Prisiminkime vienuoliktą kartą įvykusio „Gero dizaino“ prizų teikimo ceremoniją. Iš 158 organizatoriams – Lietuvos dizaino forumui – šiemet pateiktų paraiškų buvo atrinkta po 3 originaliausius atskirų kategorijų dizainerius. Kiekvienos iš 10-ies kategorijų laimėtojai pagerbti „Gero dizaino“ prizu ir dviem diplomais. Siekiant objektyvumo, konkurso žiuri sudėtyje – išskirtinai tik užsienio dizaino ekspertai.

Apdovanojimų ceremonijai organizatoriai subūrė dalyvius ir svečius į Paupio „Pasakos“ kino teatrą. O šių metų „Gero dizaino“ prizo paroda pirmą kartą pristatoma virtualioje erdvėje. Virtualiam projektui įgyvendinti buvo pakviesti du jauni Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos absolventai – Vakaris Dubauskas ir Elvina Lukoševičiūtė. Ekspozicinė patalpa perkelta į virtualybę – rekonstruojamą Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus Radvilų rūmų maniežo erdvę, potencialią dizaino parodų salę. 

Konkurso rėmėjai ir partneriai: Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos Respublikos valstybinis patentų biuras ir Lietuvos nacionalinis dailės muziejus.

Diplomas
Knyga „Abrakadabra“
Aušra Lisauskienė
Užsakovas: Tarptautinės dailės kritikų asociacijos (AICA) Lietuvos sekcija

Knygos „Abrakadabra: Antano Martinaičio & Co mimikrijos, psichodelikos iš L. Drazdauskaitės rinkinio“ dizainas, tiek vidus, tiek viršelis, autorės prašymu turėjo išlaikyti maksimalų senų piešinių, nupieštų įvairiomis priemonėmis ant gelsvo ar nuo laiko pageltusio popieriaus, autentiškumą. Į leidinį sudėta apie 530 siurrealių piešinių, nupieštų automatinio piešimo metodu. Dėl politinių aliuzijų ir erotikos juose nemažai neišmąstytų minčių, neišgeistų geismų, todėl leidinio dizainas minimalistinis, atvartuose dominuoja chronologiškai sudėlioti piešiniai, atspausdinti ant matinio popieriaus. Knygos viršelyje iki vieno žodžio sutrumpintas pavadinimas „Abrakadabra“ yra įspaustas kongrevo technika.

Prizas

Knyga „Antanas Kazakauskas. Viskas užprogramuota“
Tadas Karpavičius
Užsakovas: VŠĮ Vilniaus grafikos meno centras
Fotografas: Karolis Milaševičiaus

Knygoje pirmą kartą pristatoma pirmojo diplomuoto grafinio dizainerio kūrybinė biografija: nuo pirmųjų 7 dešimtmetyje sukurtų reklaminių projektų, knygų serijų apipavidalinimo pavyzdžių, programiškai sudėliotų koliažų, žurnalo „Mūsų gamta“ grafinio dizaino eksperimentų iki viešumoje nematytų abstrakčiosios grafikos lakštų. Leidinio autorė, dizaino istorikė Karolina Jakaitė pasakoja apie paslaptingiausią herojų, kurį pažino tyrinėdama Lietuvos XX a. II pusės grafinio dizaino istoriją. Knyga yra paremta ilgamečiu meniniu tyrimu. Jį inicijavo menininko palikimą saugančios šeimos pakviesta Jakaitė.  Leidinio meninis redaktorius Julijus Balčikonis buvo ir vienas iš Vilniaus grafikos meno centre vykusios parodos kuratorių. Taip pat į projektą buvo įtrauktas grafikos dizaineris Tadas Karpavičius.

Diplomas

Knyga „Šioje upėje aukso nerasite“
Matas Grecevičius
Fotografė: Milda Vyšniauskaitė

„Šioje upėje aukso nerasite“ – nuo 2015 m. aktyviai rašančio, tapatybę slepiančio autoriaus, Sausio Upės trečioji knyga. Pagrindinė jos idėja – žmonių vertybės, norai, geiduliai, rūpesčiai ir džiaugsmai per amžių amžius nesikeičia, kinta tik forma, turinys išlieka toks pats. Kūriniu siekiama ištrinti laiko pojūtį, tai daroma priešpastatant antikvariatuose rastus 50 metų senumo laiškus bei čia ir dabar gimusius tekstus. Į vieną krūvą suplakamos išmaniaisiais telefonais darytos fotografijos ir tik juostelėse išlikę istoriniai kadrai. Knyga gausiai papildyta paties autoriaus ranka rašytais komentarais. Kūrybos procesas vyko ketverius metus. Per šį laiką surinkta per 1500 senų fotografijų.

