Architektūros studija „Plazma“
Rytis Mikulionis

Apie projektą:

Bendraautoriai: Viltė Zubrytė, Simona Reičiūnaitė
Šalis: Lietuva
Plotas: 550 m2 (holas) + 150 m2 (terasa)

Verslo namų „Paupys“ viešosios erdvės

Interjero koncepcija kuriama taikant Wabi Sabi principus. Tai – Japonijos estetikos filosofija, atsiradusi dzenbudizme. Wabi Sabi pagrindinės savybės: minimalizmas, natūralumas, išskirtinumas, unikalios, netobulos formos ir neapdirbtos medžiagos.

Natūralus medis, metalas, grubus struktūrinis tinkas, betonas, molis, džiutas – šios erdvėse vyraujančios medžiagos savo grubumu ir netobulumu sukuria gyvą bei autentišką interjerą. Turėklams naudojamas valcuotas plienas su tapybišku, nelygiu paviršiumi, grindys išklotos akmens plytelėmis, kuriomis imituojama terakota, sienos apdailinamos grubiu šukuotu struktūriniu tinku. Sienų vertikalus subrūkšniavimo motyvas naudojamas ir pastato fasaduose. Interjeras per toli neatsitraukia nuo pastato architektūros. Fasadų rūdinto COR-TEN plieno sistema pratęsiama laiptinės palubėje, siekiant apjungti pastato vidų su išore.

Interjero akcentai parinkti unikalūs: juodosios keramikos rankų darbo siena recepcijos užnugaryje, vertikali metalinių turėklų struktūra, apjungianti visus holo aukštus, lounge zonoje specialiai šiam interjerui iš Azijos atsiųsta tikmedžio šaknis bei japoniškos estetikos baldai. Projektuojamas minimalistinis sisteminis šviestuvas su vertikaliais elementais, netobulų formų ąžuolo masyvo suolai, betoniniai staleliai bei minimalistinė recepcija.

Augalų juosta holo turėkluose yra tarsi užuomina į viršutiniame aukšte esančią žalią stogo terasą, kuri projektuojama pratęsiant viešąsias erdves. Terasoje projektuojamos įvairios poilsio zonos, kurias apsupa bei apjungia želdynai.

English:

The interior of public spaces are conceived in concord with the neo-industrial architecture of Paupys business house. The design was guided by the principles of wabi-sabi, a Japanese aesthetic philosophy that emerged in Zen Buddhism. The main characteristics of the wabi-sabi aesthetic include simplicity, modesty, extraordinarity, unique uneven shapes. In summary, the search for perfection in imperfect.

Wood, metal, rough surface stucco, concrete, clay, jute - roughness and imperfection of these natural materials create a lively and authentic interior. The railings are made of rolled steel with a picturesque, uneven surface, the floor is lined with tiles imitating terracotta and the walls are finished with coarse combed stucco. The vertical pattern of the walls is also used in the facades of the building. The interior does not move too far away from the architecture of the building itself. COR-TEN steel façade system is extended into the stairwell to relate the inside of the building with the outside.

The details are unique to this interior: a black enameled handmade wall at the back of the reception, a vertical metal handrail structure connecting all the floors, teak wood root imported from asia specifically for this project and furniture with a touch of japanese aesthetic. A minimalist luminaire system with vertical wooden elements, concrete tables and a minimalist reception are designed by the studio.

Nuotraukos: Ieva Saudargaitė