„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

Sausio mėnesį Kelne (Vokietjoje) vyko tradicinė, viena iš Europoje lyderiaujančių baldų parodų „IMM Cologne“, kuri tęsėsi visą savaitę. Pasidomėti, koks mados vėjas interjero pasaulyje pūs artimiausius dvylika mėnesių, į Kelną vyko ir interjero dizaineris Vytautas Gurevičius.

Kokias parodas Europoje ar net Pasaulyje verta aplankyti interjero dizaineriams?

Europoje yra kelios pagrindinės parodos, kurios kasmet vyksta baldų ir interjero tema. Parodos visame pasaulyje vyksta žiemą/pavasarį arba rudenį. Pirmoji metuose yra „IMM“ (International Mebel Messe), kuri kas antrus metus, turi skirtingą temos pakraipą - šiemet buvo Living Interiors, o kitais metais bus – Living Kichen. Beveik tuo pat metu Paryžiuje vyksta panaši pagal dydį „Maison- Objet“, sekanti - vasario mėnesį vyksianti baldų paroda Stokholme, kovą - „Meuble Polska“ paroda Poznanėje, Lenkijoje, o balandžio mėnesį – „ i Saloni“ Milane. Be abejo vyksta daug parodų ir toliau nuo Europos: Singapūre - IFF/AFS, IFFINA - Indonezijoje, CIFF – Kinijoje, ICFF – Niujorke, EVTEKS – Istambule ir kt. Rudens sezone verta paminėti: Habitat Valencijoje , 100% DESIGN Londone, Abitare il Tempo Veronoje , Interieur paroda Kortryjke Belgijoje, didelės apimties yra ir Maskvoje vykstanti paroda „i Saloni Moscow“, tačiau ten daugiausia save rodo italai. Išvardinau tik baldų temos parodas, o dar visame Pasaulyje vyksta specializuotos tekstilės, aksesuarų, dekoro, biuro, viešbučių įrangos parodos. Taigi aplankyti visas jas bent po vieną kartą reikia laiko, pinigų ir ištvermės.

Kokia priežastis, kodėl nusprendėte aplankyti būtent šią parodą ?

Baldininkai ir prekybininkai turi tokį posakį, kad Milano „i Saloni“ yra tarsi kremas pyragaičio viršūnėlėje, o Kelno „IMM“ yra pats pyragaitis. Taip yra dėl to, kad Vokietijos rinka yra mokiausia, ir vokiečių rinkoje yra daromas didžiausias Europoje verslas. Kitaip tariant, kas patenka į vokiečių rinką, tas turi didžiausius pardavimus. Žinoma, nereikėtų užmiršti ir to, kad vokiečiai yra reiklūs kokybei, todėl jie pasiryžę mokėti ir brangesnę kainą. Milano parodoje yra pristatomos naujienos, prototipai, koncepciniai dalykai. Ir jeigu jie pereina žiaurią rinkos atranką ir patenka į Kiolno ekspozicijas, tai būtent tie produktai tampa sėkmingais. Pagrindinis šios kelionės tikslas – pamatyti baldų ir interjero dizaino tendencijas, kurios jau pripažintos Europos rinkoje. Dar viena priežastis – suvokti kur link juda baldų pramonė lyginant su praeitu vizitu šioje parodoje prieš 5 metus. Tokių parodų lankymas užsienyje – tai puikūs kvalifikacijos kėlimo kursai interjerų kūrėjams.

Kokias įžvelgėte tendencijas 2012 metams?

