„Heimextil 2019“. Savosios utopijos link

Parengė VDA doc. dr. Rūta Būtėnaitė

„Negali nusipirkti laimės, bet gali nusipirkti gerą dizainą. O tai gana artima.“ („Heimtextil 2019“)

Gruodį, kai visi laukia šv. Kalėdų ir Naujųjų metų, tekstilės dizaineriai, gamintojai ir visi, kas susiję su tekstile, laukia „Heimtextil“ burtų, kai bus paskelbtos naujos interjero tekstilės tendencijos, inspiracijos ir spalvų deriniai. Naujovės įkvėptos kultūrinių, meninių, socialinių ar net politinių aktualijų, mokslo bei technikos inovacijų, kurių svarbiausias tikslas – gera psichologinė ir fizinė žmogaus savijauta. Natūralu, nes tekstilė yra tai, kas supa mus visą gyvenimą nuo pat gimimo.

 

„Lego House“, Big Architects (Pursue play)


„Heimtextil“ – pirmoji 2019 m. tarptautinė tekstilės paroda, tam tikras „dizaino tendencijų klimato barometras“, kartu svarbiausias tarptautinis pramonės pasaulio įvykis interjero tekstilės ir dizaino srityse. 

STATISTIKA: 2019 m. sausio 9–12 d. į didžiausią tarptautinę mugę „Heimtextil“ (Frankfurtas prie Maino, Vokietija), skirtą namų tekstilės dizaino gaminiams, laukiama atvykstant apie 2 975 dalyvių bei 70 000 lankytojų iš 135 šalių. „Heimtextil“ eksponuojama 20-yje „Messe Frankfurt“ salių, kurios, vaizdžiai tariant, apima apie 29 futbolo aikštes.

KO TIKĖTIS „HEIMTEXTIL 2019“ PARODOJE?

Tai pramonininkų susirinkimo vieta: sausio mėnesį į „Heimtextil“ kasmet suplaukia mažmenininkai, didmenininkai, dizaineriai, baldų ir patalynės gamintojai bei pardavėjai, interjero kūrėjai ir dekoruotojai, architektai, įrengiantys viešbučius ir daugelis kitų specialistų.

 

„ABCD Seat by Faye Toogood for Takeyari“ (Seek Sanctuary)


Čia galima rasti tai, ko ieškai: nuo dekoratyvinių ir baldinių audinių iki miegamojo, vonios bei stalo dekoravimo tekstilės, tapetų, saulės apsaugos sistemų.

Atskleisite ateitį: naujojoje „Heimtextil Trend“ erdvėje rasite įspūdinga scenografija virtusias 2019–2020 m. tendencijas tema „Link utopijos“.

Aiški organizacija: didžiausioje tekstilės parodoje puikiai padės susiorientuoti eksponentų katalogai bei aiški navigacijos sistema.

Stambūs prekių ženklai ir startuoliai: be žinomų dalyvių, 2019 m. bus daug perspektyvių naujokų.

Intensyvi renginių programa: supažindinanti su esamais ir naujais gamintojais, daugybė paskaitų ir teminių ekskursijų po parodą bei atskirus sektorius.

 

„Ecocapsule Holding“ (Go off-grid)

 

KAS KURIA TEKSTILĖS DIZAINO TENDENCIJAS? Šį kartą drauge su „Heimtextil“ vadybos komanda interjero dizaino perspektyvas prognozavo britų tendencijų tyrėjai vadovaujami Anne Marie Commandeur iš Amsterdamo „Stijlinstituut“ bei Anjos Bisgaard Gaede iš „Spott Trends & Business“.

LINK UTOPIJOS

„Heimtextil 2019“ tendencijos apibūdina pasaulį, kuriame gyvename, derindamiesi prie naujų standartų. Mes stengiamės išsivaduoti iš vartotojiškos visuomenės spendžiamų pinklių ir trokštame artimesnių santykių, dvasios tvirtumo ir gilesnių prasmių. Gyvename neapibrėžtumo, netikrumo ir nepasitikėjimo laikais, todėl, tam priešindamiesi, bandome gyventi prasmingą sąmoningą gyvenimą, grindžiamą pozityviais santykiais. XXI a. mums kelia įvairių iššūkių, tačiau viena iš pagrindinių užduočių – tvarumas, vis stipriau skverbiasi į mūsų sąmonę ir užvaldo protus. Reaguodami į tai, mes bandome atrasti kelius link naujosios utopijos – visuomenės, kurioje gerbiamas kiekvienas žmogus ir jo aplinka, kur santykiai grindžiami asmenine atsakomybe, pozityviu elgesiu ir optimizmu.

