„Heimtextil 2022“. RESTARTAS: PAJAUSKIME TEKSTILĘ NE ONLINE, O TIESIOGIAI

 

Paruošė VDA Tekstilės meno ir dizaino katedros docentė,
dizaino krypties meno daktarė Rūta Būtėnaitė

 

„Heimtextil“ paroda Frankfurte prie Maino – svarbiausias pasaulinis tekstilės pramonės, interjero tekstilės dizaino ir tendencijų renginys, vykstantis metų pradžioje ir duodantis stiprų impulsą tiek gamintojams, tiek jos lankytojams iš viso pasaulio. 2022 m. sausio 11–14 d. „Heimtextil“ mugė vėl vyks tiesiogiai pirmą kartą nuo COVID-19 pandemijos pradžios. Joje jau registravosi dalyvauti daugiau nei 1 800 įmonių iš 64 šalių. Kaip visada, išlieka pagrindiniai parodos akcentai – platus namų tekstilės tendencijų pristatymas (Heimtextil Trends), Ateities medžiagų biblioteka (Future Materials Library), interjero architektams, dizaineriams ir svetingumo paslaugų sektoriaus ekspertams skirtas renginys „Interjeras. Architektūra. Svetingumas“, (Interior.Architecture.Hospitality), taip  pat sveikam miegui ir tvarumui skirta Heimtextil Sleep & More konferencija, ir, be abejonės, visus namų tekstilės segmentus pristatančios ekspozicijų salės – lobis tekstilės gurmanams.

 


Remiantis „Heimtextil“ dalyvių ir lankytojų apklausa, nekantriai laukiama būtent fizinio įvykio, asmeninio dalyvavimo, nes „Heimtextil“ klesti dėl taktilinių patirčių, renkant informaciją apie naujus produktus, tiesioginių kontaktų, asmeninių diskusijų, fizinių produktų pristatymų ir teikiamo begalinio įkvėpimo. Be taktiliškumo neįmanomas tekstilės pajautimas – tekstilės minkštumas, audinio šiugždėjimo garsas, vaizdas kuria visumą, sukeliančią jausmus, emocijas, prisiminimus. Kas gali būti jausmingiau už tekstilę? Kai mes liečiame tekstilę, ji paliečia mūsų jausmus...

Pandenmijos laikotarpis atnešė ir nemažai naujienų – plečiamos galimybės naudotis skaitmeninėmis paslaugomis. Ateities medžiagų bibliotekoje pateikiamos aukščiausios klasės tvarių medžiagų naujovės, „Nextrade“ portale sujungtos abi sektoriaus pusės, tiek pardavėjai, tiek ir pirkėjai , pirmą kartą skaitmenine forma bus prieinama Tendencijų knyga.

2022–2023 m. tendencijos pavadinimu Next  Horizonts išlieka įkvepiančia mugės širdimi, o dalyviai galės pamatyti gyvai, kaip pandemija pakeitė mūsų gyvenimą ir namų interjerą. 

 

 

 

Ateinančių metų tendencijų koncepcijos, kartu ir visuotinės pasaulio ateities vizijos, paremtos tvarumu bei išteklių išsaugojimu, kūrėjai – „Heimtextil“ tendencijų taryba Heimtextil Trend Council, kurią sudaro trys tarptautinės dizaino agentūros: Anja Bisgaard Gaede vadovauja „SPOTT trends & business“ (Danija), Anne’a Marie Commandeur dirba „Stiljinstituut“ (Amsterdamas), o Kate’ė Franklin bei Caroline’a Till darbuojasi „Studio FranklinTill“ (Londonas).

Next Horizonts nėra nei fiksuotas tikslas, nei finišo linija, tai – ilgalaikė filosofija, nukreipta į perspektyvą ir ciklišką ateities mąstyseną, siekiant tvaresnės pramonės, kuri tiesiog nebesukurtų atliekų. Tendencijų kūrėjai atkreipia dėmesį, jog Skandinavijoje jau 2022 m. bus įteisinti mokesčiai už tekstilės gaminius, norint įgyvendinti žaliąją darbotvarkę, skatinti verslą skirti dėmesį tekstilės sudėčiai ir pereiti prie ilgalaikio mąstymo. Tekstilės tiekėjai gali būti atleisti nuo mokesčio tik tuo atveju, jei tekstilės gaminiai atitiks konkrečius žaliuosius sertifikatus.

Visuomenė pamažu vėl tampa atviresnė, mažinami ribojimai, tačiau žmonės yra dviprasmiškoje padėtyje, nes rūpestis dėl saugumo ir noras atsipalaiduoti tokie pat svarbūs. Manoma, kad 2022–2023 m. saugumas ir toliau bus prioritetas: ir toliau naudosime rankų dezinfekavimo priemones, rūpinsimės higiena bei saugosime sveikatą. (Remiantis „Technavio Research“ ataskaita, manoma, kad šlapių audinių ir servetėlių rinka iki 2024 m. padidės daugiau nei 5,3 mlrd.) Be jokios abejonės, daugybė žmonių stengsis kuo greičiau sugrįžti į įprastą gyvenimą. Tačiau atsargesnių asmenų skaičius taip pat greičiausiai bus didelis. Šis dvilypis požiūris turės įtakos grįžimui prie naujo gyvenimo būdo, kuriam atstovauja tiek svetingumo paslaugų sektorius, tiek namai. 

 

 


Namai niekada nebuvo tokie svarbūs kaip per šią pandemiją. Niekuomet nebuvome praleidę daugiau laiko namuose nei per pastaruosius pusantrų metų. Dabar labiau nei bet kada namai yra mūsų kasdienio gyvenimo struktūros ir saugios bazės centras. Čia išryškėja pozityvumą skleidžiančios namų tekstilės vaidmuo ir jos savybės – komfortas, minkštumas, išraiška, tapatumas ir saugumas. Svetingumo sektoriaus tekstilė taip pat bus svarbi, nes veikla už namų ribų turi būti saugi, patogi ir įtraukianti, kad pritrauktų klientų dėmesį ir skatintų juos grįžti.

Namuose ir darbe įsivyrauja nauja pusiausvyra. Dabar darbas turi būti laikomas veikla, o ne vieta, ir tai keičia interjero taisykles. Būstų erdvės skirstomos į namų, svetingumo ir darbo zonas dėl darbo iš namų ir skaitmeninių sprendimų. Pasikeitė tarp šių zonų praleidžiamo laiko trukmė. Rečiau vaikštant po prekybos centrus, mažėja „atsitiktinių apsipirkimų“, išryškėja atsakingas požiūris į namų tekstilę. „Vogue Business“ atlikta apklausa rodo, kad klestinčia prekyba garsėjančiose gatvėse Londone smuko nuomos kainos. Gausėja darbo pasiūlymų, išryškinančių nuotolinio darbo perspektyvas. Kai kurios bendrovės kostatavo, kad apskritai taps nuotolinės...

Šios įžvalgos  inspiravo keturias Next  Horizonts tendencijas: Deep Nature, Hyper Nature, Beyond Identity ir Empowered Identity jau laukia pasirengusios mus inspiruoti naujiems sezonams, besikeičiančiai namų sampratai ir stiliui bei gamybai bei tyrinėti naują tvarią mąstyseną.

Daugiau nuotraukų:

    

Daugiau informacijos: heimtextile.com

Žurnalas „Centras“