Julija Janulaitytė
Milda Jasponytė

Julia Janus parduotuvės interjeras

Julia Janus – šiaurietiško charakterio dizainerės Julijos pradėtas gatavų drabužių prekės ženklas. Savo kategorijoje neturintis analogo Lietuvoje. Dizainerio prekės ženklas, kaip konceptuali parduotuvė, apimanti drabužių ir namų liniją.
Prekės ženklo įkvėpimo šaltinis – Baltijos jūra ir aplink ją gyvenančių tautų kultūra, paveldas, gamta, miestai, antropologinis tipas, mentalitetas.

Keli elementai yra labai svarbūs kaip kertinių kultūrinių elementų visuma. Medis – tai rustikinės, šiurkščiai dažytų lentų grindys. Akmuo – pufai, skirti sėdėti. Jie atsiranda kaip Baltijos vandens nušlifuotų akmenėlių stilizacija. Vanduo, jūra, lietus – tai baseinas su gyvomis žuvimis, dekoruotas jūros akmenėliais, ir lašo formos sietynų elementai, išpjauti iš veidrodinio organinio stiklo. Lašo forma atsikartoja drabužių etiketėse ir aksesuarams eksponuoti skirtose salose ant ratukų. Gyvos vijoklinės gėlės sudėtos ant kopėčių formos lentynų kaip augalijos elementas. Aplinka, kurioje „įkuriamos“ prekės – stilizuota virtuvė.

Kodėl virtuvė? Virtuvė yra ta vieta, kurioje susirenka šeima, kurioje valgome, dalijamės įspūdžiais, kalbame ir klausomės, kuriame ir linksminamės. Todėl Julia Janus įsikuria virtuvėje. Sietyno detalėse atsiranda virtuvės elementų – ten kabo įmaišyti įvairūs virtuvės rakandai ir indai. Kriauklė prie kasos ir naujienoms kreida užrašyti skirtos juodos lentos – restorano elementas. Sienos dekoruotos Julijos kurtais tapetais, sudarytais iš ranka pieštų gėlių ir jos močiutės ranka rašytų receptų fragmentų. Pagrindinė figūra – pietums padengtas ilgas stalas centre. Lėkštėse eksponuojami drabužių kolekcijos aksesuarai ir namų linijos produktai: žvakės, kulinarijos knygos, – tarsi kvietimas prisidėti, o kartu ir podiumo stilizacija.

Nuotraukos: Tomas Griškevičius