Knyga „Antanas Kazakauskas. Viskas užprogramuota“

Knyga „Abrakadabra“

Knyga „Šioje upėje aukso nerasite“

Prizas

Drabužių formų ir siluetų kaita vizualizuojant ego pavidalus pagal Eckharto Tolle’ės knygą „Naujoji žemė“: mados dizaino kolekcija – „Ego pavidalai“ 

Patricija Jurgelevičiūtė
Užsakovas: Vilniaus dailės akademija
Fotografė: Donata Šiaudvytytė

Kolekcija yra inspiruota dvasinio mokytojo ir rašytojo Eckharto Tolle’ės knygos „Naujoji žemė“. Ego tema atskleista remiantis ne tik pasirinkta knyga, bet ir asmeniniais išgyvenimais. Ego pavidalus pristatančioje kolekcijoje tema rutuliojama pasitelkiant formas. Kadangi pati tema neturi apčiuopiamų vizualų, kūriau savitus eksperimentus su tušu: užtėškiau tušo ant tuščio popieriaus lapo ir išpūčiau dėmę. Šiuo veiksmu norėjau pavaizduoti ego plėtimąsi žmogaus gyvenimo etapuose. Tušo dėmė yra žmogaus širdis, o dėmės „ištraukimas“ išpučiant formą vaizduoja, kaip ego transformuoja jo būtį. Naudodamasi gautomis formomis, kūriau manipuliacijas, dėliojau figūras. Šie mados eksperimentai man tapo įrankiu, padedančiu ieškoti formų, konstrukcinių linijų ar siluetų. 

Diplomas

„Cellular Automata“
Olga Voišnis, Gediminas Kirdeikis
Fotografas: Olga Voišnis

„Cellular Automata“ juvelyrikos kolekcija, sukurta remiantis matematiniu algoritmu „The Game of Life“. Kiekvienas šios kolekcijos dirbinys – unikalus, leidžiantis sukurti vienetinių, itin kompleksinės formos juvelyrikos objektų kolekciją. „The Game of Life“ – žaidimas, neturintis žaidėjų. Ląstelėms evoliucionuojant nuo pradinės būsenos, sukurtos dizainerio ir (arba) Užsakovo, gaunamas galutinės formos rezultatas. Matematiko Johno Hortono Conway sukurtas pradinis žaidimas yra begalinis dviejų dimensijų kvadratinių langelių tinklelis, kuriame kiekviena ląstelė gali būti gyva arba mirusi (kitais žodžiais – užpildyta materija arba tuščia). Kiekvienai ląstelei reaguojant į kaimynines, sukuriami skirtingi kompleksiški dviejų dimensijų raštai. 

Diplomas

„Gyvenimas kaip kaleidoskopas“
Almantas Kunskas
Užsakovas: Vilniaus dailės akademija
Fotografė: Augustė Rūkaitė

Z kartos įkvėpta drabužių kolekcija pasižymi vaikystei būdingais ir nostalgijos jausmą keliančiais objektais. Pagrindinis šio kūrybinio darbo siekis – sukurti dėvimą moteriškų drabužių kolekciją iš dizaine atsispindinčių unikalių audinių raštų, reflektuojančių Z kartai atpažįstamus, nostalgiją keliančius objektus. Jie komponuojami žaislinio kaleidoskopo principu. Į šiuos objektus žvelgiama tarsi į vaikystę primenantį žaislinį kaleidoskopą, kuris sukuria skirtingus raštus. Šiuo principu kuriami dizaino raportai, siekiant medžiagoje perteikti ne tik minėtuosius objektus, bet ir nostalgijos jausmą žadinantį potyrį. Į kolekciją žvelgiau ir tvarumo aspektu, būtent todėl ją kūriau pasitelkdamas tvaresnes medžiagas. Norėjau, kad jos leistų drabužiui ilgiau tarnauti. 

„Gyvenimas kaip kaleidoskopas“

Mados dizaino kolekcija – „Ego pavidalai“ 

„Cellular Automata“

Prizas

„Netikėtas vizitas“: 3D animacija, atvaizduojanti migreną sukeliančius veiksnius bei jų įtaką kasdienėse situacijose

Elzė Janutaitė

Darbu noriu skatinti visuomenės narius vengti migrena sergančių asmenų stigmatizavimo, išmokti išklausyti, padėti bei suprasti. Taip pat žmones, varginamus migrenos, o gal net kito aplinkiniams nematomo negalavimo, skatinti neužsidaryti savyje, šnekėti apie tai. Trumpametražėje informatyvioje animacijoje vaizduoju kasdienę aplinką bei situacijas, kuriose slypi įvairūs migreną sužadinantys trikdžiai. Įžangoje žiūrovas pasodinamas į simbolinę asmens, kenčiančio nuo migrenos, kėdę. Iš pradžių užmezgamas ryšys, o paskui veiksmas pateikiamas iš migrenos kamuojamo asmens perspektyvos. Animacija pasižymi tik 2 spalvomis. Jas pasitelkiant žiūrovui kuriamas ramybės bei agresijos įvaizdis. Taip pat balta spalva atspindi įprastą aplinkos perspektyvą, o raudona – žmogaus, sergančio migrena, perspektyvą.

