadinamą Manhetenu prie upės Maas. Iš čia bangos formos raštai ant grindų vilioja praeivius link įėjimo į pakrantėje stovintį viešbutį, kuris su savo langais nuo grindų iki lubų, rodos, visiškai skaidrus. Matomumas yra labai svarbus, nes savininkė Karin Geurts pageidavo, kad dalimi esminės viešbučio koncepcijos būtų vietinių kaimynų pasitenkinimas, kaip ir pačių svečių.

  • Macalister'io rūmai

Macalister‘io rūmai yra pirmasis projektas iš iniciatyvos Heritage Redefined su viešbučio savininku Dato Sean priešakyje. Iniciatyvos tikslas buvo paversti istorinius kolonijinius pastatus naudingomis, praktiškomis, šiuolaikinėmis erdvėmis. Tam Dato Sean ir jo žmona Datin Karen į pagalbą pasikvietė Singapūro Dizaino Ministerijos dizaino direktorių Colin Seah, kuris neseniai buvo pripažintas „kylančia architektūros žvaigžde“. Kartu jie sugalvojo viešbučio dizainą, kaip vientisą holistinę viziją, kurioje numatyti sinergetiškai tarpusavyje veikiantys aštuoni apartamentai bei penki restoranai ir barai. Dato Sean, Datin Karen bei jų komanda patys numatė didžiąją interjero dizaino dalį, parinko baldus bei meno kūrinius. Macalister‘io rūmai išsiskiria iš kitų vietinių viešbučių scenos savo intymiu masteliu, šiuolaikišku dizainu bei dėmesiu detalėms.

  • Fabriken Furillen

Viešbučio dizainas yra reklamos fotografo Johan Hellström‘o vaizduotės vaisius. Kaip ir galima tikėtis iš asmens, turinčio potraukį stulbinantiems vaizdams, Hellström‘o kūrinys išties efektingas. Pastatas išsiskiria iš supančios aplinkos, tuo pačiu atlikdamas natūralaus aplinkos pratęsimo vaidmenį – atspindėdamas buvusio karjero formas bei spalvas.

lietuviški interjerai

Interjero stiliai – žvilgsnis iš šalies

Tekstas: Milda Dicevičiūtė, Vytauto Didžiojo universiteto menotyros studentė.

Apie Lietuvoje vis labiau įsitvirtinantį interjero dizainą kalbėti tampa vis įdomiau, nes pradėjome daugiau dėmesio skirti namų aplinkai, siekiame ne tik patogiai gyventi, bet ir neatsilikti nuo pasaulinių mados tendencijų. Visa tai iliustruoja jau septynerius metus vykstantis „Metų interjero/Auksinė paletė“ konkursas, kuriame per visą jo rengimo laikotarpį sudalyvavo šimtai Lietuvos kūrėjų. Konkursas leidžia stebėti šiuolaikinio interjero plėtrą, susipažinti su šalyje esančiomis dizaino tendencijomis bei įžvelgti besiformuojančius stilius, kuriuos, beje, ir aptarsime, siekdami išskirti populiariausius.

Tendencijų paradas

Tendencijų paradas

Jonas Malinauskas

Startuojant metams, gamintojai, dizaineriai ir potencialūs užsakovai vieningai susirūpina sezono pradžios naujovėmis – ar nepakeis krypties stilistiniai vėjai, ar rinkos neištiks radikalios permainos? Visų dėmesys krypsta į metų pradžioje vykstančias specializuotas tarptautines parodas bei kitus stambius forumus. Šiame straipsnyje bandysime apžvelgti interjero raidos tendencijas, nužymėtas parodose Heimtextil (Frankfurtas) ir Maison Objet (Paryžius)

Heimtextil rengėjų - bendrovės Messe Frankfurt GmbH darbuotojų rūpesčiu dar praeitų metų kovą buvo suburta stipri tarptautinė trendseterių komanda, kuri po poros mėnesių apreiškė keletą originalių stilistinių idėjų. Naujas tendencijas dizaineriai susiejo ne su architektūros ar mados stiliais, kaip kad galima buvo tikėtis, o su 4 potencialių vartotojų tipažais, kurie buvo įvardinti kaip istorikas, ekscentrikas, išradėjas ir... geologas.