Žurnalas „Centras“

Žurnalo "Centras" PRENUMERATA

 

Lithuanian_flag  Anonsas  Reklama    
English_flag  Introduction  Advertise    
Russian_flag  О журнале

 

Norite vartyti žurnalą? Spauskite ant viršelio.

 

 

           
Žurnalas

 

„cenTras“ tai:

  • „cenTras“ tai pirmasis specializuotas dizaino ir architektūros žurnalas Lietuvoje ir vienintelis lietuviškas žurnalas nuo 2010 metų išplėtęs savo rinką Baltijos regione (Latvija, Kaliningrado sritis) bei Baltarusijoje.
  • Mūsų tikslas išlikti tiltu tarp dizainerių, architektų bei įmonių, kurias vienija bendros vertybės, kaip produkto funkcionalumas, forma, kokybė ir, kurios siekia trišalio bendradarbiavimo užtikrinančio naudą ne tik bendradarbiaujančioms šalims, bet ir visuomenei.
  • „cenTras“ tai ne vien tik žurnalas. „CenTras“ taip pat yra ir visuomeninis veikėjas dalyvaujantis bei organizuojantis renginius skirtus architektūros ir dizaino įtraukimui į tvarią aplinką bei socialinį gyvenimą.
  • „cenTras“ yra kasmetinio renginio „Dizaino savaitė“ partneris.
  • „cenTras“ kartu su portalu www.interjeras.lt yra jau nuo 2005 m. vykstančio konkurso „Metų interjeras“ organizatorius.
  • „cenTras“ - tai grandis sujungianti architektus, dizainerius, įmones bei visuomenę veiklai siekiant bendrų tikslų.
Istorija:
 
  • 1-as žurnalo „cenTras“ numeris išleistas 1998 metais ir tapo vienu pirmųjų specializuotų dizaino, interjero ir architektūros žurnalu Lietuvoje.
  • Nuo 2001 m. „cenTras“ yra Lietuvos Architektų Sąjungos (LAS) ir Lietuvos Nekilnojamojo Turto Plėtros Asociacijos (LNTPA) partneris.
  • Nuo 2006 m. „cenTras“ yra Lietuvos Dizaino Forumo (LDF) partneris.
  • Nuo 2009 m. „cenTras“ yra Baltarusijos Dizainerių Sąjungos partneris.
  • Nuo 2012 m. „cenTras“ yra Latvijos Dizainerių Sąjungos partneris.
  • Nuo 2013 m. „cenTras“ yra Lietuvos Viešbučių ir Restoranų Asociacijos partneris.
Rinka:
 
  • „cenTras“ platinamas ne tik Lietuvoje, bet ir Baltarusijoje, Latvijoje bei Kaliningrado srityje (Rusija).
  • Žurnalo „cenTras“ tikslinė auditorija - architektai, dizaineriai bei pasiturintys žmonės siekiantys išskirtinumo savo aplinkoje.
  • Tiražas - 4000 vnt. Periodiškumas 4 numeriai per metus. Dydis - B4.
  • Dauguma prenumeratorių architektai, dizaineriai bei įmonių vadovai.
Turinys:
 
  • Interviu su labiausiai nusipelniusiais architektais, dizaineriais bei atitinkamos srities visuomenės veikėjais iš viso pasaulio.
  • Progresyviausi pasaulio architektūros objektai
  • Žymiausių dizainerių interjerai įkvepiantys kūrybiškas idėjas
  • Modernaus ir šiuolaikinio dizaino pristatymai
  • Ateities vartotojų tendencijų bei technologinių inovacijų apžvalgos
  • Naujausių tarptautinių mugių ir parodų apžvalgos

 

Kontaktai:
Gintautė Kisieliūtė
centras@interjeras.lt
+370 699 26 270

Žurnalo „Centras“ naujausio 2015 – 2016m. žiemos nr. anonsas

  
  • Svirnas virtęs vasarnamiu
  • Kultūros centras, iškilęs iš pelenų
  • Gatvinis kaimas šlaite
  • Firminis Red Bull biuras
  • Viešbutis šiuolaikiniam aristokratui
  • Viešbutis viršukalnėje
  • Interjero dekoro tendencijos 2016
  • Paroda Tendence’2015:  copy, paste, cut & print
  • Svečiuose pas švedų tinklaraštininką S.Nilsson
  • Muzika, šokis, nuotykis
  • Grafinio dizaino elito susitikimas Bilyje
  • NAPA – lietuviškos pakuotės dizaino turnyras
  • What's Next?  – kūrybos mokykla per dvi dienas

 

Šiuolaikinė vikingų architektūra  

Fotografijos: Adam Mørk
Vieta: Stavangeris, Norvegija
Realizacija: 2014 – 2015 m.
Tekstas: Gintautės Kisieliūtės
 