Diplomas

Bioprinteris
Sigitas Gužauskas
Užsakovas: Vilniaus dailės akademija
Fotografas: Sigitas Gužauskas

Bioprinteris – medijos įrenginys, sukuriantis unikalią informacinę patirtį. Jį naudojant, sausi ir neįdomūs ekspertams skirti duomenys tampa patraukliais duomenų pasakojimais platesnei auditorijai. Tai – tradicinių diagramų ar infografikų alternatyva. Bioprinteryje sukurta dirbtinė ekosistema, kuri duomenis vizualizuoja naudodama gyvas samanas. Įrenginio pagrindą sudaro biopikseliai, kurių kiekvienas yra padengtas samanų sporų sluoksniu. Šie biopikseliai reaguoja į kontroliuojamą vandens ir šviesos lygį, tiesiogiai atitinkantį duomenų reikšmes. Per kelias savaites jie suformuoja įvairiaspalvį įvairių tekstūrų paviršiaus žemėlapį. Šiuo atveju žemėlapis vizualizuoja klimato kaitą Lietuvos teritorijoje. Kuriamame kraštovaizdyje skirtingos samanų išvaizdos atspindi įvairius lietaus duomenų aspektus.

Diplomas

Tipografinis projektas „Atmeno“
Gintarė Razmaitė
Užsakovas: Vilniaus dailės akademija
Fotografas: Simonas Pigulevičius

Kad išskirtinė žemaičių tarmė būtų kuo ilgiau išsaugota ir sėkmingai gyvuotų rašto ir skaitmeninėje kultūroje, būtina tarmei pritaikytų skaitmeninių šriftų įvairovė. Tyrinėjant savo ryšį su žemaičių tarme: skaitant, rašant, kalbant ir klausant, buvo sukurtas šriftas, skirtas žemaičių tarmei. Asmeniškas kalbos pojūtis buvo perkeltas į raidžių formas. Projektą papildo interaktyvi instaliacija, kviečianti patirti žemaičių tarmę. Žiūrovai gali popieriuje užrašyti žemaitiškus sakinius, intuityviai sekdami paviršiuje judančius šviesos spindulius. Tam nebūtina mokėti žemaitiškai. Daugelio pamiršti žemaitiški žodžiai ir gramatinės struktūros vėl atgyja. Pamažu sukuriamas bendras žiūrovų tipografinis kūrinys. Instaliaciją sudaro metalinė konstrukcija ir skaidrus stalviršis, projektorius ir popieriaus ritinys.

„Netikėtas vizitas“: 3D animacija, atvaizduojanti migreną sukeliančius veiksnius bei jų įtaką kasdienėse situacijose

Bioprinteris

Tipografinis projektas „Atmeno“

Diplomas
„Uoga uoga“ pakuotės dizainas
UAB Andstudio
Užsakovas: UAB „Uoga Uoga“
Fotografė: Martyna Jovaišaitė-Paukštė

„Uoga uoga“ plačiai paplito po skirtingas prekybos vietas Lietuvoje ir Europoje. Mažas prekių ženklas šiandien nebeatspindi modernios miesto auditorijos. Kūrybinis iššūkis – atrasti naują būdą pristatyti natūralią kosmetiką. Naujas identitetas atskleidžia sodrumo kryptį. Iš gamtos atkeliaujanti kosmetika sodri ir turtinga ingredientų. Jie leidžia kurti kokybiškus produktus, padedančius kasdieną geriau rūpintis savimi. „Uoga“ – tai pavadinimas, žadantis natūralų, sultingą produktą. Dvi kontrastingas kryptis jungianti „Uoga uoga“ balansuoja tarp miesto urbanistikos ir gamtos šaltinių. Šio dvi kryptis tiesiogiai vaizduojamas identitete. Aiškus, geometrinis šriftas – tai urbanistinio miesto atspindys. Logotipo raidėse kuriame tarpus. Jie reiškia – daugiau erdvės tarp miesto sienų gamtos patyrimams.

