Gerų emocijų virtuvė gyvai

 

Tekstą parengė Eglė Kirkliauskaitė
Nuotraukų autorius Vaidotas Darulis


Kokybė, ilgaamžiškumas ir orientacija į klientą – tai vienija sostinėje įsikūrusią baldų studiją „KiTAIP“ ir joje aptinkamą buitinės technikos ženklą NEFF. Jau daugiau nei dešimtmetį trunkanti sėkminga kolaboracija kuria pridėtinę vertę abiem pusėms, bet labiausiai – virtuvę įsirenginėjantiems klientams. „Daugelis baldų gamintojų dirba su buitinės technikos tiekėjais – tai nėra visiškai unikalu. Vis dėlto tikrai ne visi salonuose į savo baldus įmontavę ir prie elektros tinklo ar kitų komunikacijų prijungę buitinę techniką, kas suteikia galimybę pamatyti realų vaizdą, viską „pačiupinėti“ ir netgi gyvai išbandyti“, – sako studijos „KiTAIP“ įkūrėjas Dalius Razauskas.

 


Jam antrina prekės ženklo NEFF atstovas Lietuvoje Martynas Plyčiuraitis: „Laikas virtuvėje yra pojūčiai, jausmai – maisto gaminamas dažnai suteikia puikių emocijų, tad, komplektuojant savo virtuvę, tikrai verta įsitikinti jos patogumu.“ Užsukus į svečius, studijoje „KiTAIP“ su NEFF gali labai greitai suprasti, apie kokią virtuvės magiją pasakoja pašnekovai: su jais šnekamės daugiafunkcėje orkaitėje skrundant šviežutėliams kruasanams, gurkšnodami spintoje įtaisyto kavos aparato paruoštą kavą ir apžiūrinėdami modernius, bet laikui nepavaldžius virtuvės dizaino sprendimus.

Papasakokite, kaip prasidėjo jūsų kolaboracija?

Dalius: Pirmiausia norėčiau trumpai pristatyti „KiTAIP“. Įmonės veikloje išskirtume dvi pagrindines kryptis: užsakomųjų vienetinių baldų kūrimą ir jų gamybą, pritaikymą interjere bei autorinių baldų, kuriuos projektuojame neturėdami konkretaus užsakovo, kūrimą. Mūsų autoriniai baldai jau dešimtmetį pristatomi tarptautinėse baldų ir dizaino parodose Tokijuje, Singapūre, Niujorke, Paryžiuje, Milane, Kelne, Londone ir sėkmingai reprezentuoja lietuvišką dizainą pasaulyje. Keletą gaminių yra įsigijęs Taikomosios dailės ir dizaino muziejus, esame ne kartą pelnę „Gero dizaino“ diplomus ir „Litexpo“ konkursų apdovanojimus. Didžiausios sėkmės sulaukė daugiafunkcis baldas „Tabletė“ (angl. Pill). Jį yra įsigiję dizainui neabejingi žmonės bene visuose žemynuose. „Tabletę“ galima rasti net Claudios Schiffer pilyje Anglijoje.

 

 

  „KiTAIP“ įkūrėjas Dalius Razauskas   NEFF atstovas Lietuvoje Martynas Plyčiuraitis

 

Visiškai neseniai atėjo puiki žinia iš Italijos, kad mūsų dizainerės Agnės staliukas „Eglutė“ įvertintas „Adesigne“ sidabro apdovanojimu. Užsakomuosius baldus gaminame jau daugiau nei ketvirtį amžiaus, todėl turime unikalią galimybę stebėti savo gaminių gyvenimą ir, atsižvelgdami į tą patirtį, tobulėti. Pagal užsakymus mūsų gamintų baldų rastume Liuksemburge, Londone, Briuselyje, net Manhatane. Galime pasigirti, kad mūsų Prezidentė abi kadencijas dirba prie „KiTAIP“ gaminto kareliško beržo stalo. Jam sukūrėme specialias rankenėles, panaudoję tarpukario kareiviškos sagos Vyčio atlieją. Visgi daugiausia dirbame Lietuvoje, kuriame išskirtinius baldus namams ir butams. Dažnai bendradarbiaujame su kliento architektais.