AART architects bei Kraftværk projektas ne tik pakeitė industrinės miesto dalies įvaizdį, bet ir priminė apie visiems gerai žinomą, bet nedrąsiai dideliems objektams naudojamą technologiją. Stavangeris pasižymi būtent medinės architektūros gausa, kurios didžioji dalis pastatyta XVIII – XIX a., o pats miestas tokių pastatų turi bene daugiausiai visoje Šiaurės Europoje. Šiandien į šią tradiciją žvelgiama ne tik kaip į architektūrinį, konstrukcinį sprendimą, tačiau taip pat kaip į kultūrinį palikimą, kurį reikia puoselėti ir plėtoti, perduoti ateities kartoms bei pritaikyti šiandienos reikmėms. Didelio mastelio daugiabučio projektavimas šia metodika buvo paremtas vietinio identiteto bei visuotinės vizijos pagrindu.


 


Kai susipina tradicijos ir brutalizmas

Fotografijos: Amit Geron, Hufton Crow
Vieta:
Tel Avivas, Izraelis 
Realizacija: 2011 m.
Tekstas: Gintautės Kisieliūtės

Autorių išreikštas naujas požiūris į architektūrą buvo visai kitoks nei įprasta 9-ajame dešimtmetyje, kai tokios kultūrinės vietos, pavyzdžiui, muziejai, patys buvo veikiau skulptūriniai objektai. Kūrėjai perteikė naują sampratą ir muziejus buvo suprojektuotas kaip choreografiška, interjerui reikšmę suteikianti erdvė, kupina gyvybės, linijiškumo, lūžtančios saulės šviesos, cirkuliacijos. Pagal savo koncepciją šis pastatas turi panašumų į brutalistine architektūra pasižymintį buvusį pagrindinį muziejaus pastatą, tačiau taip pat siejasi ir su tradicine modernizmo – Mendelsono, Bauhaus ir „Baltojo miesto” – architektūra, vyraujančia Tel Avive.


 

Pieno parduotuvė tapo namais

Fotografijos: Lluís Corbella, Eva Cotman 
Vieta:
Barselona, Ispanija 
Realizacija: 2015 m.
Tekstas: Gintautės Kisieliūtės

Sunku patikėti, tačiau šis elegantiškas, lofto stiliaus būstas, esantis pačiame žaviausiame Barselonos rajone, vadinamame Gracia, anksčiau buvo ne kas kitas, o pieno krautuvė. Čia būdavo pardavinėjami pieno produktai – jogurtas, įvairūs kremai – dalis patalpų atliko svirno paskirtį, tam tikru metu viduje netgi buvo laikomos karvės. Vėliau pastatas buvo visiškai apleistas, o fasadas bei stogas – kritinės būklės, todėl buvo reikalinga rimta renovacinė rekonstrukcija. Projektas virto unikaliu, kai prancūzų architektas Marc Mazeres pradėjo bendradarbiauti su katalonų architektu Lluís Corbella, ir taip prasidėjo jo išskirtinė istorija.



 

Skype biuras iš geometrinių figūrų

Fotografijos: Jason Strong
Vieta: Stokholmas, Švedija
 Realizacija: 2011 m.

Kompanijos ,,Skype“ biuras yra įsikūręs pačioje Stokholmo miesto širdyje. Fabrikas pastatytas 1846 m., seniau jame buvo drabužių siuvykla, o nuo 1857 m. – didžiausia Švedijos alaus darykla, gyvavusi iki 1971 m. Kadangi šios gamyklinės patalpos buvo didžiulės, erdvios, aukštomis lubomis, dideliais langais – tikras lofto pavyzdys, todėl jos puikiai tiko jaunai, veržliai ir interaktyviai kompanijai, tokiai kaip ,,Skype“. Palanki architektūra leido projekte numatyti ne tik biurams įprastas patalpas, tačiau  garso bei vaizdo studijas ir kelias poilsio zonas, kuriose galėtų ilsėtis iki 100 darbuotojų.


 

Nauja viešbučio koncepcija Zoku  

Fotografijos: Ewout Huibers
Vieta: Amsterdamas, Nyderlandai
Realizacija: 2015 m.

Tekstas: Gintautės Kisieliūtės

Siekiant palengvinti gyvenimo ir darbo keliaujant pobūdį, Zoku (iš japonų kalbos išvertus tai reiškia „šeima“, „gentis“, „klanas“) samprata suardys nusistovėjusį požiūrį į viešbučio kambarius ir sukurs naują kategoriją šioje industrijoje. Namų biuras, tinkamas ilgiems apsistojimams, tačiau turintis aptarnavimo privalumus, be to, socialinį ūžiančio miesto gyvenimą. Zoku – tai vieta, skirta atsipalaiduoti, dirbti, socializuotis su bendraminčiais ir įsitraukti į miesto gyvenimą. Tokio pobūdžio kambariai yra skirti šiuolaikinei kartai – jauniesiems keliaujantiems verslininkams, kurie mėgsta apjungti darbą, laisvalaikį bei gyvenamąją aplinką. O nauji poreikiai reikalauja naujų sprendimų – vienu iš jų taps Zoku.