Prizas

fwd/: CBD aliejai ir kapsulės
Dizainerė: Dovilė Džervutė-Laurinkienė
Užsakovas: fwd/: CBD, UAB „Švenčionių vaistažolės“
Fotografė: Indrė Brazdeikytė

Medicininių augalų subtilybes ir jų produktų poveikį studijuojanti mūsų komanda vienareikšmiškai pripažįsta ne tik Cannabis sativa L. teikiamą naudą žmogaus savijautai bei sveikatai, bet ir dalykams, vykstantiems kasdieniniame gyvenime. Ir ne tik! Šio augalo universalumas yra neginčijamas, bet mes, kaip vaistininkų, mokslininkų ir sveiko gyvenimo ekspertų komanda, rekomenduojame produktus, kurie yra dovana tavo kūnui. fwd:/, arba „Forward“ prekių ženklas, skatina gyventi, o gyvenimas – tai judėjimas pirmyn – forward. Mes sudėjome vieno gyvenimo džiaugsmą į mažyčius buteliukus. Mūsų pasirinkimas drąsus ir kiek pavojingas, šiek tiek trinantis ribas, bet, be jokios abejonės, linksmas, skausmas tavo akims. Jam nelemta tapti nepastebimam, kaip ir mūsų klientams. Žavūs. Drąsūs. Ryškūs. TEBŪNIE LENGVAI.

Diplomas

„Acorus Calamus“ žolelių arbatos asortimentas
Dizainerė: Dovilė Džervutė-Laurinkienė
Užsakovas: UAB „Acorus Calamus“
Fotografė: Milda Petkevičienė

Pasitelkdami daugiau nei 140 metų kompanijos patirtį dirbant su vaistažolėmis, mokslo ir gamtos išmintį, puoselėdami žolelių arbatos tradicijas, kruopščiai atrinkome pačias geriausias ir kokybiškiausias vaistažolių arbatas. 4 žolelių rinkinys išsiskiria savo nuostabiais, sodriais ir subalansuotais skoniais. Atraskite kruopščiai atrinktų žolelių arbatos skonius ir nepriekaištingą kokybę. Norėdami atskleisti šias skonio ir kokybės subtilybes, daug dėmesio skyrėme pakuotei ir visoms žavingoms smulkmenoms. Nuostabios iliustracijos, minimalistinių, natūralių, gamtinių spalvų paletė bei sidabro folija kuria prabangią, bet tylią estetiką. Šis arbatos rinkinys skirtas rafinuotam klientui, kuris vertina gerą skonį bei natūralumą, todėl stengėmės sukurti harmoningą ir subtilią pakuotę.

„Acorus Calamus“ žolelių arbatos asortimentas

„Uoga uoga“ pakuotės dizainas

fwd/: CBD aliejai ir kapsulės

Prizas

„Kukubu“
Dizainerė: Gaudutė Žilytė
Užsakovas: Vilniaus dailės akademija
Fotografas: Karolis Milaševičius

Įgyvendinant autistiškų žmonių įtraukiojo ugdymo ir įdarbinimo politiką, svarbu apmąstyti kuriamą aplinką ir joje susitinkančių skirtingų neurotipų žmonių sąveiką. Projektu „Kukubu“ siekiama įvairiapusiškai pažinti autizmo spektro sutrikimą. Suformulavus palankaus dizaino kriterijus bei atsižvelgiant į autistiško asmens mąstymo, komunikacijos, sensorinių sistemų ypatybes, suprojektuota erdvė skirta bendrauti, ilsėtis ir supažindinti neurotipiškus vaikus su autistiškų bendraamžių pasauliu. Ši erdvė galėtų tapti jungtimi ir padėti užmegzti ryšį su autistišku vaiku. „Kukubu“ prototipas susideda iš medinių tampriu audiniu aptrauktų kubų, skirtų pasislėpti. Taip pat juos jungiant galima kurti uždaras bendravimo struktūras: pasitelkiami ne žodžiai ir kūno kalba, o drauge patiriami sensoriniai išgyvenimai.

Diplomas

„Eduregos“ nuotolinio mokymosi įrenginys
MB „Desdorp“ (Deividas Juozulynas, Valdonė Brazauskaitė)

Vaizdo įrašai pirmuoju asmeniu – vienas iš efektyviausių būdų įsisavinti praktinius įgūdžius. „Edurega“ – ant galvos dedamas prietaisas, leidžiantis perteikti asmeninę praktinio profesinio darbo perspektyvą kitam žmogui. Naudodamasis įrenginiu asmuo sukuria aukštos kokybės vaizdo ir garso įrašą. Kiti asmenys, gavę prieigą prie įrašo, gali mokytis, peržiūrėdami jį daugybę kartų. Prietaiso išvaizda – lakoniška su keletu išskirtinių elementų. Priekyje įrengta vaizdo kamera bei mikrofonas. Lankelio viduje integruota prietaiso elektronika, o šonuose įtaisytos nuimamos įkraunamos baterijos. Norėdamas įrašyti vaizdą, vartotojas paspaudžia ant korpuso esantį mygtuką. Pabaigus įrašinėti, vėl paspaudžiamas mygtukas. Tuomet vaizdo įrašas perkeliamas į tam skirtą edukacinę platformą, kur gali būti koreguojamas. 