Didelę gaminamų baldų dalį sudaro virtuvės – sudėtingiausi bei brangiausi – baldai, į kuriuos tenka įmontuoti buitinę techniką. Martynas atstovauja didelei įmonei, dirbančiai su ne vienu gamintoju. Mūsų bendradarbiavimas tęsiasi jau apie 10 metų: iš to laimi visi, labiausiai – klientai. Seniau rinktis buitinės technikos klientai buvo siunčiami į prekybos centrus, kur komplektuotis virtuvę tekdavo patiems. Galimybė viską išsirinkti ir įsigyti vienoje vietoje sutaupo daug brangaus naujakurių laiko.

Martynas: Studija „KiTAIP“ buvo viena iš pirmųjų, su kuria pasirašėme tiesioginio bendradarbiavimo sutartį. Prisimenant mūsų istoriją, daugiau nei prieš dešimtmetį susijungė du padaliniai, atstovavę „Siemens“ ir „Bosch“ prekių ženklams. Įkurtas filialas nusprendė dirbti tiesiogiai su partneriais. Jais tapo ne tik dideli centrai, bet ir mažesnieji, tokie kaip Daliaus studija. Iš Baltijos šalių rinkos pasitraukus „Siemens“, 2017 m. į Lietuvą atkeliavo NEFF prekės ženklas. Jis jau spėjo užsitarnauti klientų simpatijas – žmonės pelnytai juo patikėjo. NEFF yra populiariausias gamintojas Didžiojoje Britanijoje, jo pasaulinė metinė apyvarta siekia 650 mln. eurų. Taigi džiaugiamės, kad kartu su savo produkcija jį pasirinko rekomenduoti ir baldų gamintojai.

 

 

 

Siekiate, kad virtuvės baldų dizainas derėtų su buitine technika. Turbūt tai nėra jau tokia dažna praktika...

Dalius: Daugelis baldų gamintojų dirba su buitinės technikos tiekėjais – tai nėra visiškai unikalu. Vis dėlto tikrai ne visi salonuose į savo baldus įmontavę ir prie elektros tinklo ar kitų komunikacijų prijungę buitinę techniką, kas suteikia galimybę pamatyti realų vaizdą, viską pačiupinėti ir netgi gyvai išbandyti. Tuo studija „KiTAIP“ išsiskiria rinkoje.

Martynas: Pagrindinis baldininko verslas yra parduoti baldus. O visa tai, kas yra šalia, reikalauja papildomo laiko ir pastangų. Ne visi baldų gamintojai turi pakankamai žinių apie buitinės technikos ženklus, geba klientui pasiūlyti optimaliausią variantą. Taip, didelė dalis baldų gamintojų ekspozicijoje turi buitinės technikos prekių, bet nesuteikia realios galimybės ją išbandyti. Kartu organizuojame maisto gaminimo sesijas: klientai gali ateiti ir išmėginti, kaip veikia buitinė technika, – tai yra labai modernus požiūris. Juk laikas virtuvėje yra pojūčiai, jausmai – maisto gaminamas dažnai suteikia puikių emocijų, tad, komplektuojant savo virtuvę, verta įsitikinti jos patogumu.

Kuo studija „KiTAIP“ ir prekės ženklas NEFF yra išskirtiniai? Ką galėtumėte pavadinti savo „parašu“?

Dalius: Mane nustebino NEFF dėmesys detalėms – viskas itin funkcionalu, patogu, apgalvota. Sakyčiau, jog šis prekės ženklas greta viso kito rūpinasi, kaip jo prietaisai prisitaikys balduose: man, kaip savo profesijos atstovui, tai daro įspūdį. Kalbant apie studiją, pagrindinis mūsų bruožas yra orientacija į klientą. Manau, jog esame išskirtinai kantrūs, stengiamės neprimesti savo nuomonės, pirmiausia įsiklausome į tai, ko nori žmogus. Turime daug patirties, atitinkamą išsilavinimą, tad puikiai išmanome savo sritį ir labai gerai suprantame, jog baldas turi tikti konkrečiam žmogui. Visuomet deriname savo žinias ir klientų norus, skiriame didelį dėmesį kokybei bei detalėms. Pats pirmiausia esu dizaineris, tad, jei verslininkui svarbiausia uždirbti pinigai, mano didžiausias siekis yra estetiškai ir funkcionaliai patrauklus baldas bei patenkintas klientas.