 

Restoranas, kuriame Rytai susilieja su Vakarais  

Fotografijos: Ed Reeve
  Vieta: Londonas, Didžioji Britanija
Realizacija: 2015 m.
Tekstas:
Giedrė Lindens

Soho rajone, greta Berviko gatvės turgaus, duris atvėrė dviejų aukštų restoranas „Duck + Rice“ (liet. „Antis + Ryžiai“). Tai – naujausia įžymaus kinų kilmės restoranų savininko Alano Yau dovana gero maisto mėgėjams. A. Yau jau turi ne vieną sėkmingą restoraną, tarp jų – rafinuotus „Michelin“ žvaigždutėmis apdovanotus „Yauatcha“ ir „Hakkasan“. Jam priklauso ir puikiai Didžiojoje Britanijoje žinomas maitinimo tinklas „Wagamama“. Dabar jis nusprendė atsidaryti alinę ir kiniško ragu restoraną viename pastate, tad pasamdė Stambule veikiančią dizaino studiją „Autoban“, kurios dizaineriai sugebėjo įgyvendinti A. Yau vizijas ir sukurti tokią įstaigą, kurioje kinų miestas susilieja su karalienės Viktorijos laikų prabanga.


 

Stiklo ir ledo dainius

Tekstas: Jono Malinausko

Skirtingai nei daugelyje Europos šalių, Suomijos dizaino fenomenas XX a. viduryje išgarsėjo ne dėl gilių  kultūrinių tradicijų ar palankių ekonominių sąlygų, o dėl unikalių asmenybių, prie kurių neabejotinai galime priskirti Tapio Wirkkalą (1915 – 1985) – iškilų dizainerį, savo kūryboje apjungusį aukščiausius pramoninio dizaino ir taikomosios dailės pasiekimus. Anuomet Suomijos dailės ir dizaino įtaka sovietinės Lietuvos kultūriniam procesui buvo labai didelė. Iš vienos pusės daugelį metų žiūrėjome į Suomiją kaip galimos mūsų šalies „alternatyvios istorijos“ pavyzdį. Iš kitos pusės, aplinkiniais keliais Lietuvą pasiekdavusios skandinavų meninės inspiracijos buvo gera paspirtis, siekiant išlaikyti kultūrinį identitetą ir atsispirti prievarta brukamam „socialistiniam“ realizmui. T. Wirkkalos 1981 m. paroda tapo vienu iš liudijimų, kad esame teisingame kūrybinių paieškų kelyje.

Magazine “cenTras”

  
“CENTRAS” IS:
 
  • “cenTras” is the first specialized design and architecture magazine in Lithuania. And the only magazine which recently expanded to Baltic region in 2010 (Belarus, Latvia and Kaliningrad district (Russia)).
  • Our goal is to stay being a bridge between the designers, architects and companies which share the values of product’s funcionality, form, quality and always seek the tripartite cooperation resulting in overall benefits to all parties as well as the whole society.
  • Besides being a magazine “cenTras” is also a public figure participating in and organizing events regarded to inclusion of architecture and design into environmental sustainability and social life as well.
  • “cenTras” is a partner of the annual event “Dizaino savaitė” (eng. design week) - http://www.dizainoforumas.lt/en.php/designweek
  • “cenTras” together with portal http://www.interjeras.lt is an organizer of time annual contest “Metų interjeras” (eng. interior of the year) since 2005.
  • “cenTras” is an element linking architects, designers, companies and society to common points of participation.
HISTORY:
 
  • 1st “cenTras” edition published in 1998 and became the first specialized design, interior and architecture magazine in Lithuania;
  • Since 2001 “cenTras” is a partner of Lithuanian Union of Architects and Lithuanian Real Estate Development Association;
  • Since 2006 “cenTras” is a partner of Lithuanian Design Forum;
  • Since 2009 “cenTras” is a partner of Belarusian Union of Designers market;
  • Since 2012 “cenTras” is a partner of Latvian Union of Designers;
  • Since 2013 “cenTras” is a partner of Lithuanian Hotel and Restaurant Association;
  • Besides Lithuania “cenTras” is also distributed in Belarus, Latvia and Kaliningrad district (Russia);
  • Target audience of the magazine “cenTras” is architects, designers and wealthy people who seek exclusiveness in their environment;
  • Circulation is 4000 units. Periodicity 4 editions per year. Size - B4.
  • Most of subscribers are architects, designers and chief executive officers.
CONTENT:
 
