Nuotraukos Mindaugo Statulevičiaus ir Raimundo Skurdenio („JUNG Vilnius“ vadovas)

Tęsdama pasaulio miestų pažinimo tradiciją, grupė Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) narių pavasarį išsirengė į kelionę po žavingąją Japoniją. Turo metu delegacija aplankė Tokiją, Osaką ir Kiotą. Abejingų nepaliekanti šalis sužavėjo asociacijos atstovus  savo estetika, organizuotumu, svetingumu ir dėmesiu kokybei.

„Šalis, kuri beveik trejus metus buvo užsidariusi nuo išorinio pasaulio ir saugojo savo visuomenę per COVID proveržį, pagaliau atsivėrė pasauliui ir taip sukėlė didžiulį ažiotažą. Japoniją galime lankyti nuo spalio mėnesio. Turiu pažįstamų, kurie per pusmetį ten sulakstė jau tris kartus. Pavasarį, prieš kelionę, Japonija atrodė tokia mistinė, nepasiekiama šalis, tad buvo taip gera išsklaidyti šį mitą“, – kalba Mindaugas Statulevičius, LNTPA vadovas. 

„Daug emocijų: nuo inovacijų ir naujų technologijų taikymo planuojant, plėtojant bei valdant nekilnojamąjį turtą iki gausiai žydinčių sakurų, japoniškų sodų, preciziškai švarių vietų, itin kokybiškai išvystytos infrastruktūros, liberalios ir demokratiškos visuomenės apsuptyje. Tai – aplinka,  kurioje galioja nerašytos, bet efektyvios taisyklės“, – įspūdžiais dalijasi LNTPA narės įmonės „Etapas Group“ vadovas Mindaugas Velička. 

Lietuvių delegacija turėjo išskirtinę galimybę tiesiogiai susitikti su viena didžiausių Japonijos NT plėtros bendrovių „Mitsui Fudosan“. Per savo pristatymą įmonės atstovai papasakojo apie centrinio Tokijo Nihonbashi kvartalo konversiją ir principus, kuriais vadovaujantis transformuojamas miestas.

„Žemė Japonijoje – brangiausias turtas. Tokijuje žemės nuoma yra paplitęs reiškinys. Pastatai Japonijos sostinėje gyvuoja keliasdešimt metų. Tad investicija į žemę ir pastatą turi visiškai atsipirkti ir atnešti pelną investuotojui, nes po numatyto termino statinys bus nugriautas, o jo vietoje bus statomas naujas. Tikėtina, jog tokiu būdu skatinamas statybų sektorius ir vidinė ekonomika“, – dėsto Amelija Rudenko, kitos LNTPA narės bendrovės „Kapitel“ atstovė. 

„Sentimentų pastatams ir jų fasadams Japonijoje, skirtingai nei pas mus Lietuvoje, nėra. Didžiausia vertybė – žemės sklypas, nes jis visada bus vertingesnis už bet ką, kas bus ant jo pastatyta“, – antrina M. Statulevičius. 

Pagal Japonijoje galiojančią tvarką namų eksploatavimo laikas yra ribotas: namai Tekančios Saulės šalyje laikui bėgant nuvertėja ir yra keičiami: dažniausiai medinius statinius japonai griauna po 20 metų, o betoninius – 30 metų. 

Šiek tiek kitokia tvarka galioja Kioto mieste, vienoje iš senųjų Japonijos sostinių: Kioto senamiestyje ir apylinkėse esantys objektai yra įtraukti į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. 

Lietuvių delegaciją priėmę Tokijo merijos atstovai supažindino su miesto bendrojo plano rengimo principais ir įvardijo, kokia sparta vyksta statybų derinimo procesai: „Bendrasis planas rengiamas 50-iai metų, bet adaptuojamas prie miesto poreikių gerokai dažniau. Palyginkime: didžiųjų Lietuvos miestų bendrieji planai kuriami 7–10 metų. Bet labiausiai nustebino projektų derinimo ir statybos leidimų išdavimo sparta: įprastai procesas trunka 2–3 mėnesius! Įvertinus Tokijo dydį ir ypač aukštos kokybės pastatų statybą, tai kelia nuostabą ir susižavėjimą. Esminis iššūkis, su kuriuo susiduria Tokijo valdžia sparčiau derinant projektus, – seisminio pastato saugumo ir atsparumo išorės poveikiui (ugnis, taifūnai, žemės drebėjimai) patikra. Ir ši aplinkybė yra labai logiška, bet visa kita yra daroma tam, kad kuo greičiau produktas būtų pateikiamas į rinką. Tai mes turėtume ta pačia dvasia vadovautis ir čia – Lietuvoje“, – pažymi asociacijos vadovas.

Dar vienas Lietuvos NT rinkai neįprastas dalykas – veiksniai, lemiantys būsto vertę, ir tai – ne vieta, vieta ir dar kartą vieta: „Buvome nustebę, kai sužinojome, kad būsto vertei ypatingos įtakos turi metro stotelės – kuo mažesnis atstumas iki metro stotelės, tuo būsto vertė didesnė. Japonams ne tiek svarbu vaizdas pro langus, kiek susisiekimas su metro, nes pagrindinis judesys vyksta po žeme: greita, saugu ir, svarbiausia, mažai taršu. Todėl viešojo transporto infrastruktūra Japonijoje stulbinančiai sustyguota: ji itin patogi ir funkcionali, o tikslumas – lyg šveicariškų laikrodžių“, – įžvalgomis dalijasi M. Statulevičius.

Kalbėdama apie būsto kainas Tokijuje ir lygindama Japonijos NT rinką su mūsų šalies situacija, A. Rudenko pastebi: „Būstas Tokijuje yra brangus tiek pirkti, tiek nuomotis. Todėl dauguma gyvena mažuose butuose, daug dirba, o laisvalaikį leidžia mieste. Aplankiusi Japoniją, dar kartą įsitikinau, kad ir Lietuvos NT rinka pasižymi aukšta kokybe, inovatyvumu, tvarumu bei šiuolaikiniais technologiniais sprendimais. Tikrai turime kuo didžiuotis.“

LNTPA nuolat siekia kurti didžiausią pridėtinę vertę savo nariams, todėl reguliariai organizuoja išskirtinius turus po pasaulio miestus, apie kurių gyvenimo kokybę ir urbanistinę pažangą yra rašomos knygos. Pagrindinis asociacijos narių viešnagių tikslas – iškoduoti sėkmingų miestų fenomeną. Jie jau išgliaudė  Niujorką, Torontą, Londoną, Kopenhagą, Amsterdamą, Varšuvą, Dubajų ir minėtąjį Tokiją.

Daugiau nuotraukų:

140

#NT rinka #LNTPA

2023-08-07