 

 

 

Martynas: Įgyvendinus bendrus projektus, visuomet išgirstu puikių atsiliepimų apie Daliaus darbus, jų dizainą, kokybę ir ilgaamžiškumą. Tai puikiai dera su NEFF prekės ženklu. Yra keli pagrindiniai šio buitinės technikos gamintojo išskirtinumai. Pirma, tai – seniausiai Europoje gaminimas buitinės technikos prekės ženklas, siekiantis net 140 metų ribą. Viskas prasidėjo, kai mažame Vokietijos miestelyje Karlas Neffas su keletu draugų įkūrė pirmąją NEFF studiją. Jie pirmieji sukūrė ne pastatomą, o į baldus montuojamą orkaitę.

NEFF yra vokiškas ženklas, kuris ilgainiui, prisijungęs prie korporacijos, pradėjo keliauti po visą pasaulį. Iki šiol didesnė dalis technikos gaminama Vokietijoje, o likusi – skirtingose Europos šalyse. Turbūt geriausiai atpažįstamas NEFF parašas yra orkaitė su slide and hide sistema, dėl kurios durelės pasislepia korpuse – tai yra patentuotas funkcionalus bei gražus išradimas, kurio negali pasiūlyti nė vienas kitas gamintojas. Kitas orkaitės ypatumas – apgalvotai sumontuotas apšvietimas, leidžiantis lengvai stebėti ruošiamus patiekalus, taip pat optimaliai karšto oro srautą pasiskirstantis ventiliatorius.

Orkaitės gali turėti garų, mikrobangų funkcijas – tai puikiai atliepia šiuolaikinių klientų poreikius ne tik gaminant maistą, bet ir taupant vietą virtuvėje, neužkraunant jos skirtingais buitiniais prietaisais. Beje, augant kavos kultūrai Lietuvoje, vis labiau populiarėja ir NEFF į baldus montuojami kavos aparatai.

Kokia virtuvė yra funkcionali ir patogi? Galbūt galėtumėte duoti patarimų ją įsirengiantiems?

Dalius: Visuomet labai patogu ir naudinga turėti didesnį spintų bloką, nes jose gali tilpti tiek buitinė technika, tiek kiti reikalingi daiktai. Protingas vietos panaudojimas ir daugiafunkciai prietaisai – bene svarbiausi patogios virtuvės bruožai. Žinoma, žmonės turi skirtingus poreikius: vienam užtenka minimalios virtuvės, o kitam, daugiau gaminančiam, visko reikės daugiau. Itin svarbu pasitarti su specialistais, nes ne visada pats žmogus gali žinoti patogiausius sprendimus. Pasikonsultuoti visuomet naudinga, o po konsultacijos galima įvertinti, ar profesionalo patarimai tinka ir patinka. Juk, įsirengiant butą, investicijos į virtuvę – vienos didžiausių, tad būtų neapdairu tai atlikti bet kaip ir pasidaryti papildomų problemų.

 

 

 

Martynas: Įmonės, kurdamos buitinę techniką, visuomet seka pasaulines tendencijas, žvelgia į bent jau dešimtmečio perspektyvą. NEFF dizainas yra  klasikinis, gana griežtas – toks, kuris niekada neišeis iš mados. Šiam prekės ženklui svarbiausia – kokybė, geros medžiagos, tad įsirenginėjantiems virtuvę siūlyčiau nepasiduoti greitajai madai ar įspūdingiems, bet greitai senstantiems dizaino sprendimams, ir investuoti į kokybę.

Supratau, jog egzistuoja tam tikros virtuvės interjero, buitinės technikos mados. Kas populiaru dabar?

Martynas: Taip, be abejo, čia egzistuoja tam tikros tendencijos. Dabar itin madinga gaminti sveiką maistą, konkrečiau – jį ruošti garuose. Taip galima gaminti daugelį patiekalų arba garus kombinuoti su karšto oro srautu. Pastaruoju atveju gausime apskrudusią plutelę su minkšta konsistencija viduje. Kitas svarbus momentas – laiko taupymas. Karštą orą derinant su mikrobangomis, galima gauti itin greitą rezultatą – įprastai ilgai ruošiami patiekalai ant stalo garuos jau už keliolikos minučių. Kuo toliau, tuo labiau pasaulyje populiarėja vadinamieji protingi namai – didžioji dalis buitinės technikos prietaisų gali būti valdoma nuotoliniu būdu.