  • Interviews with the most prominent architects, designers and coherent public figures of the world
  • The most progressive objects of the world’s architecture
  • Interiors of the most famous designers inspiring creative ideas
  • Presentations of modern and contemporary design
  • Reviews on events of future consumers’ trends and technological innovations
  • Up-to-date commentaries of international fairs

 

Contact:
Gintautė Kisieliūtė
Email.: centras@interjeras.lt
Tel.: +370 699 26 270

 

 

SOME COMPANIES THAT ALREADY HAVE EXPLOITED THE BENEFITS OF “CENTRAS”

 

SOME OF THE MOST PROMINENT FIGURES IN DESIGN AND ARCHITECTURE WHOSE PROJECTS WERE PUBLISHED BY “CENTRAS”
 

  • Architects Ilmari Lahdelma and Rainer Mahlamäki
  • Architects Didzis Jaunzems and Laura Laudere
  • Architect Renzo Piano
  • Architect group: Adam Court, Jon Case, Michele Rhoda, Vanessa Weissenstein, AnnaLisa Cunningham-Cooper, Mark Rielly & Cheriece Lakay
  • Designer Chris McDonough
  • Designer Joe Cesare Colombo
  • Architect Guilhem Eustache
  • Architect / designer Diego Revollo
  • Designer Jory Brigham
  • Architect Marcel Luchian
  • Designer Giovanni Barbato
  • Designer Marcel Wanders
  • Architect Jørgen Hansen-Koch
  • Designer Karim Rashid
  • Designer Ari Kanerva
  • Architect Ralph Germann
  • Architect Enrique Norten
  • Architects Vicente Alcover Ripoll and Louis Moranta Jaume
  • Designer Steuart Padwick
  • Architect Danièle Damon
  • Designer Alexander Lotersztain
  • Architect / designer Gio Ponti
  • Designer Bruno Serrao
  • Designer Laura Kishimoto

 


-->

„Pagaliau dizaineris taip pat yra vartotojas“

 

Tekstas: Frankas A. Reinhardas

Foto: gam.  

 

Nors šveicaras Cuno Frommherzas (gim. 1963) baigė staliaus mokslus, noras kurti paėmė viršų. Ketverius metus praktinės patirties jis sėmėsi interjero dizaino studijoje, o nuo 1996 dirba kaip nepriklausomas dizaineris. Kuo įdomus šis kūrėjas? Jis net nebando koketuoti ir save vadina savamoksliu, o gyvena ir dirba dviejose vietose – 400 metų senumo dvaro rūmuose mažame Schwyzo miestelyje ir studijoje-lofte ketvirtajame dešimtmetyje statytame tekstilės sandėlyje Burgdorfe.

Журнал "CENTRAS"


centras_logo

Факты:

С 1998 издаваемый журнал является первым частным специализированным журналом в Литве. В течении года выходит 4 номерa, которые печатаются общим 4000 экз. тиражом С 2010 года CENTRAS переводится на русский язык и распространяется (подписка) в Белорусии и Калининградской области (РФ).

Читатели журнала – образованные, успешные потребители, которые желают жить стильно в современных домах, работать в удобных, уютных офисах и отдыхать в достойных местах. Специалисты любят это издание из за свежайшей информации о тенденциях со всего мира.

Рекламодатели журнала CENTRAS это мировые супербранды которые позиционируются в товарной группе Люкс:

в товарной группе Люкс:

Absolut

COR

Hwam

Siemens

Alberto Niery

Duravit

Interlübke

Simas

Armani/ Casa

Elica

Jung

Villeroy & Boch

Blanco

Hansa

Laufen

Wittmann

Bulthaup

Hettich

Longhi

Canon

HP

Poliform

Etc.

 

Teл.: +370 5 205 15 71


 

 

-->

„Pagaliau dizaineris taip pat yra vartotojas“

 

Tekstas: Frankas A. Reinhardas

Foto: gam.  

 

Nors šveicaras Cuno Frommherzas (gim. 1963) baigė staliaus mokslus, noras kurti paėmė viršų. Ketverius metus praktinės patirties jis sėmėsi interjero dizaino studijoje, o nuo 1996 dirba kaip nepriklausomas dizaineris. Kuo įdomus šis kūrėjas? Jis net nebando koketuoti ir save vadina savamoksliu, o gyvena ir dirba dviejose vietose – 400 metų senumo dvaro rūmuose mažame Schwyzo miestelyje ir studijoje-lofte ketvirtajame dešimtmetyje statytame tekstilės sandėlyje Burgdorfe.