Paklauskite savęs: „O kokia galėtų būti mano utopija?“ „Heimttextil 2019“ kviečia patirti penkis interaktyvius ateities gyvenimo koncepcijų (idėjų) scenarijus. Kokia ji, kiekvieno asmeninė utopija?

Žaisminga, kupina optimizmo? Nes besąlygiškas hedonistinis noras žaisti greičiausiai paslėptas kiekviename iš mūsų („Pursue Play“).

 

„Omar’s Place by Sella Concept“, nuotr. aut Nicholas Worley (Embrace Indulgence)

 

Ieškanti šventumo, saugumo ir asketiškai švari minimalistinė („Seek Sanctuary“)? 

Bandymas išsilaisvinti iš viską užvaldančio interneto tinklo, grįžti į natūralumą ir gamtą („Go off-grid“) ar atvirkščiai – pabėgti į virtualiąją realybę („Escape Reality“)?

O gal nepastovumo ir netikrumo kupinoje epochoje mus grožiu ir prabanga apsupanti nostalgiška klasikinio komforto oazė („Embrace Indulgence“)?

 

„Pursue Play“ („Tęsiame žaidimus“)

Netikrumo, neapibrėžtumo, politinio nestabilumo, aplinkosaugos problemų laikais tendencija „Pursue Play“ siūlo patenkinti savo optimizmo ir kūrybiškumo poreikį žaidimu. Žaidimas padeda mums rasti prasmę  chaoso laikais. Dizaineriai žaismingai sutelkia dėmesį į nevaržomą, laisvą taktilinį bendravimą ir eksperimentus. Drąsus, šelmiškas produktų, interjerų ir mados dizainas pateikiamas su tam tikra humoro doze. Spalvų paletėje ir formose traukia žvilgsnį ryškios siurrealistinės natos ir „L’art pour lart“ (meno menui) koncepcija. Pagrindinės sodrios spalvos naudojamos žaismingai ir net naiviai, o blizgių ir matinių tekstūrų deriniai sukuria malonų, „skanų“ vizualų patrauklumą. Abstrakčios formos, nekuklus ar net įžūlus žaidimas su raštais ir išraiškingomis gausiomis tekstūromis žadina vaizduotę kurti savo pačių istorijas.

 

  „Walala X Play“, Camille Walala for Now Gallery,
 nuotr. aut. Charles Emerson
  „Blowing Series“, Seung Jin Yangas

 

 

  „Emerald City“, Zhou Siwei    „Komt Goed“, Jasmijn Muskens,
nuotr. aut. Katarina Juričici

 

„Seek Sanctuary“ („Šventumo paieška“) 

Mūsų intensyvaus kasdienio gyvenimo sūkuryje, apraizgytame interneto tinklu, vis daugiau ir daugiau žmonių ieško būdų, kaip atjungti visas jungtis ir nutildyti triukšmą – dėl utopinio rojaus tylos ir ramybės. Jie pasitraukia į miesto oazes, kur gali rasti ramybę, naujas perspektyvas ir tyrumą. Tačiau šis esencializmas (filosofijos kryptis, grindžiama idėja, kad paslėpta daikto esmė lemia jo juntamąsias, išorines savybes – aut. past.) nereiškia, kad turime kategoriškai atsisakyti produktų. Priešingai – tai tikslinga dizaino elementų ir idėjų paieška bei paprastų, gražių, funkcionalių ir aukštos kokybės daiktų įvertinimas. Minimalistinės spalvų paletės deriniai, kruopščiai atrinktos struktūrinės detalės, lenktos formos ir apmušalų audiniai suteikia komfortą bei šilumą.