Diplomas

„Pasimatuok jausmą“
Gretė Labanauskaitė
Užsakovas: Vilniaus dailės akademija
Fotografė: Gretė Labanauskaitė

Magistrantūros studijų baigiamajame darbe pristatomas meninis tyrimas, mažinantis atskirtį tarp neregių ir reginčių ir skatinantis normalizuoti regos negalią per nevizualius mados objektus. Tyrime ieškota būdų, kaip spręsti problemas, su kuriomis susiduria neregiai, norintys pažinti madą bei jos kūrinius nevizualiai. Ištirti ir aprašyti regos negalią turinčių asmenų bei reginčiųjų jutimų skirtumai ir panašumai. Sukurtos unikalios medžiagos, labiausiai sustiprinančios neregių ir reginčiųjų pojūčius, iš jų gaminami mados objektai, kurie suvokiami ne rega, o lytėjimu, klausa ir uosle. Kūrybiniu projektu „Pasimatuok jausmą“ siekiama leisti neregiams pilnavertiškai pažinti madą nesukeliant atskirties, o regintiesiems suvokėjams – iš naujo atrasti juslių teikiamą naudą bei jų turtingumą.

„Eduregos“ nuotolinio mokymosi įrenginys

„Pasimatuok jausmą“

„Kukubu“

Prizas

„Wireless race car scales PRO“
UAB „Laba7“
Fotografas: Andrius Liškus

Integruotas tikslumas: vietoj įprasto vieno apkrovos elemento mūsų svarstyklės turi po keturis kiekviename pado kampe. Tai pašalina galimas žmogiškąsias klaidas. Keturi jutikliai viename bloke garantuoja neprilygstamą tikslumą. Jo nuokrypis – tik 0,015 proc. Belaidžio ryšio efektyvumas: atsisakėme privalomų duomenų nuskaitymo įrenginių, kurie daugelyje esamų svarstyklių vis dar jungiami laidais. Į vartotoją orientuotas lygiavimas: tobulas išlyginimas yra lenktyninio automobilio idealaus svorio balanso ir jo sėkmės trasoje pagrindas. Dizaino estetika: minimalistinio stiliaus aptakus profilis pagamintas iš aukščiausios kokybės medžiagų, kaip antai vientiso aliuminio ruošinio, kuria pažangios ir profesionalios įrangos įvaizdį. 

Diplomas

„Pulsetto“
Lukas Avėnas
Užsakovas: UAB „Pulsetto“

„Pulsetto“ – asmeninė ramybės oazė skubančiame pasaulyje. Vos per 4 minutes šis revoliucinis nešiojamasis prietaisas padės jums grįžti į natūralaus atsipalaidavimo būseną. „Pulsetto“ naudoja dvipusę nervo klajoklio stimuliaciją (VNS), kuri padeda sumažinti stresą ir nerimą. VNS – tai neinvazinė terapija, kurios metu elektros impulsai siunčiami į nervą klajoklį, einantį nuo smegenų iki pat pilvo. „Pulsetto“ naudoja itin žemo dažnio impulsus nervui klajokliui stimuliuoti. „Pulsetto“ padeda sumažinti stresą bei nerimą, pagerinti miego kokybę ir pakelti nuotaiką. Mokslininkai atranda vis daugiau būdų, kaip taikyti VNS, pavyzdžiui, depresijai gydyti arba žarnyno veiklai gerinti. Iš lankstaus, prie kūno prisitaikančio plastiko pagamintas „Pulsetto“ puikiai priglunda prie kaklo ir optimaliai stimuliuoja. 

Diplomas

HR bankas
Lukas Avėnas
Užsakovas: UAB „Tukas EV“
Fotografė: Eglė Juozaitytė

HR bankas – tai unikali, mobili tvarios energijos kaupykla, kuri atrodo kaip treniruoklis, veikia kaip treniruoklis, tačiau geba gerokai daugiau, nei tik palaikyti tavo fizinę formą. Įvairiais būdais kaupiamą žmogaus, saulės ar įprastai sugeneruotą elektros energiją vėliau galima panaudoti bet kuriam buities prietaisui maitinti arba krauti. Norint įkrauti išmanųjį telefoną, užteks 15 minučių mynimo, o pamynus valandą energijos pakaks nešiojamajam kompiuteriui visiškai įkrauti. HR bankas prisitaiko prie tavęs! Nusistatyk individualų pedalų, vairo ir sėdynės aukštį. Pasirink sau tinkamiausią sėdėjimo padėtį ar net sėdynės tipą – jei esi nusiteikęs minti iš peties, HR banko sėdynę keisk sportine, pasiskolinta nuo savo dviračio. O su papildomais stalo aksesuarais HR banką galima paversti dinamiška darbo vieta. 

