Nuotraukos autorius Tomas Kapočius

Šias metais liepos 2 d. įvyks jubiliejiniai geriausio dizaino apdovanojimai „Jaunojo dizainerio prizas“. Geriausius darbus atrenka komisija, šiais metais sudaryta iš konkurso laureatų, tarp kurių ir Domas Mikšys, prekės ženklo kūrimo agentūros „Andstudio“ partneris.


„Lietuvos lokalumas nėra privalumas užsienio dizaino studijų kontekste. Bet galiu drąsiai teigti, kad Lietuvos kūrėjai gali ne tik konkuruoti, bet ir būti pirmūnai pasauliniame kontekste“, – teigia pašnekovas.

Kritika ar pagyros – verčia tobulėti

Domas Mikšys „Jaunojo dizainerio prizo“ laureatu tapo prieš ketverius metus. Tuo metu jis baiginėjo grafinio dizaino studijas ir pristatė savo darbą „Manifesto utopija“ – skulptūriškų ikonų ir taisyklių rinkinį, nagrinėjantį dizainerio kūrybos ir komercijos santykį.

„Nesvarbu, koks geras bebūtų dizaino projektas, jis yra nieko vertas, jei jo niekas nemato. Vedamas perfekcionizmo niekada nebūdavau patenkintas savo darbais, dėl to niekur nenorėdavau jais dalintis. O konkurso laimėjimas išmokė publikuoti savo darbus, rinkti atsiliepimus ir net kritiką paversti pamoka, verčiančia tobulėti“, – pasakoja D. Mikšys ir prideda, kad net ir pati geriausia idėja be krūvos valandų praktikos bei darbo, gali likti tik gera, bet tikslo nepasiekusia idėja.

Lietuviai vis dažniau matomi pasaulyje

Vertinant teoriškai, mažoje Lietuvos rinkoje yra lengviau rasti nišą nei užsienio platybėse. Tačiau kūrėjo sėkmė priklauso dažnai ne tik nuo rinkos subtilybių, bet ir nuo pačio kūrėjo profesinės stiprybės ar išskirtinumo rinkos kontekste.

„Lietuvos rinka dažnai nėra patikima užsienio klientui. Mūsų šalis vis dar kuria savo identitetą, ir atsakyti į klausimą: kas yra lietuviškas dizainas – ypatingai sunku. Nepaisant to, Lietuvos kūrėjai šiuo metu išgyvena profesinį renesansą. Darbai vienas po kito renka apdovanojimus visose dizaino srityse. Nespėsime net sumirksėti, kaip Lietuvos vardas skambės pirmu smuiku užsienio dizaino rinkose“, – įsitikinęs D. Mikšys.

Pašnekovas pastebi, kad mūsų šalies vardas vis dažniau minimas ir tarptautiniuose, didžiausiuose dizaino apdovanojimuose: nuo garsiųjų pieštukų „D&AD“ iki raudonųjų diplomų „Red dot“ konkurse.

„Mūsų agentūra „Andstudio“ taip pat parsivežė iš Londono prestižinę „Brand Impact“ statulėlę. Pavyko nušluostyti riestas nosis didžiausioms prekės ženklų studijoms. Galiu drąsiai teigti, kad Lietuvos kūrėjai gali ne tik konkuruoti, bet ir būti pirmūnais pasauliniame kontekste“, – teigia D. Mikšys.

Apsukti save gabiais ir talentingais žmonėmis

Kūrėjas dažnai svarsto dvi ateities galimybes: dirbti vienas ir kurti produktą, kuris priklauso tik jam vienam, ar įsilieti ir tapti kompanijos dalimi, siekiant bendro tikslo.

Dizaineris, dirbdamas vienas, neabejotinai turi daug laisvės: rinktis ir kurti tai, ką pats nori ar geriausiai išmano, laisvas darbo grafikas, laiko ir resursų šeimininkas. „Buvimas nepriklausomu dažnai yra per daug romantizuojamas. Šalia laisvės eina daugybė atsakomybių, kurios kartais tampa didele įtampa ir profesiniu perdegimu. O dirbant kompanijoje, niekada darbo autorystė ir medaliai nepriklausys vienam žmogui – visais laimėjimais ir pralaimėjimais tenka dalintis su komandos nariais. Bet vienas mane labiausiai žavinčių pliusų yra galimybė mokytis iš kolegų. Lengvas būdas greičiau judėti karjeros laiptais yra apsupti save gabiais ir talentingais žmonėmis“, – tikina D. Mikšys.

Daug talentingų kūrėjų D. Mikšys atrado ir šiais metais būdamas komisijos nariu. Atrenkant darbus kūrėjas rėmėsi trimis pagrindiniais aspektais: vizualine projekto išraiška, konceptualumu, projekto išpildymo kokybe.

„Jaunojo dizainerio prizo‘20” parodos atidarymo renginys, įvyks liepos 2 d. (ketvirtadienį) 15 val. Vilniaus dailės akademijos ekspozicijų salėje TITANIKAS (Maironio g. 3). Paroda veiks iki liepos 25 d.

#Įvykiai #Parodos

2020-06-29