Žurnalo „Centras“ naujausio 2016m. vasaros nr. anonsas

         
  • Ryški ir kontrastinga Rygos meno muziejaus rekonstrukcija
  • Bivouac – pastogė Alpėse
  • Archaiškas akmens palikimas
  • Riedlenčių bažnyčia
  • XVIII-ojo amžiaus fermos atgimimas
  • Didinga vyno darykla Čanakalėje
  • Viešbutis ir vyno darykla Stokholme
  • Moderni oazė laukinėje gamtoje
  • Ar Kuršių Nerija pasiruošusi modernios architektūros atėjimui?
  • DEMOROOM – tiems, kurie galvoja, kad buitis žudo!
  • Dizaino savaitė 2016
             
         
Dviejų epochų mokykla

Fotografijos: Charles Lanteigne, Maxime Pion
Vieta: Monrealis, Kanada
Realizacija: 2015 m.
Tekstas: Gintautės Kisieliūtės

  Monrealio miestas sparčiai augo pirmoje 20-ojo amžiaus pusėje ir tą pagreitį padėjo palaikyti rajoninių mokyklų rekonstrukcijos, tvarkymas bei naujinimas, kurį neretai atlikdavo garsūs to meto architektai. Prieš dešimtmetį buvo įvykdyta didžiulė pertvarka, kurią paskatino Monrealio mokyklos taryba, siekianti atgaivinti senus pastatus bei prikelti juos naujam gyvenimui. Viena iš pirmųjų tikslinių mokyklų, kurią norėta išplėsti, buvo 1930 m. architektų Gordon & Thompsonsuprojektuota Barclay mokykla. Šio darbo ėmėsi NFOEet associés architectes, nusprendę sukurti dizainą, kuris būtų ir šiuolaikiškas, ir perteiktų pagarbą pastato istorijai. 

 

             
         

Vėjo architektūra

Fotografijos: Inga Powilleit / Fedde de Weert
Vieta: Noord-Holland provincija, Nyderlandai
Realizacija: 2014 m.
Tekstas: Gintautės Kisieliūtės

Ateities namai, kurie anksčiau būdavo demonstruojami tik tarptautinėse parodose kaip parodomieji projektai, pagaliau po truputį tampa realybe, dabartimi ir baigtiniu produktu, kuriuo gali naudotis šių dienų žmonės. Automatizavimas ir ryšiai sudarė sąlygas tam, jog į protingą namą integravus informacines technologijas, sistemos ir įrenginiai gebėtų tarpusavyje veikti, komunikuoti, o to rezultatas – padidėjęs patogumas, energijos taupumas bei saugumas. Šiuolaikiškas protingas namas ne tik leidžia kontroliuoti jame esančius įrenginius per atstumą, reguliuoti įvairiausius nustatymus, tačiau jis taip pat tobulėja ir keičiasi kartu su jo gyventojais bei vykstant jų gyvenimo būdo pokyčiams. 
             
         

Šeimos pasaka tarp kalnų, vynuogynų ir alyvmedžių

Fotografijos: José Campos.
Vieta: Fonte Boa, Portugalija
Realizacija: 2015 m.
Tekstas: Gintautės Kisieliūtės

Baltas šeimos namas su didžiuliais berėmiais langais, esantis slėnyje, supamas vynuogynų ir alyvuogių medžių… Skamba egzotiškai, tačiau tai – labai šiuolaikiška, šiek tiek moderni pasaka, vis tik susaistyta santykiu su gamta, natūralumu bei atitrūkimo nuo miesto poreikiu. Architektas João Mendes Ribeiro sukūrė šią šeimos pasaką ir pakeitė buvusio kaimelio istoriją gerbdamas landšaftą bei kiek įmanoma labiau panaudodamas vietovės grožį gyventojų labui.

             
         

Bažnyčios transformacija į šiuolaikinius namus

Fotografijos: Jim Tschetter.
Vieta: Čikaga, JAV
Realizacija: 2015 m.
Tekstas: Gabrielės Šermukšnytės

Eidami pro šalį, net neįtartumėte, kad ši Čikagoje stovinti, gotikinių formų langais puošta, jauki bažnyčia „Linc Thelen Design“ ir „Scrafano Architects“ puikaus ir itin produktyvaus bendradarbiavimo metu buvo transformuota į modernius (kas gali būti šiuolaikiškiau nei praeitis, atgaivinta dabartyje), ir išties išskirtinius namus jaunai šeimai. Namų interjere yra išlaikytos ir pabrėžtos istorinės bažnyčios detalės – dideli, vitražu puošti langai, varpų bokštas, senovinis plytų mūras.

             
         

Nacionalinis dizaino prizas GERAS DIZAINAS

Lietuvos dizaino prizas GERAS DIZAINAS – tai nacionalinis konkursas, skirtas atrasti ir pažymėti geriausiam dizainui šalyje (Lietuvos įmonių produkcijai ir dizainerių darbams). Šiais metais gauta 181 paraiška. Kaip ir kasmet, nugalėtojus padėjo išrinkti tarptautinė komisija, kurią šiemet sudarė net 9 nariai iš viso pasaulio, iš kurių net 6 dalyvavo jau penktąjį kartą vykusioje apdovanojimų ceremonijoje.
             
         

Didysis grožis

Tekstas: Jono Malinausko

Tokiais žodžiais galima apibūdinti ne tik žinomą Paolo Sorrentino filmą, bet ir visai kitokį Italijos kulūrinio gyvenimo reiškinį. Šį kartą dizaino istorijos rubrikoje kalbėsime ne apie įžymiuosius kūrėjus, žanro istorijai nusipelniusias asmenybes, o apie renginį, padariusį didžiulę įtaką ne vien savo krašto, bet ir visos šalies, netgi viso žemyno dizaino raidai – Milano trienalę.

 

Žurnalas: ,,Centras"