Yra vietų, kuriose pasijunti, lyg būtum peržengęs kitokio pasaulio slenkstį. Viena tokių – šalia Lietuvos nacionalinės filharmonijos įsikūrusi Beola.


Kai 1993 m. Beola tapo „Bang & Olufsen“ atstove Lietuvoje, ji įžengė į tuščią erdvę. Tiksliau, tuščia buvo tik gero dizaino kokybiškų daiktų nišoje, o aplink siautė eklektika ir chaosas, kurstomi apgaulingų ir vienadienių rinkos vilionių.

25-uosius veiklos metus skaičiuojanti Beola yra seniausia iš Rytų ir Vidurio Europoje veikiančių „Bang & Olufsen“ atstovybių. Ir nors Naglis Nasvytis, bendrovės įkūrėjas ir vadovas, kalba kiek kitaip, akivaizdu, kad viskas prasidėjo dar anksčiau. Nuo šeimos kultūros ir estetikos, supusios augant, nuo skulptūros studijų Dailės institute. Ši patirtis ir žinios padėjo suformuoti savitą viziją, ir kiekvienas naujas gamintojas, patikėjęs Beolai atstovavimo teises, buvo pasirinktas labai apgalvotai. Čia nėra atsitiktinių ir vienadienių dalykų.

„Bang & Olufsen“ garso kolonėlės „BeoLab 90“


Šiandien Beola siūlo ne vien tai, kas vertinga siaurąja prasme. Kiekvienas iš jų salonų iškeliaujantis ir sau namus Lietuvoje randantis daiktas paskleidžia materialiąją kultūrą, šiltą, bet santūrią, laikui nepavaldžią skandinavišką estetiką.

Per ketvirtį amžiaus pasikeitė visa karta, jau ateina pirmųjų pirkėjų vaikai. Naglis Nasvytis pastebi, kad jie – kitokie. Ne vien Lietuvoje, visame pasaulyje žmonės pradeda kitaip žiūrėti į turtą, daiktus. Gal matydami šiuolaikinio pasaulio nestabilumą, kasdieniniame gyvenime ima sau leisti daugiau – kokybės prasme. Apsupti save išties vertingomis patirtimis, įspūdžiais ir daiktais, bendrauti su žmonėmis, kurie yra svarbūs ir įdomūs.

Sakoma, kad naujausias „Bang & Olufsen“ „Beolab 90“ garso kolonėles Japonijoje perka vien sužinoję apie jų technines ypatybes. Nes klausantis jų garsas atrodo pernelyg natūralus, savaime suprantamas. „Taip, prie kokybės priprantama“, – sako N. Nasvytis. Visai nesunku priimti tobulą garsą, sklindantį iš garso aparatūros, ar geriausios kada nors matytos kokybės vaizdą televizoriaus ekrane. Tai netgi labai lengva. Daug sunkiau po to priimti įprastos kokybės dalykus...

„Bulthaup“ virtuvė „b3“

Ar kasdien būnant aukščiausios kokybės daiktų ir juos vertinančių žmonių apsuptyje neatsiranda jausmas, lyg gyventum šilkverpio kokone? „Taip, kartais nustembu, kad pas mus užėję žmonės būna negirdėję apie „Bang & Olufsen“ ar „Bulthaup“. Bet juo maloniau tokius svečius teigiamai nustebinti“, – šypsosi Naglis Nasvytis. Kiekvienas daiktas turi istoriją, o kai kurie yra dizaino istorijos dalis: pavyzdžiui, „Bulthaup“ baldai, sukurti bendradarbiaujant su garsiuoju Otlu Aicheriu, buvo pirmas žingsnis į Frankfurto virtuvės eros pabaigą ir maisto gaminimo kaip bendravimo šventės pradžią. Austrų bendrovė „Wittmann“, valdoma jau ketvirtos kartos, atkuria secesijos laikų Jozefo Hoffmanno kolekcijas ir tuo pat metu su naujausiais gaminiais dalyvauja Milano parodoje, o startuolio „Flyte“ levituojantys šviestuvai ir vazonai tiesiog stulbina.

„Team 7“ tramsformuojamas stalas „Flaye“


Čia nerasime gryno šalto minimalizmo ar formalių medžiaginių sąsajų tarp „Bang & Olufsen“ ir COR, „Bulthaup“ ir „Wittmann“, „Team7“ ir „Interlübke“... Ryšys gilesnis – nors kai kurie iš šių prekių ženklų gyvuoja jau kone šimtmetį, o, pavyzdžiui, „Flyte“, – vos kelerius metus, juos jungia dėmesys dizainui, detalei, žmogui ir nuolatinis siekis atnaujinti, vizija, orientuota į ateitį. Ir jie tiesiog dera tarpusavyje. Kas žino, gal būtent ši dermė, kurianti kokybės oazės atmosferą Beolos salonuose, ir yra bendrovės tvarumo priežastis?

„Flyte“

Daugiau: beola.lt

Žurnalas: „Centras