Tinkamas čiužinys - saldžių sapnų paslaptis

geleta_patalyne

Dormeo_ciuzinys

ciuzinys_miegas

ciuzinio_pjuvis

Ciuzinio_ergonomika

Ciuzinio_ergonomika

Tekstas: Kristina Kubiliūtė

Foto: gamintojų

 

Pastaruoju metu ypatingai išaugo domėjimasis sveiku gyvenimo būdu. Tinkamai parinkta dieta ir pratimai yra būtini, tačiau jie tik sudėtinės viso komplekso dalys. Kad gyventumėte iš tikrųjų sveikai, privalome atsižvelgti į visus kasdienio gyvenimo aspektus, nes sveikas gyvenimo būdas trunka 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę.

Gimstant mūsų biologiniai laikrodžiai nustatomi 18-20 valandų miegui. Tačiau su metais tiek dėl biologinių aspektų, tiek dėl patiriamo streso ar netinkamo gyvenimo būdo miego laikas sutrumpėja. Todėl ypatingai svarbi žmogui tampa miego kokybė -  kaip ir teisinga mityba ar sportas.

 

Ar miegate patogioje lovoje?

 

Galimybė užmigti, kai norite miego, galimybė pabusti, kai norite atsikelti, žvalumo jausmas ryte ir pakankamas energijos kiekis visai dienai – tai gero nakties miego ženklai. Nuo ko priklauso ramus ir sveikas miegas? Specialistai atsako klausimu – ar miegate patogioje lovoje?

„Miegant stuburo padėtis turi būti taisyklinga. Kai stuburo padėtis netaisyklinga, įsitempia nugaros ir pečių raumenys, todėl išsigulėjęs ar netinkamas čiužinys gali būti ūmaus skausmo priežastis“ – aiškina DORMEO projekto vadovė Justina Volungėnaitė. Jos teigimu, nepatogus čiužinys gali sukelti sąnarių skausmą ar net uždegimą.

„Skausmas juosmens srityje yra dažnai seno čiužinio šalutinis poveikis. Jei pabudę jaučiate maudimą, tai galėtų būti įspėjimas, kad laikas keisti čiužinį“ – pataria UAB „TRIVILITA-INTERSCALIT“ projektų vadybininkė Dalia Celencevičiūtė.

Pasenęs ar neteisingai pasirinktas čiužinys sukels daugybę nepatogumų -  nuovargio pojūtį, mieguistumą ir „padovanos“ prastą nuotaiką visai dienai.

 

Kaip pasirinkti tinkamą čiužinį?

 

Nesunku numanyti, kad geras čiužinys turi atitikti sveiko miego reikalavimus, būti patogus (nei per kietas, nei per minkštas) ir kokybiškas (pagamintas iš tinkamos medžiagos). Teisingai pasirinktas čiužinys gali tapti terapine priemone stuburo ir radikulito problemoms reguliuoti, užtikrindamas visavertį miegą.

„Čiužiniams gaminti naudojamos sveikos, organizmui nekenksmingos medžiagos: spyruoklės, porolonas, viskoelastinė medžiaga, lateksas, kokosas, alavijo pluoštas. Viscoelatinės medžiagos čiužiniai atitinka kiekvieną dalį žmogaus kūno. Tai čiužinys, mažinantis spaudimo taškus ir garantuojantis deramą stuburo lygumą. Čiužinys puikiai iškvėpuoja drėgmę ir yra nepaprastai gerai pralaidus orui. Mėgstantiems miegoti kiečiau, vėsiau, vertinantiems natūralumą labiausiai tiks kokoso čiužiniai. Putų poliuretano arba porolono čiužiniai pasižymi nepaprastu ilgaamžiškumu, gerai išgarina drėgmę. Mes siūlome arti 70 rūšių čiužinių, kurie patenkins visus kliento įgeidžius, bei platų asortimentą čiužinio užvalkalų, skirtinų sudėtimi ir raštais“ – patarimus dalija D. Celencevičiūtė.

„Specialistų nuomone, geriausi tokie čiužiniai, kurie idealiai prisitaiko prie kūno formos, turi apsaugą nuo kenksmingų mikroorganizmų bei suteikia maksimalų komfortą. Tačiau tik ant tinkamo pagrindo padėti čiužiniai gerai paskirsto kūno svorį ir miego metu išlaiko anatomiškai taisyklingą stuburo padėtį. Dormeo čiužinius rekomenduojame laikyti ant medinių grotelių.Norėdami pailginti čiužinių naudojimo laiką ir papildomai apsaugoti savo sveikatą, turėtumėte naudoti specialius čiužinių užvalkalus. Taip pat nepamirškite pasirūpinti tinkamu užklotu, kuriuo užsiklojus vasarą būtų nekaršta, o žiemą – nešalta, bei, žinoma, ortopedinėmis pagalvėmis. Jos prisitaiko prie galvos formos bei išlaiko stuburą ir kaklą taisyklingoje padėtyje“ – pataria J. Volungėnaitė.

 10 priežasčių, dėl kurių verta išsimiegoti:

1. Būsite daug darbingesni, galėsite daugiau nuveikti per dieną.

2. Neskaudės galvos ir stuburo

3. Bus geresnė atmintis.

4. Būsite mažiau irzlūs.

5. Oda bus skaitesnė ir gražesnė.

6. Lėčiau sensite, nes tinkamai nepailsėjus organizmo senėjimo procesai lėtėja.

7. Miegas stimuliuoja vaikų ir paauglių augimo procesus.

8. Saugiau vairuosite automobilį.

9. Užtikrinsite visų vidaus organų atsinaujinimo procesus, pegerės sveikata, savijauta.

10. Gulint taisyklingai ant tinkamo pagrindo mažėja osteochondrozės vystymasis.