Interjero namai "Isto"

Patricia Urquiola

Kristina salonas

Bend

dwelling

Husk

Husk

Neseniai Vilniuje, Žvėryne, duris atvėrė atsinaujinę interjero namai „Isto”. Naujojoje dizaino erdvėje galima pamatyti karščiausias naujienas. Tarp jų - vienos garsiausių pasaulyje architektės ir pramonės gaminių dizainerės Patricijos Urkujolos (Patricia Urquiola) sukurtus baldus. Ji yra viena nedaugelio moterų, sugebėjusi pasiekti karjeros viršūnę industrijoje, kurioje iki šiol dominuoja vyrai.

Milane gyvenanti ir savo studiją turinti dizainerė yra kilusi iš Ispanijos. Ji pasižymi nepaprastai didele kūrybine galia ir komercine įžvalga.

Kompaniją H&M ji išmokė maksimizuoti mažmeninės prekybos salių erdvę. 2010 m. Milano dizaino savaitės metu ji konsultavo danų tekstilės kompaniją „Kvadrat” ir BMW automobilių gamintojus, kuriant 5 serijos „Gran Turismo” modelio instaliaciją, siekdama perteikti moteriškąjį automobilio interjero ir eksterjero suvokimą.

Daugelį metų ji kuria baldų, šviestuvų, santechnikos, kilimų ir interjero aksesuarų modelius didžiausiems gamintojams, tokiems kaip „Moroso”, „Kartell”,„B&B Italia”, „Andreu World”, „Molteni & C”, „Hansgrohe”. Interjero ir industrinio dizaino pasaulyje Patricijos Urkujolos darbai yra pelnę daugybę prestižinių „Red Dot”, „IF “ ir kitų apdovanojimų, jie lyginami su Filipo Štarko (Philippe Starck), Pjero Lissoni (Piero Lissoni), ir Antonijo Citterio (Antonio Citterio) kūryba.

„Isto” interjero namuose galima pamatyti originalių Patricijos Urkujolos dizaino objektų, sukurtų bendradarbiaujant su „Moroso”, „Molteni & C”, „B&B Italia”.

„Atidarėme naują išskirtinio šiuolaikinio dizaino erdvę, todėl ekspozicijos suformuotos iš pasaulyje pripažintų, talentingų dizainerių kūrinių. Pramoninio dizaino pasaulyje nuolat randasi netikėti estetikos ir technologiniai sprendimai, naujienos, kurios keičia gyvenimo būdą ir mūsų pačių požiūrį į daiktus. Vyrauja viena ryški tendencija - ieškoma formų, tobulai atitinkančių žmogaus prigimtį ir poreikius. Patricijos Urkujolos kūryba trykšta fantazija ir funkcionalumu”, - pasakojo namų vadovė Kristina Banienė.

Kviečia tausoti aplinką

Naujausias P. Urkujolos darbas - iš perdirbamo plastiko pagamintas fotelis „Husk”, gamintojas „B&B Italia”. Pasak P. Urkujolos, šis baldas - tai tarsi padėka italų dizaino klasikui Vico Magistretti (1920 - 2006), kažkada sakiusiam: „Kaip gražu būtų sukurti sofą, kuri padaryta vien tik iš pagalvėlių!".

„Man tikrai patiko idėja sukurti sofutę iš 19 laisvai sumestų pagalvėlių. Kiautas, ant kurio jos sudėtos, taip pat yra atitinkamai išformuotas. Visų pagalvėlių jis neapima, tik tas, kurias būtina. Tai sukuria laisvės, nerūpestingumo įspūdį. Kai dirbu su sėdimąja dalimi ir kamšalu, siekiu perteikti „žinutę", kuri iš karto atpažįstama. Taigi - kai jūs žiūrite į „Husk”, jūs jau protu suvokiate komforto jausmą, kurį atsisėdę patirsite fiziškai”, - pasakojo architektė.

P. Urkujolos darbai savo formomis ir technologijomis pralenkia laikmetį. Ji pati atranda naujas formas ir kitus verčia atrasti tai, ką vadiname inovacijomis. Bet kuris gamintojas, dirbantis su ja, turi būti pasiruošęs ilgoms ir įdomioms diskusijoms, kuriose Patricija atkakliai gina savo nuomonę.

„Globalinė recesija daugelį dizainerių ir gamintojų privertė pakeisti požiūrį į daiktus, siekti ekonomiškumo ir ekologijos. Apie projektus su nauja idėja tenka daug diskutuoti - mielai, linksmai ir sudėtingai. Mano klientai, gamintojai, kartais nėra visiškai tikri, ko iš jų tikisi rinka”, - prisipažįsta P. Urkujola.

„B&B Italia” garsėja savo moderniu stiliumi ir aukštos kokybės itališkomis konstrukcijomis. „Husk” projektas atvertė naują, „žaliąją” kompanijos pusę. Sofos gamyboje naudojamos perdirbtos ir lengvai perdirbamos medžiagos bei komponentai, todėl tausojama aplinka.

