Namų interjeras yra vizualus šeimininko asmenybės atspindys, kuriuo jis atskleidžia ne tik savo individualų stilių, bet ir tam tikra prasme papasakoja apie save istoriją. Išskirtinius interjerus kurianti dizainerė Agnė Stanikūnaitė-Pocienė, sako, kad įrenginėdama nuosavus pajūrio namus, ji neišvengė interjero dizaino naujovių adaptavimo. Vis dėlto, visų pirma stengėsi juos padaryti patogius, jaukius ir tik po to stilingus.

Bendra virtuvės ir poilsio erdvė, apjungianti kelis interjero stilius

„Šalia romantikos yra ir racionalumas, todėl atsižvelgiant į tai, kad tai yra mūsų pajūrio rezidencija – atostogų namai, norėjosi, kad šis būstas visų pirma tiktų pajūriui, nebūtų perkrautas asmeniniais akcentais, be to, kad interjero dizainas būtų priimtinas daugeliui, jeigu vėliau norėtume šį būstą parduoti ar išnuomoti“, – atvirai prisipažįsta interjero dizainerė. 

„Nepaisant to, iš tiesų būtų buvę labai keista, jei interjero dizainerės namai atrodytų blankiai ir nepatraukliai, todėl po kompromisinių derybų su namiškiais, leidau sau šiek paeksperimentuoti“, – priduria ji. 

Interjero dizaino tendencija – stilių miksas

Pasak A. Stanikūnaitės-Pocienės, savo dviejų aukštų, 84 kv. m. kotedžą, su pora miegamųjų, vaiko kambariu ir bendra erdve jį įrengė apjungdama bent kelis, šiuo metu itin populiarius interjero dizaino stilius.

„Mano pajūrio namų interjero dizaino miksą sudaro vadinamasis amžiaus vidurio (angl. „mid-century”) ir „japandi“ stiliai bei įvairūs vintažo elementai. Pavyzdžiui, „mid-century“ stiliumi įrengti namai yra gana minimalistiniai, neištaigingi ir, rodos, stokoja dekoro detalių. Tačiau iš tikrųjų akį traukiantis akcentas čia sukuriamas dėmesį kreipiant ne į detalių gausą, bet į jų išskirtinumą: puikiai derantį griežtų geometrinių formų ir abstrakcijos kontrastą, asimetriją“, – sako pašnekovė.

Tuo tarpu „japandi“ (angl. „Japanese“ + „Scandi“) interjero dekoravimo stiliuje, dizainerės teigimu, skandinaviško ir japoniško interjero dizaino stiliaus panašumai ir skirtumai susipina į žavų, unikalų minimalistinį stilių. Pavyzdžiui, japoniško interjero dizaino kultūroje svarbiausia „wabi-sabi“ filosofija – siekis įžvelgti grožį netobulume, o skandinavai akcentuoja „hygge“ gyvenimo būdo tendenciją – šiluma ir jaukumu persmelktą atmosferą.

„Mid-century“ stilių mano pajūrio namuose atspindi praeito šimtmečio 7–8 dešimtmetį primenanti televizoriaus komoda su apskritimo formos įspaudais ir originalios „Gear“ gamintojo kėdės, kurias vadinčiau absoliučia to meto baldų ikona. Tuo tarpu miegamajame dominuoja „japandi“ stilistika, kur kabo „wabi-sabi“ stiliaus šviestuvas iš popieriaus, o ant šviesių medinių grindų stovi itin žema lova. Skandinaviško minimalizmo akcentai: mikrocemento grindys pirmame aukšte ir drobinės užuolaidos“, – pasakoja interjero dizainerė. 

A. Stanikūnaitė-Pocienė sako norėjusi, kad apartamentai prie jūros būtų ir jaukūs, ir modernūs: pavyzdžiui, sugrįžus iš pajūrio, smėlėtomis kojomis būtų patogu vaikščioti basomis ant mikrocemento grindų. Taip praktiškumas neužgožtų lengvumo įspūdžio. 