„Wireless race car scales PRO“

HR bankas

„Pulsetto“

Prizas

„Undo“ prekių ženklo kūrimas ir pakuotė
Studija „Great&Golden“
Užsakovas: „SA Effortel“

„Undo“ yra pirmasis Belgijos mobiliojo virtualaus tinklo operatorius, kurio misija – informuoti žmones apie telefonų naudojimo metu išmetamą CO₂ kiekį ir padėti jiems sumažinti savo ekologinį pėdsaką. Mūsų užduotis – sukurti šio drąsaus prekių ženklo strategiją, vizualinį identitetą ir pakuotę. „Undo“ prekių ženklo kūrimas pagrįstas ekologinio dizaino principais, kuriais siekiama mažinti skaitmeninį išmetamų teršalų kiekį. Naudojame mažos skiriamosios gebos vaizdo filtrą, kuris sąmoningai pikseliais sumažina didelės skiriamosios gebos vaizdus. Naudojami sisteminiai šriftai, kad, įkėlus svetainę, šrifto nereikia atsisiųsti iš naršyklės. Kvadratinis tinklelis veikia kaip plokščias, 2 spalvų apverčiamų kortelių dizaino elementas, jis simbolizuoja apvertimo sąvoką ir jums suteiktą pasirinkimą – „Undo“. 

Diplomas

„Junction“ vizualinis identitetas
UAB „Sons & Daughters“, „Sons & Daughters ID“, komanda: Kornelija Žalpytė, Adomas Jazdauskas, Justina Čiačytė, Gabija Kartovickytė, Gediminas Juškys, Gailė Bučiūnaitė, Dovilė Dovidavičiūtė
Užsakovas: „NPO Junction“

Investiciniai fondai siekia atrasti naujus revoliucinius sprendimus ir kurti inovacijas. Tačiau „Junction“ domina jau egzistuojantys išradimai. Toks žemiškas požiūris turi didesnę vertę energetikos pertvarkai. Siekdamas atliepti tokį nestandartinį požiūrį, norėjome sukurti prekių ženklo identitetą, kuris būti ekspresyvus ir prasmingas. Fondo įkūrėjų komandą sudaro tiek buvę verslininkai, tiek investavimo profesionalai. Kiekvienas narys atsineša savo kompetencijas ir patirtį. Ši įgūdžių ir perspektyvų sandūra (angl. „junction“) vizualiniame identitete yra išreikšta kryptiniais įkirtimais, formomis, o dvigubi spalviniai sprendimai fone atskleidžia dvejopą fondo įkūrėjų kompetencijų prigimtį. Fonų simetrija yra derinama su pakilios nuotaikos iliustracijomis, kurios pabrėžia fondo autentiškumą ir nuoširdumą. 

Diplomas

„Personos“
Studija „autoriai | creative agency“
Užsakovas: UAB „Eika“

„Eika“ plėtoja naują nekilnojamojo turto projektą aukščiausios klasės vietovėse. Jo tikslas buvo pristatyti prekių ženklą „Personos“ ir komunikuoti „Personos“ projektų unikalumą bei vertę tikslinėms auditorijoms. „Personos“ bus namai, skirti įvairiapusei ir charizmatiškai bendruomenei žmonių, kurie galėtų gyventi bet kuriame pasaulio mieste, tačiau renkasi Vilnių dėl išskirtinai įkvepiančios gyvenamosios vietos. Kiekvienam atskiram projektui sukūrėme unikalų simbolį, į kontūrą įtraukdami veido bruožus. Kadangi klientas planuoja rengti daugiau projektų su „Personos“ prekių ženklu, kiekvienas jų bus įgyvendinamas atsižvelgiant į konkrečios vietovės kontūrus. Pasirinkome tamsiai rudos ir baltos spalvų schemą, kad perteiktume rafinuotą ir aukščiausios kokybės objekto išvaizdą.

„Junction“ vizualinis identitetas

„Undo“ prekių ženklo kūrimas ir pakuotė

„Personos“

Prizas

UAB „M-1“
UAB architektūros studija „Plazma“ (Rytis Mikulionis, Skirmantė Kubiliūtė-Deniušienė, Evelina Talandzevičienė, Viltė Tamulė, Martynas Lukas)
Užsakovas: UAB „M-1“
Fotografė: İeva Saudargaitė

Administracinės paskirties pastate, esančiame pačiame Vilniaus miesto centre, įrengta visa radijo stočių veiklai reikalinga infrastruktūra bei „M-1“ radijo stočių grupės istorijos ekspozicija. Užsakovų idėja kurti „Radijo namus“ suponavo jaukią, artimą namų jausmui interjero nuotaiką. Pastatas yra pokario laikotarpio, „stalinistinės“ stilistikos. Jo fasadai saugomi, todėl išorėje buvo atlikti tik tvarkybos darbai. Pritaikant pastatą biuro funkcijoms stengtasi į gilumoje esančias patalpas įleisti kuo daugiau natūralios šviesos. Objekte siekta sukurti šiuolaikišką, komfortišką interjerą kartu išlaikant istorinius statinio bruožus. Išsaugoti to laikmečio statybos dvasią atspindintys architektūriniai elementai – gipsiniai lubų apvadai ir rozetės, panaudotos kai kurios anuomet charakteringos vidaus apdailos medžiagos.