Sukūrė nebrangią prabangą

Praėjusių metų Milano baldų parodoje buvo pristatyta kompanijai „B&B Italia” sukurta sofa „Bend”. Svarbiausia buvo ne tik išvaizda, bet ir kaina.

Gavosi įperkamas daiktas, kuris vis dėlto atrodo lygiai toks pat prabangus ir patogus, kaip ir tipiniai kompanijos produktai, tačiau kainuoja per pusę pigiau. Dizainerė pastūmėjo gamintojus sukurti naują technologiją, leidžiančią įpūsti daugiau oro į sofos putas.

„Aš ją myliu! Ji turi viską ko tu nori: ji seksuali, gaivi, pažangi, suteikia daug komponavimo variantų skirtingoms situacijoms. Rinka atsigauna, bet žmonės dabar nori gauti daugiau už savo pinigus”, - pastebėjo vieno Italijos baldų salono savininkė.

Gimę iš moteriškos draugystės

Patricija Urkujola neslepia, jog yra išranki žmonėms: „Didžiausia nauda, kurią teikia sėkmė yra galimybė rinktis, su kuo dirbti. Santykiai man yra labai svarbu. Aš nedirbu su žmonėmis kurie man nepatinka, todėl kartais praleidžiu daug galimybių“.

Jos geriausia draugė - Patrizia Moroso, „Moroso” kompanijos kūrybos direktorė. Dešimt metų trunkantį judviejų bendradarbiavimą ir draugystę Patrizia Moroso apibūdino taip: „Kai kartu dirba dvi moterys, jos daugiau draugauja, nei bendradarbiauja. Turi labiau prisidėti, įsijungti, dalintis. Kūryba gimsta iš širdies. Urkujola man yra padovanojusi keletą projektų, atspindinčių jos sielą. Ji yra viena geriausių moterų dizainerių ir puikus pavyzdys, kiek daug šioje srityje gali nuveikti moteris”.

„Isto” interjero namų ekspozicijoje galima pamatyti fotelį iš 2010 metais Milano dizaino savaitėje pristatytos kolekcijos „Klara”. Ji buvo sukurta būtent „Moroso” kompanijai. Vokiečių kalboje „Klare” - reiškia švarus, tyras, grynas, o ispaniškai „Clara” - reikškia giedrą. Baldas švyti elegancija ir lengvumu. Stebina formomis, spalvomis ir tarsi kviečia prisėsti.

Kolekcijos baldai pramoniniu būdu gaminami šimtametes itališkų medinių kėdžių gamybos tradicijas turinčiame Manzano regione, pasitelkiant tradicines rankų darbo technikas. Išsiskiria paprastu dizainu, estetiškomis linijomis, kurios harmoningai dera su savita, išlenkta forma. Medis išryškina šviesą ir eleganciją. Dekoratyvi ir funkcionali struktūra primena pirmuosius XX a. pradžios serijinius gaminius, nes naudojamos pintos nendrės, rankų darbas.

Laužo stereotipus

„Klara” fotelis puikiai dera prie bet kokios sofos. Italų dizaineriai siūlo derinti skirtingas kolekcijas, nes tai kambariui suteikia daugiau funkcionalumo ir žaismingumo. Prie sofos, vietoj vieno žurnalinio stalo, jie rekomenduoja statyti keletą mažų staliukų, kurių pakanka pasidėti puodeliui ar taurei. Stalą atstoja didelis pufas, tinkantis ir knygoms ir kojoms susidėti”, - pasakojo „Isto” interjero namų dizainerė Laura Banytė.

Jungia tradicijas ir modernias formas

Maria Patricia Cristina Blanca Urquiola Hidalgo visada pati skynėsi sau vietą pasaulyje. Augo kaip vidurinysis vaikas šiaurinės Ispanijos miestelyje.

Aštuoniolikos ji išvyko studijuoti architektūros į Madridą, vėliau įstojo mokytis į Milano Politechnikumą. Ten ji rado kelią į žymaus italų industrijos dizainerio Achille Castiglioni paskaitas. Jo „Arco” toršeras ir „Cumano” sulankstomas stalas yra moderniojo dizaino klasika.

Ši pažintis pakeitė moters gyvenimą. Vėliau ji dirbo Viko Magistrečio (Vico Magistretti) baldų dizaino kompanijoje. Jis išmokė elegancijos ir originalumo. Kitas garsus italų dizaineris - Pieras Lissoni (Piero Lissoni) mokė pastovumo: „Kai kuri kažką, turi galvoti, kad tai išliks mažiausiai dešimt metų”. Būtent jis ir pastūmėjo Patriciją Urkujolą imtis savo verslo.

P. Urkujola, jungdama šiuolaikines formas su tradiciniais, įvairių tautų etniniais motyvais, kuria baldus, kurie kiekvienas turi savitą charakterį, išreiškia konkrečią mintį, idėją. Kiekvienas naujas kūrinys nustebina neįprastu, tačiau labia subtiliu ir gražiu dizainu. Per daiktus ji atskleidžia savo moteriškąją prigimtį ir pasaulėžiūrą.

http://www.isto.lt/