Tendencijų įvardijimas baldų pramonėje yra sudėtingas dalykas. Kiekvienas stilius turi savo teisę egzistuoti. Sakyti, kad tai madinga, o tai jau nebe – baldų ir interjero srityje – pavojinga. Jeigu kalbėti apie naujas dizaino kryptis, kurios atsiranda - tuomet galime teigti, kad yra vieno arba kito stiliaus dominavimas. Šiemet buvo pastebimas ryškus „demokratėjimas“. Šiuo žodžiu bandau pasakyti, kad nebeliko vietos pompastikai. Net ir patys žinomiausi gamintojai stengiasi nebenaudoti iššaukiančiai prabangių medžiagų, o naudoja natūralias, kokybiškas medžiagas, tarkim, veltinis, arba natūrali vilna vietoj ištaigingų sintetinių baldų gobelenų ar net odos. Nustebinti bandoma dideliais natūralaus medžio stalviršiais arba tiesiog labai kokybišku tos pačios medienos apdirbimu. Daug dėmesio skiriama funkcionalumui ir patogumui. Ko gero galima teigti, kad vartotojas raginamas atsigręžti į save, o ne savo interjerą ar naujai įsigytus baldus skirti pasirodymui prieš svetimus žmones arba kaimynus. Lengvėja ir paprastėja formos. Manau, kad Vokiškas arba Skandinaviškas stiliai turi didesnę perspektyvą, nes jie racionalesni ir logiškesni. Lankydamasis „Living Interior“ dalyje pastebėjau, kad šiuo metu madingi kilimai, kurie tarsi sudaro nudėvėto kilimo įspūdį, dekoras ir spalvos taip pat „padėvėti“.

Ar lietuviškas dizainas pajėgus konkuruoti su kitų šalių dizainu?

Jei kalbame apie dizaino lygį Lietuvoje, mano manymu, mes esame tarsi teisingo gemalo stadijoje. Mūsų baldų pramonė dar nėra tiek stipri, kad pajėgtų išvystyti savarankiškus prekinius ženklus. Kadangi dizainas yra daromas pramonės užsakymu dar negalime kalbėti apie masinį lietuviškų baldų dizainą, tačiau tie produktai, kurie yra gaminami mažomis serijomis, yra pakankamai originalūs. Aš manau, kad mūsų dizaino kokybė yra normali ir unikali, tik nėra pakankamai stiprios pramonės tai išvystyti. Bendra, ne taip senai atsivėrusi, Europos rinka dabar yra ir iššūkis ir galimybė, o mes dar nesame jai pasiruošę, juk ji už mūsų yra didesnė 100 kartų.

Kas parodoje patraukė dėmesį, sužavėjo, pasirodė išskirtinio?

Negaliu sakyti, apie vieną daiktą , kad jis yra išskirtinis. Tokioje dizaino pasiūloje išsiskirti yra realiai neįmanoma. Daug daiktų dizaino prasme yra patrauklūs - ir vienas, ir kitas, ir trečias - jie yra nesulyginami... Galima teigti, kad dizaine nėra konkurencijos, nes tau gaminys arba patinka arba nepatinka. Taigi to, kas patiko, iš tikrųjų buvo pakankamai daug, juolab, kad aš parodose būnu dažnai ir jau moku pamatyti ir atskirti originalius darbus.

Kodėl verta važiuoti į parodas užsienyje? Kodėl jose lankotės Jūs?

Tai yra pasaulinio lygio įvykiai. Savo veikoje kiekvienas žmogus į kažką lygiuojasi tam, kad toje srityje būtų kompetentingas. Juk tu turi žinoti, kas toje srityje vyksta. Per parodas, taip jau susiklostė visame Pasaulyje, visi gamintojai pristato savo naujienas. Vienos įmonės pateikia labai daug naujienų, kitos mažiau. Visi dalyviai varžosi dėl ploto, kas turės didesnį, o kas mažesnį stendą, bei kas šalia ko stovės. Nuolat stebėdamas parodas gali tikrai įvertinti ir suprasti pačią rinką, kurioje tu pats esi ir dirbi. Dėl to, parodų lankymas, bet kuriam žmogui, kuris nori šiek tiek gaudytis kas aplamai šitoje srityje vyksta pasaulyje, yra tarsi sudėtinė darbo dalis. Ir tą reikia daryti. Žinoma, nereikėtų lyginti tarptautinių ir Lietuvos parodų masto, nes jos nesulyginamos ne tik savo ekspozicijų plotu, bet ir dalyvaujančiųjų skaičiumi.

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt



„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt



„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt
„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt
„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt
„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt
„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt
„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt
„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt
„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt „IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt „IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt „IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt

„IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt „IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt „IMM Cologne 2012“ paroda - Interjeras.lt