Rubrika: Dizaino kelionės

Vieta: Stokholmas, Švedija.

Realizacija: 2010 m.

Tekstas: Gintautės Kisieliūtės.

Design hotelsTM grupės narys.


Du didžiuliai akmeniniai XIX a. pastatai, išlikę nuo Švedijos industrinės revoliucijos laikų, seniau naudoti kaip gyvenamieji namai, o dabar čia įsikūręs Nobis viešbutis, kuriame įrengtas 201 kambarys. Ši senamiesčio vieta, esanti šalia Norrmalmstorg aikštės, visad buvo itin patraukli bei vertinga, todėl norėta, kad fasadas tai atspindėtų. Architektūros ir dizaino sprendimus priėmė vietinė kompanija „Claesson Koivisto Rune”, perteikusi prabangią skandinavišką stilistiką ir suformavusi viešbučio įvaizdį.

Vos įžengus į katedros tipo laukiamąjį, atima žadą: 25 m aukščio, moderniai ir spalvingai margintos lubos bei 800 kv. m erdvė atrodo įspūdingai ir didingai. Šis holas veikiau primena vidinį kiemą po stogu nei pastato vidų. Čia kabo milžiniškas sietynas, skleidžiantis šiltą šviesą bei suteikiantis dar daugiau prabangos. Dizainerių pagrindinis tikslas tokią atmosferą sukurti nenaudojant standartinių puošnių elementų: auksinio dekoro, velvetinių audinių bei raudonų kilimų. Tinkamai nuotaikai suformuoti buvo pasirinktos Stokholmo žiemos sezono spalvos – prigesinti, diskretiški tonai suteikė kambariams ir bendro naudojimo zonoms charakteringumo, o harmoninga atspalvių dermė sukūrė jaukią aplinką atsipalaidavimui bei poilsiui. Kruopščiai parinkti dizainerių baldai padėjo individualizuoti kambarius, tačiau stengtasi neperkrauti miegamųjų pernelyg ekspresyviais egzemplioriais, nes vengta muziejaus ar boutique įvaizdžio.


Kambarių interjeras perteikia skandinavišką požiūrį, pagal kurį elegancija ir prabanga labiau atsispindi ne vizualiai, o per jutimus. Dizaineriai suderino tradicijas su šiuolaikiška estetika, vengė per ryškių, dominuojančių kontrastų ir šiame kontekste kompozicijas papildė aiškių, lenktų formų baldais. Daugiausiai buvo naudotos natūralios medžiagos, kurios su amžiumi tampa vis gražesnės: vilna, mediena, akmuo, oda, stiklas. Aukštos lubos visuose kambariuose sukuria erdvumo ir gaivumo pojūtį, o prislopinti šviesiai pilki, rudi, smėliniai bei balti atspalviai sukelia norą poilsiauti. Kambariai yra prabangūs, tačiau ne paviršutiniškąja, ne pompastiškąja prasme, kuomet puošnumą imituoja auksas, krištolas ar lovos su baldakimais. Čia visos apdailos medžiagos pulsuoja aukšta kokybe, baldai pasižymi ne tik estetika, bet ir maksimaliu komfortu, o patalpose didžiulė reikšmė skirta funkcionalumui, patogumui bei praktiškumui.

Šviesa Švedijoje turi didžiulę reikšmę, nes jos nėra daug, būtent todėl jai buvo skirtas didžiulis dėmesys. Kiekviename kambaryje yra numatyta net po 5 (o apartamentuose – 10) šviesos šaltinių, kuriuos kiekvienas gali reguliuoti pagal savo nuotaiką bei veiklą. Stengtasi nenaudoti spiginančio bendro, o taikyti vietinį, konkrečioms zonoms skirtą apšvietimą. Svečių kambariuose šviestuvų, sukurtų žinomų dizainerių, tokių kaip David Chipperfield ar Ilse Crawford, stilistika yra kiek subtilesnė, o išdėstymo schemos elementarios, praktiškos, tačiau bendro naudojimo zonose pasistengta lankytojus nustebinti. Kiekvienai kavinei, atsižvelgiant į norimą perteikti tematiką ar nuotaiką, buvo pritaikyti unikalūs sprendimai. Auksiniame bare, kuriame auksu tonuoti veidrodžiai dengia sienas ir lubas, originaliai suformuotas šviesos žaismas, sukuriantis itin intymią nuotaiką, o sklindanti šviesa slysta per veidrodžius ir sukuria spinduliuojančią, tviskančią atmosferą. Daug kur naudojamos „Claesson Koivisto Rune” sukurtos Baklava lempos, pasižyminčios trijų audinio sluoksnių technologija dėl kurios šviesa tampa rausva, švytinti, primenanti dangaus pašvaistę leidžiantis saulei.


Vonios kambariai iškloti itališku Carrara marmuru, kurio šiltas, šviesus pilkumas yra ypač malonus akiai, o akmens piešinys tarsi voratinklio siūlai suteikia sienoms ir grindims natūralų, dinamišką, tačiau neįkyrų piešinį. Kitas subtiliai dekoratyvus dizaino elementas – tai reljefiškumu pasižyminčios drabužinių durys, kurių medžio masyve išraižyta lakoniška ornamentika atrodo žavingai, suteikia tūrinį efektą bei paryškina medienos grožį. Kambariuose grindys išklotos tamsiomis parketlentėmis arba natūralaus ąžuolo parketu, kurio raštai primena praeities tradicijas. Apie jas užsimena ir lubų lipdiniai, tačiau bendrą stilistiką pagyvina modernūs šviestuvai bei kur ne kur pasitaikančios smagios, netgi kiek komiškos ančių skulptūrėlės.

Skandinaviška prabanga buvo perteikta itin skoningai bei subtiliai, o derinant sena ir nauja, istorines detales su moderniais baldais, interjero kūrėjai suformavo aplinką, kuri būtų tinkama ir romantinėms viešnagėms, ir verslo kelionėms. Toks interjeras turi išliekamąją vertę, nes jame galime rasti patrauklių praėjusio laikmečio detalių, suderintų su šiuolaikiška kokybe.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nuotraukų galerija:

Žurnalas: „Centras“