Artėjančios architektų dienos proga – atsinaujinusi „ARCHzona“

 

Jau penkerius metus iš eilės LITEXPO parodų ir kongresų rūmų sales spalio mėnesį lankys architektai, interjero dizaineriai bei nekilnojamojo turto (NT) vystytojai – čia vyks specializuotas renginys „ARCHzona“. Jo metu lankytojai domėsis statybos rinkos naujovėmis, apžiūrės specializuotas ekspozicijas ir parodas, megs ryšius bei prisidės prie naujovės – konkurso „FACadE“ vertinimo ir nugalėtojų rinkimo.

 

Kasmet pasaulinės architektūros dienos proga spalio 15-16 dienomis vyksiančioje „ARCHzonoje“ šiais metais susipins tradicijos, inovacijos ir naujos idėjos. Pirmąsias simbolizuoja jau visiems pažįstamas renginio formatas: ekspozicijos, filmų peržiūros, bei konkurso „Metų interjeras / Auksinė paletė'20“ nugalėtojų ir geriausių darbų paroda. Inovacijas atstovauja 42-ose ekspozicijose pristatomos karščiausios statybos bei interjero rinkose atsiradusios garsiausių gamintojų naujovės, o šiųmetė naujiena – konkursu „FACadE“  papildytas renginio formatas.

„Šiais metais renginio tikslas buvo išplėsti parodos tematiką, atkreipiant dėmesį į pastatų išorę. Dėl to nusprendėme suorganizuoti pirmąjį fasadų grožio konkursą, kuriame varžysis ne žmonės, o pastatai. Ši žinutė yra užkoduota ir konkurso logotipe, kurį galima perskaityti dvejopai: Facade arba FACE (angl. fasadas arba veidas – aut. past.)“, – pasakoja „ARCHzonos“ organizatorius, žurnalo „CENTRAS/interjeras.lt“ vyr. redaktorius Vytautas Gurevičius. 


Grožio konkurso „FACadE“ logotipas / Organizatorių nuotr.

 

Nors konkursas organizuojamas pirmąjį kartą, jis pritraukė didelį dalyvių kiekį. Sulaukta daugiau nei 40 paraiškų iš didžiausių NT vystytojų, stipriausių rangovų bei garsiausių Lietuvos architektų. Trijų kategorijų – Gyvenamųjų pastatų, Visuomeninių pastatų bei Pramoninių ir komercinių pastatų – fasadai nugalėtojai bus renkami susumuojant „ARCHzonos“ lankytojų balsus. 

V. Gurevičiaus užklausus, kaip gimė idėja prieš penkerius metus startuoti su Lietuvoje tuomet nelabai populiariais specializuotais didelio masto renginiais, pašnekovas atsakė: „mintis užgimė 2015 metais Paryžiuje, kur teko dalyvauti panašiame renginyje, organizuotame architektams. Parodos, skirtos visiems, jau tuo metu buvo kiek pabodusios, tad renginio formatas, skirtas specialistams, man pasirodė aktualus bei pritaikomas ir Lietuvoje“. 

 


Pastato fasadas / Asociatyvi interneto nuotr.

 

Kaip teigia renginio organizatorius, profesionalai parodos „ARCHzona“ metu tarpusavyje gali bendrauti dalykiškai, be papildomų šou elementų, o lankytojai per sąlyginai trumpą laiką ir santykinai nedidelėje erdvėje susipažįsta su garsiausių gamintojų inovacijomis. „Todėl mūsų parodos moto ir yra „susitikimai su inovacijomis“, – mintimis dalinasi žurnalo „CENTRAS/interjeras.lt“ vyr. redaktorius. 

Norint tapti „ARCHzonos“ lankytoju reikalinga išankstinė registracija, kurios formą rasite čia: archzona.lt