Studija: Toota
Interjero autorės: Justė Žibūdienė, Dominyka Šulcaitė
Fotografijas: Norbert Tukaj


Tarptautinės reklamos agentūros „Vilnius Ogilvy“ biuro interjeras pasakoja istoriją apie optines iliuzijas. Apie pirmąjį įspūdį, kuris nebūtinai yra teisingas, apie tai, ką mato mūsų akys, apie ne tokią realybę, kokia ji yra iš tiesų. Vienas pagrindinių tikslų buvo sukurti klaidingą pirmąjį įspūdį, nustebinti. Taip atidarius niekuo neišsiskiriančias biuro duris, lankytojas pribloškiamas netikėta įėjimo erdve, kurios sienos ir lubos apkaustytos tarsi pripūstais segmentais. Sidabriniai, blizgūs, minkštai atrodantys elementai sudaro vaizdą, primenantį kosminę stotį. Svečias ne tik įvedamas į visiškai kitokią erdvę, nei tikėjosi prieš paliesdamas durų rankeną, bet ir apstulbinamas medžiagiškumo: tarsi balionas atrodantis dangalas iš tiesų yra tvirtas ir metalinis.


Tokia iliuzijos potekstė pasklido po visą biuro interjerą. Iš išorės šaltas ir skardinis pasitarimų kambarys viduje – minkštas ir ryškus. Šviesaus, šilto atspalvio medienos apdaila dengta patalpa viduje atrodo tarytum sudegusi. Medžiaga tarsi išlieka ta pati, tačiau keičiasi ne tik jos spalva, bet ir struktūra, forma, netgi kvapas. Poilsio zonoje turėtų būti įrengti minkšti ir jaukūs minkštasuoliai, tačiau šie atrodo lyg metalizuoti baldai. Priešpriešos, pritaikytos visame interjere, kviečia išbandyti viską savo kailiu ir patirti, ar vis dėlto vaizdas nėra apgaulingas?!

Nepaisant interjero koncepcijos, siekta išsaugoti funkcionalią darbo erdvę ir netrikdyti bendros atmosferos, todėl efektingiausiai atrodančios zonos yra atskirtos, nedominuojančios. Biuro struktūra tiksli, atidžiai apgalvota. Kompaktiškame plote pavyko įrengti net 50 darbo vietų, 5 skirtingo dydžio pasitarimų kambarius, erdvią poilsio ir virtuvės zoną. Ieškant tinkamos estetinės ir ergonominės krypties, projekto autorių ir užsakovų dialogas paskatino įsigilinti tiek į darbuotojų poreikius, tiek į estetinius sprendimus, tiek į funkcionalumą, kad būtų užtikrintas patogus patalpų ir zonų išdėstymas. Planinė erdvės struktūra suskirstyta griežtomis geometrinėmis zonomis. Viena nuo kitos jos skiriasi medžiagiškumu ir spalvine gama. Ribas sušvelnina aptakūs profiliuoto metalo lakštai, vamzdžio formos elementai bei detalės.

Interjero stilistika siekta atspindėti veržlios, labai kūrybingos ir ambicingos įmonės namus. Juos norėta perteikti per originalumą, netikėtumą, savitumą. Atsižvelgdamos į poreikį suformuoti ne tik darbui, bet ir bendravimui tinkamą aplinką, projekto autorės nuolat laviravo tarp ergonomijos ir estetikos klausimų sprendimų.

Pagrindine apdailos medžiaga tapo cinkuotas metalas ir nerūdijantysis plienas, pasižymintis natūralia, ne dekoratyvine sudėtimi bei ilgaamžiškumu, patvarumu, dėvėjimosi žavesiu, ateityje suteiksiančiu dar daugiau istorinių motyvų. Taip pat buvo pritaikytas profiliuotas stiklas, betonas, metalizuotas audinys. Emociją sustiprinti padėjo ir šiltos medžiagos. Interjere galima išvysti medienos, veltinio, kilimų, tekstilės gaminių. Natūralios medžiagos buvo laikomos tam tikra vertybe, tad prioritetas teiktas būtent joms. Pagrindiniu interjero koloritu tapo ne tik spalvos, bet ir tekstūros, kuriančios emocijas, asociacijas, o jas kai kur pabrėžia ir kvapai. Akcentinės spalvos aptinkamos dažniau – raudona (įmonės prekių ženklo spalva) bei rožinė.

Optines iliuzijas demonstruojantis biuro interjeras buvo paremtas labai žavinga koncepcija, skatinančia žmones netikėti pirmuoju įspūdžiu. Efektingai perteikiama idėja bei emocijos užpildė biuro patalpas netikėtais dizaino elementais ir stebinančiomis detalėmis.

Daugiau nuotraukų:

Žurnalas „Centras“