Audrys Karalius
Aura Pranckevičiūtė
Ernestas Vonsevičius

INTERJERAS KOTEDŽE „BOTANIKA“ NR.14

Kaunas, Bitininkų g.

Kotedže gyvena jaunų verslininkų šeima ir du mažamečiai sūneliai. Dizainerė Aura Pranckevičiūtė ir architektas Audrys Karalius pirmiausiai perplanavo kotedžą, įkalbėję užsakovus atsisakyti garažo. Nors šeimininkų automobiliams dabar tenka nakvoti lauke, tačiau šeima pirmajame aukšte įgijo erdvią svetainę (45 kv.m), virtuvę (15 kv.m) ir ūkinę patalpą su sanmazgu. Antras aukštas – miegamasis. Čia telpa sūnų kambariai su bendru sanmazgu bei tėvų miegamasis su atskiru sanmazgu ir rūbine.

Laiptai, kurie viduryje kotedžo tapo savotiška centrine viso būsto ašimi, pagaminti iš „gryno“ plieno lakšto ir pakabinti ant 8 mm plieno strypų. Architektas A.Karalius sako, kad „grynas“ nedažytas plienas sukuria vyriško jaukumo ir natūralumo įspūdį, kaip ir pirmoji pakopa, nutašyta iš pietų Afrikos lauko riedulio.

Antrojo aukšto turėklui panaudojus masyvinį plieno lakštą su kiauru „Laimos medžio“ ornamentu, norėta, kad viena svarbiausių senovės lietuvių deivių Laima saugotų šeimą. Kaip žinia, senovės baltų Laima atlieka tas pačias „funkcijas“, kaip ir romėnų Fortūna. Be to, Laima globoja vaisingumą, gyvybingumą ir susitelkimą apie šeimos židinį, kas jaunai šeimai, architekto manymu, neabejotinai pravers.

Beje, židinys svetainėje yra sukonstruotas iš tokio paties „gryno“ plieno lakšto, prakiurdyto žalčiukų ornamentu. Žaltys – dvasinės jėgos, meilės ir ištikimybės simbolis. Plieninis židinys ir plieniniai laiptai tarsi įrėmina svetainės erdvę, į kurią iš lauko patenkama iš trijų pusių – tiesiai, be jokių tambūrų. Pro vitrininius langus, kas rytą, galima stebėti atklystančias laukines stirnas.

Pagrindinio įėjimo duris nuo poilsio zonos čia atriboja tik originalus baldas, tarsi milžiniškas senovinis televizorius. Iš vienos pusės tai – lauko rūbų spinta. Iš kitos – šviečiantis garso ir vaizdo aparatūros bokštas. Beje, „televizoriaus“ viršuje, toliau nuo smalsaus jaunimo, įrengtas prašmatnus baras gurmaniškai šeimininko „distiliuotų šedevrų“ kolekcijai.

Virtuvė įkurdinta už svetainės kampo, su atskiru langu ir pusryčių sala. Kadangi jos darbinis baldas yra tokios pat pilkos spalvos, kaip sienos, tai erdvėje dominuoja pusrytinė sala su kaitlente ir originalus gartraukis.

Minimalistinis ir labai elegantiškas itališkas pietų stalas su dideliu šviestuvo gaubtu atlieka jungiamąjį vaidmenį tarp virtuvės ir svetainės. Greta jo pūpso žema sofa, sukomponuota iš skirtingų elementų, tarsi provokuojančių sukristi ant jos po dienos darbų.

Dizainerė A.Pranckevičiūtė teigia, kad visame būste dominuojančios septynios pilkos spalvos yra sąmoningas „atsipalaidavimo receptas“ margoje ir intensyvioje pramogų industrijoje dirbančiai šeimos „galvai“. Anot dizainerės, ramios pilkos spalvos slinktys, pustoniai ramina, o skirtingos faktūros ir paviršiai glosto sąmonę, „nelįsdami“ į akis ir nekurdami vizualaus triukšmo.

Nuotraukos: Juozas Kamenskas

121