Diplomas

P143
UAB YCL
Fotografas: Leonas Garbačauskas

Skulptūrinė medžio kompozicija dviejų aukštų bute, suteikianti jaukumo ir šiek tiek vasarnamio pojūčio. Pirmame aukšte yra pagrindinė zona su virtuve, valgomuoju, svetaine, pagrindiniu miegamuoju bei vonios kambariu. Antrame aukšte įrengti du miegamieji ir vonios kambarys. Jungtis tarp aukštų – išskirtiniai laiptai, lyg mini auditorija. Tai daugiau nei laiptai – tai tūrinė skulptūra šiame interjere. Kadangi pirmo aukšto lubos žemėjo dėl sudėtingų ortakių sistemos, procese pasirinkome šią žemiausią vietą paversti medžio oaze. Šlaitinės erdvės abiejose buto pusėse išplečia svetainės ir miegamojo erdvę. Antrame aukšte esantis apvalus svečių kambario langas tapo ir funkciniu elementu, ir įdomia svetainės detale. Baltas interjero perimetras labai aiškiai nurodo jaukias, vasarnamio pojūtį sukeliančias erdves.

Diplomas

„D9 Artsy Office“
MB „Syrusas“, „IMPLMNT architects“
Užsakovas: UAB „D9“
Fotografas: Darius Petrulaitis

2022 m. įkurtas biuras-galerija „D9 Artsy Office“ su šiuolaikinio meno ekspozicija. Ją sudaro beveik 200 privataus meno fondo „Lewben Art Foundation“ kolekcijos darbų. XIX a. pabaigoje architektas V. Polozovas čia suprojektavo gyvenamąjį namą. Po šimtmečio vidiniame namo kieme pastatytas trapecijos formos priestatas palei vidinio kiemo ribas. Kadangi naujasis statinio savininkas čia nusprendė eksponuoti meną, gimė įdomi sintezė tarp meno ir biuro erdvių. Senojoje dalyje, kuri vertinga savo istorija, kuriamas įvaizdis, kurio raktinis žodis – „muziejus“, o naujoje pastato dalyje, išsiskiriančioje šiuolaikine erdvine struktūra, kuriamas „galerijos“ įvaizdis. Nors muziejus, kaip sąvoka, asocijuojasi su itin išpuoselėta, prabangia erdve, buvo nuspręsta nenudailinti istorijos ir palikti autentiškus jos fragmentus. 

UAB „M-1“

P143

„D9 Artsy Office“

Prizas

„Biokuro atliekos yra palaima“
Agnė Kučerenkaitė, Marija Špokaitė
Fotografas: Darius Petrulaitis

Projekto autoriai pergalvoja biokuro pramonės pelenų atliekų panaudojimo būdus. Norima sukurti naujas aplinką tausojančias medžiagas ir architektūrinius produktus, tokius kaip glazūruotos keraminės plytelės ir plytos. Vilniaus šiluminė elektrinė kas mėnesį sugeneruoja apie 460 tonų medžio pelenų atliekų. Jų šalinimas kelia problemų. Visame pasaulyje milijonai tonų bioenergijos pelenų atsiduria sąvartynuose. Į keraminių gaminių glazūras ir molį įtraukiant iki 55 proc. pelenų atliekų, siekiama sumažinti naujai išgaunamų medžiagų poreikį ir pramonės paliekamą CO₂ pėdsaką. Norėdami užtikrinti aplinkosauginį veiksmingumą, projekto „Biofuel Waste is Bliss“ rengėjai bendradarbiauja su aplinkosaugos mokslininke Marija Špokaite. Tai apima nuodugnią mokslinės literatūros peržiūrą ir eksperimentų vykdymą.

Diplomas

„Luonnonvalo“ orų lempa
Anna Abdrashitova
Užsakovas: Vilniaus dailės akademija
Fotografė: Anna Abdrashitova

Šiais laikais esame linkę daug laiko būti patalpose: praleidžiame gražių orų permainas lauke ir nematome, kaip stebuklingai vienas dangaus atspalvis keičia kitą. Orų lempa „Luonnonvalo“ atneša šiuos gamtos reiškinius į jūsų kambarį, leisdama pasijusti arčiau gamtos. Net jei jūsų kambaryje nėra langų arba neturite laiko atsipūsti ir mėgautis vaizdu, vis tiek jausitės susiję su išoriniu pasauliu, nes lempa per šviesą ir spalvas perteiks oro sąlygas. Lempa yra prijungta prie internetinės orų prognozės ir automatiškai nustato šviesos gradientą, atitinkantį esamas oro sąlygas. Jame yra du pagrindiniai režimai: vienas priešingas dabartiniam orui ir kitas jį imituojantis. Taigi vartotojas gali pritaikyti jį bet kurioje erdvėje. Kiekvienas režimas turi 20 skirtingų spalvų derinių skirtingoms oro sąlygoms.

