Tikras dizainas „gyviems“ žmonėms

Rugpjūčio mėnesį Frankfurte prie Maino įvykusi „Tendence“ plataus vartojimo prekių paroda nubrėžė tam tikras plataus vartojimo prekių tendencijų gaires, kurios ryškiausiai bus matomos didžiausioje tokio pobūdžio parodoje „Ambiente“, kuri vyks 2010 vasario 12-16 dienomis Frankfurte prie Maino.

 

Frankfurt_messe_Ambiente

Ambiente

Dizaino konsultantai iš „bora.herke“ (Frankfurtas/ Berlynas) „Ambiente“ parodoje apibendrins ir pristatys keturias stilistines kryptis – “autentiškas+nuoširdus”, “esamas-amžinas”, “pažangus- ausmingas”, “meistriškas-originalus”.

Tuo tarpu “Tendence” parodoje Lietuvos, Latvijos, Estijos visuomenių dizaino organizacijų atstovai aptarė galimybes „Ambiente“ parodoje reprezentuoti nacionalinio dizaino pasiekimus. Akivaizdu, kad Baltijos šalių dizainas šių tendencijų kontekste būtų aktualus ir sulauktų dėmesio. Jei neoficialiomis žiniomis Latvijos ir Estijos dizaineriai „Ambiente“ parodoje turės nacionalinio dizaino stendą, tai lietuvių pastangos gauti paramą nacionalinio dizaino reprezentacijai pasimeta klaidžiuose valstybinių institucijų koridoriuose...

Siūlome Annettos Palmisano pokalbį su Claudia Herke („bora.herke“) apie 2010-ųjų stilistines tendencijas.

Annetta Palmisano: Ponia Herke, kokioms plataus vartojimo prekių tendencijoms 2010 bus skiriamas didžiausias dėmesys?

Claudia Herke: 2010 metais dar labiau sustiprės tendencija, jau įvardinta prieš porą metų: gaminys turi būti autentiškas, kokybiškas ir patvarus. Su šia tendencija bus artimai susijęs dar masiškesnis klasikinio dizaino pavyzdžių gamybos atnaujinimas. Tuo pačiu 2010 metais vis labiau silpnės nuomonė, kad dizainas skirtas tik aukščiausiam vartotojų segmentui. Geras dizainas turi apimti viską, būti tinkamas kasdieniam vartojimui ir sukurtas “tikriems“ žmonėms, gyvenantiems “normalų“ gyvenimą. Taip pat 2010 metais plataus vartojimo prekių segmente bus jaučiamas dar aktyvesnis kontrastingas pažangių ir tradicinių medžiagų derinimas. Šis principas atėjęs iš architektūros.

A.P. Tvarumas išlieka svarbiausia tema. Tai nėra tendencija kaip tokia, tačiau požiūris į tvarumą gerokai pasikeitęs. Tvarumas tampa pasauline problema, vienaip ar kitaip liečianti gamintojus, pirkėjus ir vartotojus. Kokios nuotaikos ir socialinis požiūris “paslėptas“ jūsų pristatytose tendencijose?

C.H. Moderni visuomenė dažniausiai gyvena pertekliuje; visko yra perdaug. Daiktai tampa vienodais, o pasirinkimas menamas. Tai padidina troškimą susikoncentruoti į esminius dalykus, taip pat ir į patvarius, kokybiškus gaminius. Ne mažiau svarbi ir neapibrėžta ekonominė situacija, kurioje atsidūrė nemažai vartotojų. Švaistymas ir moralinis susidėvėjimas nebėra priimami kaip savaime suprantami dalykai. Vis svarbesni tampa kokybė, vertės ir autentiškumo supratimas.

A.P. Naujovės ir inovacijos. Kita vertus, ryškus poreikis atsirinkti ir troškimas suteikti gaminiams ilgaamžiškumo. Ši kryptis pastaruosius keletą metų sustiprėjo, ir tai būdinga visoms svarbiausioms tendencijoms, kurias pristatysite „Ambiente“parodoje. Tendencijos nebėra vienadienės, jos vystosi į “gylį“ ir subręsta. Be to, tendencijos neatspindi išskirtinai naujų produktų, todėl ir klasikiniai, jau parduodami gaminiai taip pat įtraukiami i tendencijų apžvalgas. Kam apskritai reikalingos tendencijos. Kodėl vartotojams svarbu apie jas žinoti?

C.H. Pirma ir svarbiausia priežastis – tendencijos padeda vartotojams nepasimesti informacijos pertekliuje – tai savotiška sistema, padedanti susiorientuoti ir atsirinkti pagal asmeninį skonį. Gamintojams tendencijos reikalingos identifikuoti, ar jų kuriamos kolekcijos atitinka nūdienos reikalavimus, ar jie teisingame kelyje, ar jų gaminiai sujaudins vartotojus. Ir pagaliau didmenininkams ir mažmenininkams tendencijos tampa svarbiu įkvėpimo ir idėjų šaltiniu, padeda nusistatyti tam tikrus atrankos kriterijus, modeliuoti rinkodaros strategiją.

A.P. Geras dizainas brangiai kainuoja. Ar šie du dalykai tikrai glaudžiai susiję?

C.H. Gaminio kaina ir jo vertė yra du skirtingi dalykai ir negali būti gretinami. Pastaraisiais metais vis daugiau vartotojų tai supranta. Emocinis patrauklumas, individualumas ir ryšys su gaminiais – šie bruožai kuria tikrąją gaminio vertę.