Žurnalo „Centras“ naujausio 2016m. rudens nr. anonsas

         
  • Šventosios Anos akademija
  • REurbanistinis daugiabutis
  • Vakarykščių ir šiuolaikinių tradicijų pynė
  • Nestandartinis bankas
  • Kai už lango – Akropolis
  • Viešbutis Kvinso rajone
  • Meno kūrinių tvirtovė
  • Virtuvės (ne)virtualėja
  • Kūrybinės dirbtuvės Nidoje
  • Idėjos virsmas lietuvišku triračiu
             
         

Uosto mokykla

Fotografijos: Torben Eskerod
Vieta: Kopenhaga, Danija
Realizacija: 2016 m.
Tekstas: Gintautės Kisieliūtės
 

Mokyklos projektuotojų tikslas buvo sukelti nuostabą moksleiviams, jų tėvams, mokytojams ar svečiams, sužadinti smalsumą, kelti iššūkius ir stimuliuoti emocinę būseną tiek pastato viduje, tiek lauke. Visur vyrauja dualumas: galima rasti aktyvią – poilsio, šviesią – tamsią, šiltą – vėsią zoną; šios koncepcijos dalys kartu sudaro visumą. Daniškas dizainas pasižymi racionalumu, sumanumu, subtilumu, tačiau tuo pačiu nebijoma naudoti ryškias spalvas ar ekspresyvias formas. Naujoji architektūra turi daugybę veidų – einant iš patalpos į patalpą galima jaustis tarsi verčiant skirtingų apsakymų puslapius.

             
         

Vaikų darželių ateitis Lietuvoje

Kas yra vaikų darželis šiandien ir koks jis turėtų būti XXI amžiuje? Kaip tai susiję su pokyčiais visuomenėje, moksle, švietime? Kaip (ar) architektūriniai vaikų darželio erdvių sprendimai gali talkinti vaikams pažinti save ir aplinkinį pasaulį, skatinti tyrinėti, eksperimentuoti, sudaryti sąlygas mokytis žaidžiant? Įrodyta, kad žaidimas yra efektyviausias metodas, padedantis mažam vaikui pažinti ir suprasti pasaulį, mokytis naudojant vaizduotę ir kūrybiškumą. Tad kokia turėtų būti šiuolaikinė, įkvepianti vaikų darželio aplinka?

             
         

Šeimos ir romantikos namai

Fotografijos: Hey!Cheese
Vieta: Kaohsiungas, Taivanas
Realizacija: 2016 m.
Tekstas: Gintautės Kisieliūtės
 

Jaunai šeimai, turinčiai vaikų, senamiesčio kavinės ir restoranai, prie kurių pora buvo pratusi, tapo vietomis, kur eiti nepridera. Vis dėlto tik bepradedančių tėvystės kelią ir patirtį žmonių noras gyventi apsuptiems aplinkos, kurioje įsitektų ir vaikų krykštavimas, ir įsimylėjėlių atmosfera, buvo labai didelis, todėl interjero dizainerių komanda HAO Design šiai šeimynai sukūrė namus, kuriuose išlaikė tobulą pusiausvyrą tarp buities ir romantikos bei intymumo. Švelnūs tonai, natūralios apdailos medžiagos, šviesūs ir tamsūs deriniai, stambūs baldai greta smulkmeniškų interjero elementų – visa tai daro šeimos namus šviesius, dinamiškus, bet tuo pačiu ir harmoningus.

             
         

360o kampu

Fotografijos: Alain Brugier
Vieta: São Paulo, Brazilija
Realizacija: 2015 m.
Tekstas: Gintautės Kisieliūtės
 

Advokatui priklausęs butas turėjo būti ne tik funkcionalus, bet ir unikalus, stilingas, turėti savo šarmo – tokie buvo užsakovo pageidavimai. Anot interjero kūrėjo, šiuolaikiniame dizaine pagrindiniai elementai yra labai svarbūs ir nekintantys, taigi geras interjeras pasižymi ne tiek dekoratyvumu, kiek monolitiškumu. Nestandartinis projekto pavadinimas gimė todėl, kad virtuvės zonoje, lyg dėžutėje, plytelėmis buvo dengtos visos įmanomos plokštumos. Šios plytelės yra modernumo ir klasikos samplaikos pavyzdys: geometrinės, detalizuotos figūros suteikė virtuvei individualumo, gyvybiškumo ir ritmikos.

             
         

Modernizmo lemtis ir aistra

Tekstas: Jono Malinausko

Ligi šiol mūsų straipsniuose apie įžymiuosius dizainerius rikiavosi vien tik vyriškos pavardės. Kad išlaikytume lyčių lygybės principą, turėtume papasakoti ir apie iškiliausias moteris, prisidėjusias prie šiuolaikinio dizaino raidos. Šiame kontekste negalime nepaminėti Eileen Gray (1878–1976 m.) – garsiosios interjero ir baldų dizainerės, stojusios į vieną gretą su modernizmo titanais Le Corbusieru, M. Breueru ir L. Miesu van der Rohe. Bet mes pasakosime apie moterį, todėl kalbėsime ne vien apie architektūrą ir dizainą...

             
         

Plakatas: švytuoklė tarp komercijos ir meno

Tekstas: Luko Ruškio

Dažniausiai plakatas – tik vienas iš unifikuotos reklaminės kampanijos kanalų, todėl savo stilistika žiūrovo turi būti greitai susiejamas su TV reklama, internetiniais baneriais ar pan. Reklaminiu požiūriu viskas yra teisinga, nes visur nuosekliai komunikuojama reikiama žinutė. Deja, visame šiame kūrybinio proceso mechanizme dažniausiai pasimeta pats plakato žanro unikalumas. Dailininkas čia jau yra ne tiek kūrėjas, kiek amatininkas. Gaminant universalų patiekalą prarandami unikalūs prieskoniai. Žinoma, pagal aplinkybes pasirenkami du skirtingi keliai: pirmasis – tai, ką turi pamatyti ir suprasti žiūrovas, o antrasis – tai, ką nori pasakyti kūrinio autorius. Einantis antruoju keliu atskleidžia daugiau savo asmeninių išgyvenimų.