Projekto autoriai: Concrete
Vieta: Bergenas, Norvegija

Įgyvendinta: 2018 m.
Nuotraukų autorius: Wouter van der Sar
Tekstas: Gintautės Kisieliūtės
V2com-newswire grupės narys


Scandic – tai didžiausias Šiaurės šalių viešbučių tinklas, turintis 280 taškų šešiose šalyse ir galintis pasigirti 55 000 jau veikiančių arba ruošiamų kambarių, siūlančių viešnagę ir poilsį savo svečiams. Europoje vyrauja tam tikros viešbučių interjero tendencijos bei stilistika, tačiau ji įvairuoja skirtingose žemyno dalyse. Šalyse, kuriose vyrauja šiltas klimatas, viešbučiai yra atviri, kone susiliejantys su išore, šviesūs, gaivūs, erdvūs. Šiauriau svečiams labiau norisi užuovėjos, šilto kampelio, kuriame būtų galima pasislėpti nuo žvarbaus oro ir čia pat, nekišant nosies laukan, nuveikti kažką prasmingo.


Viešbutis Norge ne tik pasakoja Bergeno miesto istoriją ir papildo ją šiuolaikinio Norvegijos gyvenimo atspindžiais, bet ir sudaro sąlygas atvykusiems svečiams pramogauti neiškėlus kojos, nes šaltuoju sezonu daug veiklų perkeliama į vidų. Vienas pagrindinių akcentų – fojė ir joje kabantis didžiulis, saulę simbolizuojantis šviestuvas. Šilti tonai užlieja didžiules viešbučio šerdies erdves. Šviesos srautų atspalvius galima reguliuoti atsižvelgiant į sezoną ir dienos metą, tačiau akivaizdu, jog tai – labai efektingas būdas perteikti saulės šilumą ir šviesą ten, kur jos šitaip trūksta.

Norge – tai ne tik vieta keliautojams, bet ir vietiniams, norintiems pasprukti nuo prasto oro, niūraus miesto ir tamsos. Originalios erdvės, nutviekstos įvairiais šviesos potėpiais, suteikia patalpoms autentišką bei išskirtinę atmosferą, o restoranas stebina Šiaurės šalių skonių įvairove ir senųjų tradicijų patiekalais. Viešbutis įsikūręs pačiame miesto centre, tarp kalnų ir mėlynos jūros, taigi urbanistika bei gamta – ranka pasiekiama.

Bendrai naudojamų erdvių yra be galo daug ir įvairių – skirtų didelėms kompanijoms, poroms, norintiems pabūti vieniems, atvirų ir privačių. Čia savo kampelį rastų bet koks svečias – tiek norintis ramiai paskaityti ar padirbėti, tiek geidžiantis užmegzti naujų pažinčių ar gerai praleisti laiką su antrąja puse arba draugų kompanija. Pirmame aukšte gausu detalių. Šviesios erdvės, kuriose pilkšvas akmuo ir baltos, „tobulai netobulos“ rankų darbo glazūruotos keraminės plytelės puikiai dera su ąžuolo mediena ir žalvarinėmis detalėmis: laiptų turėklais, baldų fasadais, grindjuostėmis, šviestuvais, tekstais ar kitais blizgiais elementais. Šią solidžią kombinaciją papildo mėlyna, žalia bei lašišos rausva, o prigesintas apšvietimas tarsi viską sujungia.

Antrame aukšte galima rasti barą ir daugybę skirtingų vietų gastronomijos ar gėrimų mėgėjams. Čia vyrauja tamsios spalvos ir kone rausvas apšvietimas. Juodos, metalizuoto blizgesio turinčios grindys, anglies tamsumo oda, deginta mediena bei sodrūs atogrąžų žalumos ar benzino mėlynumo tonai ir raudonojo vyno akcentai sukuria rafinuotą, prabangią, tačiau itin modernią aplinką, kurioje žaismės bei šmaikštumo suteikia lentynose išrikiuoti... botai. Saulės imitacijos rutulys ir salėje išdėstyti vazoniniai medžiai sukuria įspūdį, tarytum sėdėtum sode vėlyvą vasaros vakarą.

Kambarių interjeras visiškai kitoks – švelni medienos tekstūra, pasteliniai natūralūs gobelenų atspalviai, natūrali oda, juodos detalės ir minimalistiniai baldai neapkrauna kambario įvaizdžio. Šilumos suteikia iš laidų susukti užrašai bei parketlentės, apdailinančios sieną, pridengiančios jaukų apšvietimą. Kaip ir visame viešbutyje, papildančia akcentine spalva pasirinkta vyno raudonio, o bazine – žalsva. Dalis sienų miegamuosiuose dažytos itin originaliai – ombre būdu: link lubų spalva po truputį šviesėja ir galiausiai tampa balta.

Šiaurės šalių architektai bei dizaineriai puikiai išmano, kaip sukurti jaukų viešbučio interjerą. Studija Concrete, inspiruota saulės trūkumo, sukūrė žavingą būdą pradžiuginti Norge svečius šviesos terapija. Taip pat buvo suformuota gausybė erdvių, leidžiančių maloniai leisti laiką, kai oras laukan nevilioja. Projekto autoriai praskaidrino viešnagę ne vienam keliautojui.

Nuotraukų galerija:

Žurnalas „Centras“