Projekto autoriai: architektas Günther Domenig
Vieta: Gracas (Graz), Austrija
Įgyvendinta: 2000 m.
Tekstas: Gintautės Kisieliūtės
Design HotelsTM narys


Atvykus paviešėti į kitą šalį ar miestą, natūraliai kyla noras ne tik patirti komfortą – tai šiais laikais jau tapo pirminiu poreikiu. Jį papildo troškimas pajusti kultūrą, įkvėpimą, patirti nuostabą, susižavėjimą. Ne visada naujoje vietoje spėjame apžiūrėti muziejus ar galerijas, todėl Graco mieste įsikūręs viešbutis Augarten Art Hotel išsiskiria menine verte. Austrija – tai itin aukštos kultūros šalis, turtinga menininkų. Vietiniai puikiai išmano įvairių epochų šalies autorių kūrinius, taigi profesionaliai atlikta selekcija sudaro galimybę susipažinti su pačiais geriausiais ir pamatyti įspūdingiausius darbus, kurių viešbutyje yra net apie 400.


Eklektiškas, išskirtinės architektūros, stiklo ir metalo struktūromis pasižymintis meno viešbutis apsuptas gotikos, renesanso ir baroko stiliaus pastatų, todėl jau iš išorės galima pastebėti jo originalumą, net savotišką akiplėšiškumą. Unikali idėja viešbutyje eksponuoti daugybę meninių kūrinių turi sąsajų ir su tuo, jog miesto kontekste architektūra taip pat norėta pabrėžti kitoniškumą. Pastato autorius Güntheris Domenigas siekė perteikti atvirą komunikaciją, bendravimą tarp vidinio pasaulio ir išorinės aplinkos. Augarten Art Hotel demonstruoja ne tik tapybos darbus, bet ir skulptūras. Visos erdvės buvo įtrauktos į meno galerijos vaidmenį – tiek miegamieji, tiek baras, tiek baseinas ar lauko terasa.

Anot pastato kūrėjo Güntherio Domenigo, tikra architektūra yra neatskiriama nuo talpumo, ekonomiškumo ir idėjinio stoto. Suderinus kone veidrodinio spindesio blizgius paviršius, pakrypusias vidines plokštumas bei lauke esančių laiptų zigzagą, gautas originalus rezultatas. Netrukus jis buvo įvertintas Austrijos prizu (angl. Austrian State Prize) už architektūrą. Struktūrų lengvumas ir skaidrumas, atidžiai papildytas šviesos žaismu, padėjo sukurti idealios proporcijos pastatą, kurį miestas mielai priėmė, nepaisant jo kitoniškumo.

Viešbutyje yra 57 miegamieji, kai kurie jų yra net 80 m² ploto. Visuose galima rasti karališko dydžio lovas, vonias bei darbo stalus – kambariai pritaikyti tiek poilsiui, tiek komandiruotėms. Daugelis miegamųjų turi balkonus, terasas, virtuvėles, o kai kurie prabangesni numeriai – net valgomuosius bei svetaines. Į penthouse tipo kambarius patenkama per atskirus liftus. Kambariuose vyrauja negausus koloritas, pritaikyti stambūs, komfortiški, stabilūs tokių prekių ženklų kaip Cappellini, Ligne Roset baldai. Kadangi pagrindiniai akcentai patalpose yra meno kūriniai, interjere gausu neutralios baltos, juodos ir pilkos spalvos bei natūralios medienos tekstūrų. Papildomų akcentinių spalvų suteikiama per tapybos darbus.

Interjeras atrodo itin subtiliai ir ilgaamžiškai. Viešbutis neseka naujausiomis tendencijomis, veikiau kliaujasi tvarumu, kokybe ir modernia stilistika, kuri neturi amžiaus cenzo ir ribų, o laikmečius ar kintančią nuotaiką atspindėti galima per meną – dėl jo erdvės atrodo šiuolaikiškai, elegantiškai, o kai kur – šmaikščiai ar net kandžiai. Švariose šviesiose patalpose visos apdailos medžiagos, gobelenai, tekstilė bei tekstūros atsiskleidžia kontrasto principu, todėl net minimalistiniai sprendimai atrodo efektingai. Bendrai naudojamose erdvėse kai kurie baldai ar šviestuvai ypač originalūs, primena skulptūras nei interjero elementus, tačiau savo forma ar paviršiumi praplečia dizaino idėjų gamą ir sudomina svečius.

Architektūrinė išraiška viešbučio svečius tarsi perkelia į kitą realybę – tą, kurioje menas yra kur kas didesnė kasdienybės dalis. Drąsi, iš miesto konteksto iškrintanti pastato išvaizda padeda nuteikti svečius naujiems potyriams ir kartu leidžia pritaikyti suformuotas erdves meninių kūrinių ekspozicijoms. Güntherio Domenigo žodžiais tariant, „menininkas privalo būti laisvas“. Būtent taip ir atrodo Augarten Art Hotel.

Daugiau nuotraukų:

Žurnalas „Centras“