Geriausia, kas gali nutikti pasibaigus karantinui:
galerijoje „Kunstkamera“ – paroda apie atsiskyrėliško gyvenimo pilnatvę

Meno rinkos agentūros nuotr.

 

Geriausias būdas paminėti karantino – su visom jo atsiskyrėliškom realijom – pabaigą ir pašlovinti gyvenimo pilnatvę. O taip pat – pagalvoti, kaip greitai ir lengvai viena ir kita gali apsikeisti vietomis. Štai taip pristatoma šiandien sostinės meno galerijoje „Kunstkamera“ pradedanti veikti nauja tapytojos Sigitos Maslauskaitės-Mažylienės (g. 1970) kūrybos paroda „Eremas“, kurioje plačiai pristatoma vienuolinio gyvenimo turinys ir įvairovė.

 


„Eremas – tai graikų kalbos žodis, reiškiantis dykumą. Krikščioniškoje Europos kultūroje jis dažniausiai vartojamas kalbant apie vienuolio celę, tačiau šiame pasaulyje yra įgijęs ir kitų prasmių. Menininkai „eina į savo eremą“ – dirbtuves, trokštantys ramybės „pasitraukia į eremą“ – atsiriboja nuo socialinių tinklų, žmonių“, – sako dailininkė S. Maslauskaitė-Mažylienė, didžiąją dalį kūrinių sukūrusi išties per atsiskyrėlišką laikotarpį – Lietuvoje paskelbtą karantiną.

Iš viso parodoje pristatomi 23 darbai, kurių didžioji dalis – iš ciklo „12 vienuolių“. Šiuo skaičiumi ciklas pažymėtas neatsitiktinai: religinėje dimensijoje jis simbolizuoja pilnatvę ir išsipildymą. Toks ir visos parodos turinys – apie vienuolinį gyvenimą ne kaip pasirinkimą, bet kaip dievišką pašaukimą, kuris išauga už religinio pasaulio ribų – jo reikia ir šeimoje, ir profesiniame kelyje, ir draugystėje, ir vienatvėje. Trimates prasmes skleidžiantys S. Maslauskaitės-Mažylienės paveikslai ir šįkart pasakos ne tik apie tuos, kurie vaizduojami, bet ir atskleis intymų pačios kūrėjos pasaulį bei leis žiūrovui patekti į savo dvasios eremą.

Beje, dalį šių darbų meno gerbėjai galėjo išvysti prieš savaitę Vilniaus Šv. apaštalų Pilypo ir Jokūbo dominikonų vienuolyne surengtame kelių dienų pristatyme tokiu pačiu pavadinimu. Kiek kitoks S. Maslauskaitės-Mažylienės kūrinių persikėlimas iš vienuolyno į galerijos „Kunstkamera“ erdves – tarsi simbolinis perėjimas iš atsiskyrėliško gyvenimo į šalia esantį sociumą. Tai įgauna dar didesnę prasmę šiuo metu, kai pasibaigus karantinui, šį simbolinį perėjimą iš buvusių apribojimų į bendruomeninį gyvenimą jaučia visa Lietuva. 

Dr. Simonos Skaisgirytės-Makselienės teigimu, būna menininkų parodų, kurios yra įdomios kaip reiškiniai. „Tačiau tai – ne apie S. Maslauskaitę-Mažylienę, nes ji pati yra reiškinys, – teigia dailėtyrininkė. – Pavydėtinai nuosekli religinio turinio tapytoja, ištikima šiam turiniui tobulai tinkančiai ekspresionistinei tapymo manierai. Todėl ir kūriniai kartu yra paprasti ir sudėtingi, monumentalūs ir dramatiški, nedetalizuoti, išgryninti, bet labai intensyvūs“. 

S. Maslauskaitės-Mažylienės kūrybos darbų paroda „Eremas“ sostinės meno galerijoje „Kunstkamera“ veiks iki liepos 24 dienos – ją apžiūrėti galima nemokamai kiekvieną dieną galerijos darbo metu nuo 10 val. iki 18.30 val., šeštadieniais – nuo 12.00 val. iki 16.00 val. Numatoma, kad šią parodą lydės renginiai, per kuriuos meno gerbėjai galės susitikti su kūrinių autore ar dalyvauti jos vedamoje ekskursijoje. Pirmoji ekskursija planuojama jau kitą savaitę – birželio 25 d. 18.00 val.

 


TRUMPAI APIE AUTORĘ

Sigita Maslauskaitė (g. 1970 m.)


1996 m. įgijo tapybos bakalauro laipsnį Vilniaus dailės akademijoje (VDA)
1997–2000 m. studijavo bažnytinį paveldą Popiežiškajame Grigaliaus universitete Romoje
Nuo 2003 m. dėsto Vilniaus universiteto Religijos studijų ir tyrimų centre
Nuo 2009 m. yra Bažnytinio paveldo muziejaus direktorė
Nuo 2010 m. tarptautinės paminklų ir vietovių tarybos (ICOMOS) narė
2013 m. ir 2017 m. pelnė valstybės stipendiją, skirtą kultūros ir meno kūrėjui
2015 m. apdovanota ordino „Už nuopelnus Lietuvai“ medaliu
2019 m. pelnė Lietuvos Respublikos Vyriausybės kultūros ir meno premiją

Daugiau informacijos: kunstkamera.lt