Domus galerija

Baldais ir interjero detalėmis prekiaujančių verslininkų teigimu, jų prekybos apyvartas pastaraisiais metais palaiko turistai iš Baltarusijos. Namų apyvokos prekės ir baldai kaimyninėje šalyje dėl importo muitų ir kitų priežasčių yra apie 60 proc. brangesni nei Lietuvoje. Be to, jie čia atranda žymiai didesnį asortimentą, kuris iš esmės atitinka specifinį baltarusių skonį.

Pasak „Domus Galerijoje” įsikūrusio interjero dizainerio Tomo Geco, Baltarusijoje šiuo metu vyrauja mada - važiuoti pirkti į Lietuvą: - „Baldų ir interjero rinka pas kaimynus dabar panašioje stadijoje, kaip buvo pas mus prieš daugelį metų. Ten dar tik kuriasi pirmosios garsių Europos gamintojų atstovybės, pasirinkimas labai mažas, o kainos vos ne du kartus didesnės. Ir „Domus Galerijoje” ir kituose salonuose jie atranda savo skonį atitinkančių interjerų”. Prekybininkai ir architektai pastebi skirtingą, nei lietuvių, baltarusių skonį ir grožio suvokimą. Jie renkasi brangias, kokybiškas prekes ir linkę į kraštutinumus - perka arba konservatyvius, klasikinius, gausiai dekoruotus, auksu ir ryškiomis spalvomis tviskančius gaminius arba ultra modernius, atstovaujančius High tech technologijoms ir dizainui. „Domus Galerijoje jie tikrai randa ką pirkti ir mielai čia lankosi. Vienoje vietoje gali pasirinkti ir baldų, ir šviestuvų, ir santechnikos, apmušalų. Dažnai matau plačiomis akimis ryjančius visą, ką mato, nes yra didelis pasirinkimas, gera kokybė ir geros kainos”, - pasakojo T. Gecas.

„Interio” salono vadovo Igno Rėksnio teigimu, apie 20 - 30 proc. mėnesio pardavimų tenka Baltarusijos piliečiams. Jis pastebi, jog atvyksta labiau pasiturintys žmonės, kurie perka brangius daiktus. „Tačiau ir su pirkėjais iš Baltarusijos reikia mokėti dirbti. Klysta tie, kurie mano, jog jie nesidera. Mes darome jiems nuolaidas, kaip ir kitiems pirkėjams, padedame susigrąžinti beveik visą PVM mokestį, užpildome atitinkamus dokumentus”, - sakė I. Rėksnys. Tuo tarpu tie, kurie mokesčius susigrąžina per Tax Free sistema, atgauna tik 12 proc. sumokėto PVM. Kita dalis tenka susigrąžinimo paslaugą teikiančiam tarpininkui.

Pusę šviestuvais prekiaujančių „Delight” salonų pardavimų birželio mėnesį sudarė pardavimai svečiams iš Baltarusijos. „Vasarą žmonės atvyksta ir pailsėti ir apsipirkti. Nesėdime rankų sudėję ir nelaukiame atsitiktinių pirkėjų. Bendraujame su kaimynų architektais, dizaineriais. Dauguma pirkėjų pas mus ateina asmeninių kontaktų dėka”, - pasakojo bendrovės „Delight.lt” direktorius Laimonas Jucius.

„Domus Galerija”, savo ruožtu, planuoja aktyvią rinkodarą Baltarusijoje. „Natūralu, kad toks baldų ir interjero centras yra reikšmingas ne tik miestui, bet visam regionui. Vasarą beveik kiekvieną dieną aikštelėje stovi keli automobiliai su baltarusiškais numeriais, tačiau rinkodaros iš lūpų į lūpas, nors ji ir labai efektyvi, nepakanka”, - sakė „Ogmios” įmonių grupės ekonomikos direktorė Viktorija Beatričė Radzevičienė.

Vienintelės Lietuvoje PVM grąžinimo paslaugas užsienio turistams teikiančios bendrovės “Global Blue Lietuva” duomenimis, Baltarusijos piliečiai Lietuvos parduotuvėse per pirmuosius septynis šių metų mėnesius išleido 11 proc. daugiau pinigų nei pernai, o vidutinė vieno pirkinio suma sudarė 772 Lt. Apie 80 proc. užsieniečių pirkėjų sudaro Rusijos ir Baltarusijos piliečiai. Rusai dažniau perka Klaipėdoje, baltarusiai - Vilniuje. Daugiau nei pusę visų turistų pirkinių sudaro drabužiai ir avalynė. Antroje ir trečioje vietoje rikiuojasi laikrodžiai, juvelyrika ir buitinė technika, o sparčiausiai auganti kategorija yra sporto -turizmo prekės. Prognozuojama, jog rugsėjį, pasirodžius naujoms prekių kolekcijos, į Lietuvą plūstelės nauja pirkėjų banga iš artimiausių Rytų kaimynių.

2010-08-21