A. Stanikūnaitės-Pocienės pajūrio namų virtuvė

Masyvios medienos rašomasis stalas

Su bendru pajūrio namų interjero stiliumi susiliejantis vonios kambarys

Valgomojo erdvė su „Mid-century“ stilių atspindinčiais baldais

Būsto interjere dėmesys pajūrio spalvoms

Dizainerė tebėra įsitikinusi, kad kuriant būsto interjerą dažnai pakanka trijų spalvų: baltos, mėlynos ir juodos. Šiuo atveju, įsirengdama pajūrio rezidenciją, ji juodą iš dalies pakeitė ruda–smėline, taip atiduodama duoklę pajūriui. 

„Rezidencijos balduose vyrauja rudi atspalviai. Sienos irgi atrodo tarsi užneštos smėlio, o jas palietus jaučiama grubi smėlio tekstūra. Kaip akcentą ant baltų grindų panaudojau ryškiai mėlynos spalvos kilimą – juk esu dizainerė, norisi šiek tiek kitoniškumo, tačiau apskritai visame būste dominuoja ramybė ir šiluma“, – šypsosi pašnekovė.  

Anot A. Stanikūnaitės-Pocienės, įrengdama pajūrio namus ji negalėjo atsispirti ir kitai populiariai interjero dizaino kūrimo tendencijai: būsto baldus paversti skulptūriniais elementais. Todėl dizainerės naktinis miegamojo staliukas virto graikiško stiliaus kolonomis, o kavos staliukas svetainėje – lieto akmens skulptūra su ryškia rutulio formos koja. 

A. Stanikūnaitės-Pocienės „japandi“ stiliaus miegamasis

Dizaino elementu tapęs „JUNG“ jungiklis

Vientisumą kuria stilingi funkciniai komponentai  

Pasak A. Stanikūnaitės-Pocienės, šių namų išskirtinumas – ne tik vintažo detalės ar stilių miksas, bet ir vientisos erdvės kūrimas, derinant tokius funkcionalius komponentus, kaip jungikliai, kištukiniai lizdai ar termostatai. Dizainerės teigimu, tebėra didžiulė edukacinė spraga, kuomet žmonės yra įsitikinę, kad jei sienos baltos, tai reikia tik baltų jungiklių ar kištukinių lizdų.

„Dizainerių projektuose neįmanoma išvengti nestandartinių sprendimų, pavyzdžiui, baldais dengtų sienų, kur prasitęsia dengti fasadai, o ant pastarųjų dažniausiai yra montuojami jungikliai, kištukiniai lizdai, termostatai. Todėl tokiuose būstuose, kaip taisyklė, tiek dėl savo funkcinės pusės, tiek dėl dizaino, įvairių elektros instaliacijos prietaisų spalvų paletė svyruoja iki 5 skirtingų atspalvių“, – pasakoja pašnekovė. 

Dizainerė sako, kad savo pajūrio namams elektros instaliacijos prietaisus rinkosi iš itin plačią spalvų paletę turinčios, stilingos ir funkcionalios JUNG kolekcijos.

„Šiuos funkcinius elementus derinau prie būsto apdailos: jeigu yra juodas akmuo virtuvėje, reiškia ten reikia juodų jungiklių ir kištukinių lizdų. Į rudus medinius baldus taip pat įkomponavau spalviškai derančius prietaisus. Smėlio tekstūra ant sienų – jungikliai ir kištukiniai lizdai irgi turi būti atitinkamo atspalvio, kad tai nebūtų išsišokusi detalė, nebent būtum tą specialiai suplanavęs. Sakyčiau, kad tai ir yra didysis nematomas dizainerio darbas: per praktines detales sukurti dizaino elementus, o ne tik funkciją“, – pabrėžia A.Stanikūnaitė-Pocienė.

2722