Tekstas Vytautas Gurevičius

Trys 2020 m. interjerų tendencijos


Jas vasario 7–10 d. „Messe Frankfurt“ kartu su vokiečių dizaino studija „Stilbüro bora.herke.palmisano“ pristatys „Ambiente“ parodoje. Tris tendencijas atitinkantys produktai bus atrinkti iš beveik 4 500 parodos dalyvių kolekcijų. „Tendencijos yra siekių ir poreikių, atsirandančių dėl mūsų aplinkos pokyčių, rezultatas. Šie siekiai pasireiškia naujomis ar iš naujo atrastomis formomis, raštais ir funkcijomis“, – sako „Ambiente“ viceprezidentė Nicolette Naumann. 2020 metams dizaino studija išskyrė tris temines kryptis: suformuotas + minkštas, tikslus + architektūrinis ir meninis + įvairus.

Suformuota + suminkštinta

Šiais laikais funkcionalūs minkštų formų baldai įgauna skulptūrinę kokybę. Galingą formos efektą sustiprina neutrali, kartais šilta, kai kada – šalta, baltų ir pilkų atspalvių paletė. Paviršiai kontrastingi: lygūs, minkšti arba tekstūriniai. Drąsiai derinamos medžiagos: stiklas matinis arba skaidrus, šalia – nepriekaištingas porcelianas ir grubi keramika. Rami ir neutrali tekstilė: natūrali ir funkcionali, tinkama kasdieniam naudojimui, dažnai su raštais, kuriuose gausu judesio. Ypač efektingos permatomos medžiagos derinamos su „lengvu“ šviesiu medžiu ar tonuotais tapetais.

Tikslus + architektūrinis

Architektūros įkvėptame plytų ir cemento tonų diapazone prie aukštos kokybės medžiagų derinami surūdiję paviršiai ir natūralus stiklas, išsiskiriantis raibuliuojančiu melsvai žaliu atspalviu. Jų sukurtą žavingą aplinką sustiprina solidi prietema ir vakarinio dangaus mėlis tiksliai suprojektuotose erdvėse, kurios orientuojasi į esminius dalykus. Šie inovatyvūs deriniai didelį dėmesį skiria materialinei estetikai. Mozaikinio betono paviršiai, poliruota ar juoda mediena, stiklas, plienas, bronza ir paviršiai su matine apdaila ar prislopintas blizgesio efektas derinami su natūralia oda, „sunkiąja“ tekstile, pvz., tvidu, buklė ir veliūru. Šiam stiliui būdingas geometrinis dizainas.

Meninis + įvairus

Toks stilius gyvenimo erdvę paverčia asmeniniu koliažu. Savo meniniu charakteriu, neįprastomis spalvomis ir įvairiais deriniais jis kuria stimuliuojantį efektą. Paletėse puikuojasi gaivus, ryškiai oranžinių, vaisinių, pieniškų spalvų, medaus ir dangaus mėlynumo mišinys. Daugialypėje meno, amatų ir skaitmeninių technologijų sąveikoje atpažįstamas „kontroliuojamas atsitiktinumas“. Kiekvienas objektas erdvėje yra ypatingas, nes išsiskiria medžiagomis, neįprastais gamybos būdais, net tradicinėmis temomis, įvilktomis į specialias formas.

Pirmą kartą parodoje speciali HoReCa salė

Šiais metais „Ambiente“ parodoje išskirta speciali salė HoReCa (angl. hotels, restaurants, cafe) sektoriaus atstovams. Statistika rodo, kad pasaulinė viešbučių ir restoranų rinka kasmet pasistiebia apie 8 proc. Per pastaruosius 10 metų viešbučių kambarių skaičius išaugo 17,7 proc. Iki 2022 m. jis turėtų padidėti daugiau nei trečdaliu, o viso maisto paslaugų sektoriaus apyvarta turėtų padvigubėti.

Kodėl taip vyksta ir kodėl mus tai stebina? Atsakymus pateikia „Ambiente“ parodos „Dining“ projekto vadovas Thomas Kastlas.

T. K. Akivaizdu, kad HORECA sektoriaus laukia puikūs laikai ir nauji iššūkiai. Restoranai ir viešbučiai turi būti pasirengę išnaudoti visas galimybes. Kai paklausa didžiulė, auga konkurencija, nes kaskart didėja svečių lūkesčiai. Šie skaičiai manęs nestebina. Mūsų darbas – perprasti pramonės nuotaikas ir į jas reaguoti. Svarbu ne tik atidžiai pažvelgti į šią sritį iš vidaus rinkos pozicijos, bet ir perimti įvairių šalių patirtį. Mūsų „HoReCa Academy“ dėmesio centre – pasaulinis požiūris į tendencijas ir rinkos pokyčius. Nesunkiai paaiškinama, kodėl geriausi mūsų pranešėjai atvykę iš Vokietijos, Prancūzijos, Jungtinės Karalystės, Honkongo, Nyderlandų ir Jungtinių Valstijų.

Sakėte, kad svetingumo ir maitinimo bumas taip pat kelia įvairių iššūkių. Kokiu būdu?

T. K. Restoranuose žmonės valgo daug daugiau, bet jie tai daro ne dėl to, kad yra alkani, o dėl teigiamų potyrių. Tas pats pasakytina ir apie keliones. 2018 m. pailgėjo vidutinis kelionių laikas ir išaugo kelionių išlaidos. Tai reiškia, kad viešbučių ir restoranų prekyba didėja visame pasaulyje. Dabar visi su visais konkuruoja globaliai. Įvairiose kelionėse įgyta geroji patirtis suformuoja žmonėms kokybės standartus. Tai didina jų lūkesčius ne tik keliaujant, bet ir vakarieniaujant savo miesto restorane.

Taip pat trokštama įpročius atitinkančios aplinkos. Stalo indai ir serviruotė atgaivina prisiminimus, demonstruoja bendrą restorano požiūrį ir tampa neginčijama dizaino dalimi. Tinkamas pasirinkimas rodo, kad restoranas ar viešbutis suprato šių dienų tendencijas.

Nesvarbu, ar tai puikios stalo reikmenų kolekcijos gurmaniškoms vakarienėms, ar dubenėlis, skirtas dalytis maistu, ar indai šeimos vakarienei – neregėta pasiūlymų įvairovė suteiks profesionalams gyvybiškai svarbių atsakymų apie rytojaus svetingumo tendencijas.

Daugiau apie Ambiente

#Įvykiai #Parodos

2020-01-15