Dalius: Mada tikrai yra, tik reikia suprasti, kad kuo madingesnis būsi šiandien, tuo didesnė tikimybė rytoj atrodyti senamadiškam... Baldas nėra drabužis, kurį gali pakabinti į spintą. Kokybiškai padaryti baldai tarnauja dešimtmečius ir, apsisukus laiko ratui, vėl tampa madingi. Kai Vilniaus dailės akademijoje baigęs dizaino studijas ėmiau gaminti pirmuosius baldus, visiems buvo gražios melsvai žalios spalvos – dabar šis koloritas sugrįžta! Visgi šiuos tarpsnius skiria 20 metų: buvo metas, kai šios spalvos atrodė, sakykime, įdomiai. Mano nuomone, geriau rinktis ne ultramadingus baldus, o smulkesnes, lengviau pakeičiamas interjero detales. Ir, žinoma, naujausias tendencijas matuotis šalta galva.

 

 

 

Jau kurį laiką virtuvėse ypač madinga įrengti didelę vitriną su stiklinėmis durimis – geriausia per visą sieną. Bet jeigu ten laikysi kažką daugiau nei taurių ar gražių indų kompoziciją, vaizdelis bus vidutinis. Pastebima tendencija į fasadus įterpti atviras nišas, lentynėles, stalčius be priekelių – taip vartotojas gauna papildomą galimybę formuoti savo interjerą, atvirose vietose komponuoti matomus daiktus. Tik vargas jam, jeigu ten bus atsitiktinai atsiradę, nesuderinti daiktai – interjeras žus nuo buities rankos.

Kalbant apie buitinės technikos madas, pastarąjį dešimtmetį įsigalėjusi kaitlenčių su įmontuotu gartraukiu tendencija. Taip pat į madą grįžta virtuvės salos. Klientams vis svarbesnis tampa ekologinis aspektas, natūralios medžiagos: tikras medis, natūralus akmuo. Paradoksalu, kad kartais natūralios medžiagos yra pigesnės už jas imituojančias dirbtines. Kartu su natūralumo poreikiu žygiuoja patvarumus, ilgaamžiškumas. Pasikeitus butų suplanavimui – virtuvę sujungus su svetaine – atsirado didesnis kompaktiškumo poreikis, noras turėti geresnę garų surinkimo sistemą.

Martynas: Grįšiu prie mados ir ekologiškumo aspekto: seniau egzistavo dujinės arba elektrinės kaitlentės, kurios įkaitindavo visą paviršių, ilgai vėsdavo – dėl to atsirasdavo didelės elektros sąnaudos bei nemaži šilumos nuostoliai. Galiu drąsiai teigti, kad indukcinė technologija yra ta mada, kuri padarė revoliuciją virtuvėje. Ateities tendencijas NEFF pristatys kitais metais Milane vyksiančioje parodoje.

Dalius: Manau, ateities tendencija aiški – tai bus nematomos kaitlentės. Sakykime, medinis virtuvės paviršius, ant kurio padėtas puodas užverda. Kita naujovė – robotizuotos virtuvės. Kol visa tai įsivyraus rinkoje, dar teks palūkėti.

 

 

 

Ko dažniausiai pageidauja klientai? Kokie pagrindiniai iššūkiai kyla, norint pateisinti jų lūkesčius?

Dalius: Klientai dažniausiai turi mažai vietos, ribotą pinigų sumą, bet nori turėti viską. Tai visiškai natūralu ir suprantama. Žmonės pageidauja madingos didesnės kaitlentės, kriauklės, bet dažnai turimas plotas nėra didelis, tad tai tampa iššūkiu. Kadangi turime nemažą lojalių klientų ratą, kai kurie jų, tik pradėję statytis naują namą, kreipiasi į mus ir konsultuojasi dėl virtuvės išdėstymo – juk ši namo dalis ypač svarbi. Namų kokybė lemia ir gyvenimo kokybę.

Martynas: Ko žmonės tikisi iš buitinės technikos? Dažnai nori turėti viską, kas geriausia, ir sumokėti mažiausiai. Deja, NEFF orientuojasi į kiek kitokį klientą. Jų šūkis „Gaminimas su aistra“ atspindi tikslinę auditoriją – tai žmonės, kurie mėgsta gaminti, domisi maisto ruošimu, jo kultūra, ir pasiryžę šiek tiek daugiau investuoti. Virtuvės įrengimas yra viena didesnių investicijų, tam reikia būti nusiteikus ir pasirinkti sau tinkamiausią variantą.

Daugiau informacijos: kitaip.euneff-home.com