 

   „Perfettamente Imperfetto“, Dimore studio,
nuotr. aut. Andrea Ferrari
  „Airplane Mode Box by Branch“

 

 

  „Rope Light“, Verena Henning
prekės ženklui „Akttem“
  „Nokia Sleep“ jutiklis

 

„Go off-grid“ („Išeiti iš sistemos, interneto tinklo“) 

Nepasitenkinimas internetinio gyvenimo patirtimis skatina iš naujo ieškoti artumo su gamta. Tai bandymas gyventi natūraliau, sugrįžti į žmonijos prigimties ištakas ir gyventi harmonijoje su gamta, o ne prieš ją. Kalbama apie patirtis atokiose vietovėse, kur įdiegta aukštųjų technologijų išgyvenimo įranga. Lauke naudojami tekstilės gaminiai ir darbo drabužiai reikalauja jungties tarp patvarumą lemiančių technologijų, rafinuotos utilitarinės estetikos ir funkcionalumo. Gamtos inspiruotos spalvos ir raštai išaukština natūralumo netobulumą.

 

„Familiar Ground“, Visser& Meijwaard,
nuotr. aut. Masha Bakker
   „Geodome“, The North Face

 

 

  „Pyro Fade Original Puffy“, Rumpl   „Sienna“ kilimas. Hella Jongerius prekės ženklui „Kvadrat“

 

„Escape Reality“ („Pabėgti, ištrūki iš realybės“) 

Naujoji utopija gali būti susijusi tiek su skaitmeniniu pasauliu, tiek su realybe. Virtualiosios tikrovės potencialas (galimybės) ištrina ribas tarp fantazijos ir realybės. Mes dirbame su technologijomis, kurios atveria gilesnius ir ilgalaikius patyrimus. Mirguliuojantys, kintančių spalvų paviršiai turi savybę per akimirką transformuotis ir kelti optimizmą, kurti nematerialią būties formą. Perlamutrinis efektas ir ryškus blizgesys sukuria unikalią dinamiką, atrodo, jog pasieki neįmanomus apčiuopti fluidus ir suspensijas, kurios bet kuriuo metu galėtų tiesiog ištirpti, išnykti. Nežemiški švelnių pastelinių atspalvių deriniai kuria siurrealistinę, hiperrealią nuotaiką.

  

„Guise by Odd Matter“,
sukurta/eksponuojama Nilufar Gallery
  „Another Plaid“, Buro Belén   „Holon“, Martens &Visser

 

 

  „Machinic Life Exhibition“, Museum of the Future   „Second Nature: Hidden Layer by Field“

 

„Embrace Indulgence“ („Apglėbianti malonė“) 

Aukštos kokybės medžiagos ir išraiškingos spalvos, art deco stilius ir patikima meistrystė sujungiami, siekiant sukurti ateities liukso (prabangos) utopijos viziją. Šiuolaikiniame amžiuje, kupiname neapibrėžtumo, mes žvelgiame pro rožinius akinius į ankstesnes epochas, prisimindami senų gerų dienų komfortą, ilgimės saugumo ir patys save apsupame  ramia ir patrauklia estetika. Išmaniai suderintos kilmingos medžiagos, kūrybiškai įgyvendintos idėjos ir prabangios formos kuria naujos rūšies komfortą, sukeliantį ir intymumo ir tvarumo pojūtį.

  

„Leo’s The Arts Club“, Dimore Studio,
nuotr. aut. Paola Pansini
  „Console by Rodolphe Parente“, sukurta/eksponuojama Pouena,
nuotr. aut. Francis Amiand
  „Chez Nina by India Mahdavi“, sukurta/eksponuojama Nilufar Gallery  

 

 

  „Rotazioni“ kilimas, Patricia Urquiola, CC Tapis   „Wellington Tile“, Gilesas Milleris

 

Visos nuotraukos iš „Heimtextil“ 2019 – 2020 m. tendencijų knygos (katalogo)

Messe Frankfurt GmbH / Name of photographer

Daugiau informacijos heimtextil.messefrankfurt.com

Žurnalas  „Interjeras.lt pataria“