„Lonas“ žengia į prekybos centrus ir išplečia miegamojo sąvoką

 

Tekstas Kristinos Noreikienės
Nuotrauka Dariaus Petrulaičio 

 

Lietuvos čiužinių ir kitų miegamojo komforto produktų gamintojas „Lonas“ šią vasarą pasitiko su svarbiomis naujienomis: atidaryti pirmieji visiškai naujos koncepcijos prekybos salonai Vilniuje (PPC „Ozas“) ir Kaune (PLC „Mega“), taip pat praplėstas „Lono“ tekstilės produktų asortimentas – pristatyta nauja linija „Lonas Home“. Apie visa tai kalbamės su „Lono“ vadovu Domu Jakučiu, „Lono“ salonų prekybos centruose Vilniuje ir Kaune interjero projektų autoriumi architektu Jokūbu Jurgeliu („2XJ architects“) bei prekių ženklo „Lonas Home“ vadove Svajūne Vainauskiene.

 


Šį pavasarį „Lonas“ priėmė drąsų sprendimą ir atidarė salonus prekybos centruose „Mega“ ir „Ozas“. Kas paskatino šį sprendimą ir kodėl pasirinktos šios dvi vietos?


D. Jakutis: „Lonas“ jau seniai brendo ir augo kaip prekių ženklas, be to, įrodėme, jog esame ne tik gamintojai: nuolat rūpinamės savo klientais ir galvojame, kuo dar galėtume būti jiems naudingi. Norėdami būti arčiau savo klientų ir mąstydami apie jų patogumą, nutarėme atidaryti salonus prekybos centruose, kur jie kasdien lankosi. Pirmuoju etapu pasirinkome šį konceptą pristatyti Vilniuje ir Kaune įsikūrusiuose stipriausiuose prekybos centruose.


Kuo šios prekybos vietos skiriasi nuo kitų „Lono“ salonų?


J. Jurgelis: Tai visiškai naujos koncepcijos „Lonas Home“ salonai, išsiskiriantys pakitusia estetika ir gerokai išplėstu prekių asortimentu, kuris suteikė galimybę iš naujo pažvelgti į produktus iš esmės ir sukurti dar nematytą „Lono“ veidą. Tradicinių amatų įkvėpta naująja interjero koncepcija siekiama parodyti išskirtinį dėmesį daikto kokybei, rankų darbui ir puoselėjamoms vertybėms. Norima pabrėžti kiekvieną produktų grupę, sukuriant jai skirtingą erdvinį charakterį.


„Lono“ prekių asortimentas papildytas nauja namų tekstilės linija „Lonas Home“. Kaip tai paveikė tam tikrus salonų įrengimo sprendimus: erdvės zonavimą, prekių išdėstymą ir kt.?


J. Jurgelis: Salonas suskirstytas į tris pagrindinių produktų zonas ir pagalbines patalpas. Kiekviena zona išsiskiria skirtingu erdviniu charakteriu ir eksponavimo būdu. Prekės eksponuojamos taip, kad būtų atskleistos geriausios jų savybės, išskiriamos skirtingos gaminių kategorijos, pabrėžiama jų specifika. Lankytojams suteikiama galimybė netrukdomai išbandyti ir išsirinkti tinkamiausius produktus.


Tekstilės zona – pirmoji, reprezentacinė erdvė, kur pasitinkami klientai. Tai didžiausia salono zona, su pakylų ir lentynų eksponavimo sistema bei registratūra. Čia eksponuojamos smulkiausios prekės. Antrojoje – lovų – zonoje siekiama atskleisti lovų dizaino privalumus individualiose ekspozicinėse erdvėse. Kiekviename vidutinio miegamojo dydžio modulyje, išsiskiriančiame skirtinga scenografija, eksponuojama po vieną lovą. Trečiojoje – čiužinių – zonoje galima patogiai išsirinkti čiužinį ir susipažinti su plačiu prekių asortimentu. Čia ekspoziciniai moduliai masyvesni, sujungti į vientisas pakylų sistemas, kuriose telpa maksimalus kiekis lovų.


Kokios medžiagos naudotos? Kaip konkretūs interjero sprendimai pratęsia ir papildo „Lono“ prekybos salonų stilių, koncepciją?


J. Jurgelis: Medžiagų natūralumui, ekspozicinių baldų konstrukcijoms skirta itin daug dėmesio – pasirinkimus bei sprendimus įkvėpė tradiciniai amatai bei liaudiškų baldų gamybos metodai. Ekspoziciniams baldams gaminti naudota pušies fanera ir pušies medžio masyvas. Interjere taip pat vyrauja lino audinys, natūralus akmuo, perdirbtos medžiagos. Tai tapo pagrindiniu projekto akcentu tiek dėl estetinių savybių, tiek dėl idėjinių paskatų. Atsakingai parinktos medžiagos byloja apie kitokią – atsakingesnę – vartojimo kultūrą. Gamybos įmonei tai ypač svarbu.


Praplėstas „Lono“ asortimentas tekstilės srityje: atsirado nauja linija „Lonas Home“. Kas įkvėpė, paskatino tai daryti?