Diplomas

Šviestuvas „Pilnatis“
Aušra Pangonienė
Užsakovas: UAB „JMP Group“
Fotografė: Viktorija Ašmenaitė

Dizainas įkvėptas asimetrijos ir balanso derinio, naudojamos aiškios linijos ir cilindro forma. Tai jaukios, papildomos šviesos šaltinis, skirtas interjerams. Šviestuvo forma labai paprasta, bet kartu ir stebinanti. Netikėta, jog tai tarsi du skirtingo dizaino šviestuvai, priklausomai nuo to, kuri pusė naudojama kaip priekinė. Iš vienos pusės šviestuvas visiškai minimalistinis. Matomas cilindras tarsi remiasi ant vienos atramos ir balansuoja ore, nes galinė atrama šviestuvui šviečiant išnyksta. Kita šviestuvo pusė – visiškai atvira vidinė funkcinė konstrukcija, kuri puikiai atlieka dizaino elemento funkciją. Tačiau šiek tiek pakinta paties gaminio stilius, iš minimalistinio virsta artimu techno. Galvojant apie funkciją, labai svarbus kompaktiškumas, kad vietos šviestuvui atsirastų ir mažuose būstuose. 

„Luonnonvalo“ orų lempa

„Biokuro atliekos yra palaima“

Šviestuvas „Pilnatis“

Prizas

„Pod“
Liepa Gradauskaitė
Užsakovas: Vilniaus dailės akademija
Fotografė: Vaiva Abromaitytė

„Pod“ – autorės vaikystės piešinio įkvėptas pintas skulptūrinis objektas, į kurio vidų galima sudėti norimus daiktus. „Pod“ sukurtas remiantis vaikų kūrybiškumo principais, siekiant akcentuoti vidinės laisvės svarbą. Gamybai naudojamos lietuviškos karklo vytelės be papildomų tvirtinimo detalių, taigi pasibaigus vartojimo ciklui yra galimybė jį saugiai biologiškai išskaidyti. Objektas – rankų darbo, savaip netobulas ir unikalus, išvaizda bei funkcionalumu trinantis ribas tarp dizaino ir skulptūros meno. Netradicinis pynimo naudojimas primena apie pagarbos savo kultūrai bei vis mažiau vertinamų tradicinių amatų svarbą.

Diplomas

Minkštųjų baldų kolekcija „Alchemist“ 
MB studija „Etc.etc.“
Užsakovas: UAB EMKO
Fotografas: EMKO 

„Alchemist“ – tai laikui nepavaldi minkštųjų baldų serija. Ši kolekcija sujungia modernias ir tradicines japonų estetikos struktūras. Baldai išsiskiria švariomis, minimalistinėmis formomis ir kruopščiai subalansuotomis proporcijomis. Kuriant „Alchemist“ seriją didelis dėmesys buvo sutelktas į detales – aiškios ir apibrėžtos linijos „apibėga“ visą baldą ir leidžia juo grožėtis iš bet kurios perspektyvos. Masyvios ir vientisos pagalvės yra patogiai sukomponuotos ant ąžuolinio rėmo. Subtilus kolekcijos charakteris suteikia ramybės ir atsipalaidavimo pojūtį. Stilių ir komfortą sujungiantis „Alchemist“ papuoš bet kurią erdvę.

Diplomas

Botanika: minčių sodas
Lukas Avėnas
Užsakovas: UAB „Ruksa“
Fotografas: Darius Gumbrevičius

Kokia yra sodo paslaptis? Koks sodas yra gražus, pavykęs? Pirmiausia – toks, kur išlaikyta gamtos ir kultūros pusiausvyra. Mes kuriame sodo viziją, numatome augalų vietas, juos formuojame pagal savo planą, bet kiekvienas augalas auga ir kinta pagal savus dėsnius. Idėjos ir įkvėpimas taip pat turi savo paslaptingus dėsnius, o geriausios mintys ateina iš už mūsų įprasto pažinimo ribų. Joms galima sukurti geresnę ar blogesnę dirvą. Įkvėpimas dažniausiai ištinka tuomet, kai protas laisvai klajoja. Būtent tais momentais reikalinga nestruktūruota, gyva erdvė. „Botanique“ baldų sistema auga ir kinta, prisitaikydama prie poreikių. „Botanique“ yra modulinė minkštųjų baldų sistema biurams ir viešosioms erdvėms. Galimų konfigūracijų ir aksesuarų gausa leis kiekvienam susikurti savo asmeninį sodą. 

Botanika: minčių sodas

Minkštųjų baldų kolekcija „Alchemist“ 

„Pod“

138