D. Jakutis: Kalbant apie „Lono“ veiklos strategiją, bene svarbiausias dalykas mums yra padėti klientui susikurti savo svajonių miegamąjį. O į šį kambarį įeina kur kas daugiau nei tik lova ir čiužinys. Norėjome, kad pirkėjai viską, ko reikia svajonių miegamajam, rastų vienoje vietoje. Taip gimė naujas konceptas „Lonas Home“. Be to, salonų įkūrimas prekybos centruose mus įpareigoja – turime būti įdomūs, patrauklūs, stebinti klientus.


Kokiais produktais papildyta tekstilės prekių pasiūla? Kuo ji išskirtinė, patraukli vartotojui, pratęsianti bendrą „Lono“ produkcijos koncepciją bei stilistiką?


S. Vainauskienė: „Lonas Home“ asortimente šiuo metu vyrauja miegamojo tekstilė (patalynės komplektai bei paklodės, antklodės, pagalvės), dekoro ir jaukumo tekstilė (lovatiesės ir pledai), vonios tekstilė, vaikiška patalynė, rankų darbo pufai bei namų kvapai. Tai namų jaukumą ir harmoniją kuriantys, tarpusavyje lengvai derinami daiktai. Jie suteikia interjerui žavesio ir vientisumo. Tęsdami „Lono“ koncepciją bei stilistiką, renkamės aukštos kokybės natūralias, sertifikuotas bei ekologiškumo standartus atitinkančias medžiagas. „Lono“ lovos puikiai dera įvairių stilių miegamuosiuose, todėl ir „Lonas Home“ prekės yra skirtingos stilistikos, kad pateisintų klientų lūkesčius tiek renkantis klasikinius sprendimus, tiek kuriant minimalistinį, skandinavišką ar urbanistinį namų stilių.


Kokios medžiagos, raštai, spalvos dominuoja? Ar šioje srityje bendradarbiaujate su Lietuvos, užsienio kūrėjais, dizaineriais?


S. Vainauskienė: Namų tekstilėje, kaip ir ant mados podiumų, kasmet išryškėja naujos tendencijos: medžiagų išdirbimo, dažymo, audimo. Jau daugiau nei 10 metų mano specializacija – namų tekstilės ir dekoras, todėl pirmosios „Lonas Home“ kolekcijos kurtos ne tik atsižvelgus į naujausias tendencijas, bet ir pasitelkus į pagalbą vienus stipriausių tekstilės gamintojų Europoje – bendradarbiaujame su Italija, Ispanija, Belgija. Kalbant apie ateities kolekcijas, turime minčių jas kurti drauge tiek su Lietuvos, tiek su užsienio dizaineriais.


„Lonas“ vartotojams asocijuojasi su miego erdvės įrengimu, tačiau, turint omenyje žymiai išplėstą tekstilės produktų asortimentą, atrodo, jog įmonė jau peržengė miegamojo ribas?


D. Jakutis: Miegamasis ir toliau liks pagrindinis mūsų prioritetas. Viskas, kuo mes papildome savo asortimentą, sukuria kokybiškesnį miegą arba stilingesnį miegamąjį. Tiesa, yra prekių, kurios peržengia miegamojo ribas, tačiau taip pat labai artimos šiai sričiai ir derinamos prie miegamojo aksesuarų.


S. Vainauskienė: „Lono“ meistrai – tikri komforto virtuozai! Tiesa, turintys aiškią kryptį. Geras miegas, komfortas, miegamojo estetika dabartiniuose namuose glaudžiai susijusi su vonios kambariu – neretai šios erdvės būna sujungtos. Stiliaus vientisumui išlaikyti šios iš pirmo žvilgsnio visai skirtingos tekstilės kategorijos dažnai derinamos tarpusavyje. Rengiant vaikų kambarį, svarbu pagalvoti ne tik apie mažųjų šeimos narių miegą, komfortą, bet ir apie šios namų zonos stiliaus žaismę. Šiandien „Lonas“ gali pasiūlyti harmoniją ir komfortą, pradedant lova, patogiu čiužiniu, išskirtinio dizaino patalynės komplektu ir baigiant tobulai prie jų derančiais miegamojo vonios rankšluosčiais.


Kur galima įsigyti „Lonas Home“ linijos produktų?


S. Vainauskienė: Šiuo metu „Lonas Home“ plačiausią asortimentą galima rasti „Lono“ salonuose, įsikūrusiuose PLC „Mega“ Kaune ir PPC „Ozas“ Vilniuje, tačiau pamažu namų tekstilės linijos atkeliaus ir į kitus „Lono“ salonus įvairiuose Lietuvos miestuose.


Ar naujasis konceptas pasiteisino? Gal turite konkrečių planų ateityje atidaryti ir daugiau „Lono“ salonų prekybos centruose?


D. Jakutis: Jau dabar matome, kad šis konceptas yra labai pavykęs, todėl turime konkrečių planų jo plėtrai. Šį rudenį „Lonas Home“ duris atvers Šiauliuose, „Saulės mieste“. Be to, šiemet dar vieną didelį projektą įgyvendinsime Rygoje ir Taline. Tad naujovės „Lone“ žengia koja kojon su laiku ir atsižvelgiant į kintančius, augančius vartotojų poreikius bei vyraujančias tendencijas.


Daugiau informacijos: www.lonas.lt 

Žurnalas „Interjeras.lt pataria“