Prasidėjus rudeniui, Meno istorijos mokykla (MIM) ir vėl atveria duris norintiems pagilinti žinias reklamos ir meno srityse. Jau kitą savaitę, 2022 m. rugsėjo 20 d., prasideda rudens paskaitų ciklas, kuriame net trys žinomi lektoriai –  doc. Jonas Malinauskas, doc. Arvydas Liepuonius ir dr. Loreta Poškaitė – išsamiai supažindins su dviem netikėtomis, tačiau aktualiomis temomis. Viena jų klausytojams atskleis reklamos meno subtilybes per istorinį ir psichologinio poveikio pjūvius, kita leis susipažinti su kinų ir japonų menais bei jų recepcija Vakaruose. Paskaitos grįžta į gyvą – sostinės galerijos „Kunstkamera“ – erdvę.

„Šis paskaitų ciklas po kelių nuotolinių susitikimų metų grįžta į realų pasaulį su gerokai didesne jėga. Jį rengdami, siekėme suderinti dvi kryptis – praktiškumą ir estetiką, tai, kas gerai pažįstama ir dar neatrasta. Viena vertus, tikrai bus ką prisiminti ir atnaujinti žinias, kita vertus, laukia daug naujų dalykų, tyrinėjimų tiek viename, tiek kitame teminiame lauke. O apie tai kalbėsiantys savo srities profesionalai suteiks ir daug papildomo žavesio įvairiais pavyzdžiais“, – teigia Vilniaus aukciono namų, prie kurių įsteigta MIM, vadovė dr. Simona Skaisgirė.

MIM rudens paskaitų ciklas vyks iki lapkričio antrosios pusės kiekvieną antradienį ir trečiadienį 18.15 val. – iš viso numatyta 19 paskaitų. Jų bus galima klausytis įsigijus lankytojo bilietą be išankstinės registracijos, tačiau klausytojų skaičius ribotas – iki 40 asmenų. Išklausiusiems ne mažiau nei 7 paskaitas vienoje iš pasiūlytų temų bus išduoti kurso baigimo pažymėjimai.

Antradieniais vyksiančioje rudens paskaitų ciklo dalyje „Reklamos menas: istorinis ir psichologinio poveikio pjūviai“ dizaino publicistas, Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos dėstytojas, Grafinio dizaino studijų programos vadovas doc. J. Malinauskas pasakos apie reklamos proceso dalis, istoriją, organizavimo formas ir poveikio mechanizmus, brendingą, propagandos elementų naudojimą, vizualiosios reklamos specifiką ir kt. 

Tuo metu kartu su juo kursą skaitysiantis psichologas, konsultantas, socialinių mokslų daktaras doc. A. Liepuonius atkreips dėmesį į psichologinius mechanizmus reklamoje: reklamos komunikacijos modelius ir malonias asociacijas, brendingo psichologiją, psichoanalinius elementus, naudojamas transo būsenas ir pan.

Tuo metu trečiadieniais vyksiančioje kitoje paskaitų ciklo dalyje „Kinų ir japonų menai ir jų recepcija Vakaruose“ sinologė, filosofijos mokslų daktarė, Vilniaus universiteto Azijos ir transkultūrinių tyrimų instituto docentė, Lietuvos kultūros tyrimų instituto mokslininkė dr. doc. L. Poškaitė kvies į kelionę po egzotiškas kultūras. Šiose paskaitose bus galima susipažinti su kinų meno ypatumais, kaligrafijos menu, kinų tapybos žanrais ir mokyklomis, architektūra, kinų ir japonų sodo aranžavimu, arbatos gėrimo ir net erotiniu menu, japonų graviūromis ir kt.

Tai – jau 44-asis MIM paskaitų ciklas per beveik šešerius metus. Ankstesniuose cikluose nagrinėtos Lietuvos ir pasaulio fotografijos istorijos, įvairių Lietuvos dailės istorijos laikotarpių, dailės ikonografijos, bažnytinio meno, viduramžių meno, Lietuvos dvarų kultūros, taikomosios dailės, kolekcionavimo, interjero dizaino istorijos, mados istorijos, šiuolaikinio meno ir kitos temos. Paskaitas skaitė tokie žinomi specialistai kaip Stanislovas Žvirgždas, Laima Kreivytė, dr. Dalia Ramonienė, dr. Viktoras Liutkus, dr. Rūta Janonienė, dr. Sigita Maslauskaitė-Mažylienė, Erika Meškauskienė, Darius Pocevičius, prof. habil. dr. Aleksandra Aleksandravičiūtė, prof. dr. Giedrė Mickūnaitė, Ilona Mažeikienė, dr. Aistė Bimbirytė-Mackevičienė, Rapolas Vedrickas, dr. Audronė Kučinskienė ir kt.

 

MIM lektorių doc. J. Malinausko ir doc. A. Liepuoniaus skaitomas paskaitų ciklas „Reklamos menas: istorinis ir psichologinio poveikio pjūviai“ – kiekvieną antradienį 18.15 val. 

Numatomos potemės: 

* Rugsėjo 21 d. – Reklamos tikslai ir uždaviniai.

* Rugsėjo 28 d. – Kuo gali padėti psichologija reklamai?

* Spalio 5 d. – Reklamos organizavimo formos ir poveikio mechanizmai.

* Spalio 12 d. – Ar verta atkreipti dėmesį, ar sukelti malonias asociacijas?

* Spalio 19 d. – Reklama ir brendingas.

* Spalio 26 d. – Kaip formuojamas įvaizdis?

* Lapkričio 2 d. – Kūrybiškumas ir netikėtumas reklamos komunikacijoje.

* Lapkričio 9 d. – Ar reklama paskatina pirkti?

* Lapkričio 16 d. – Vizualiosios reklamos organizavimas.

* Lapkričio 23 d. – Ar reklama skatina įsigyt tai, ko nereikia?

 

MIM lektorės dr. doc. L. Poškaitės skaitomas paskaitų ciklas „Kinų ir japonų menai ir jų recepcija Vakaruose“ – kiekvieną trečiadienį 18.15 val. 

Numatomos potemės: 

* Rugsėjo 20 d. – Kinų meno ypatumai ir recepcija Vakaruose.

* Rugsėjo 27 d. – Kinų kaligrafija: nuo tradicijos iki modernizmo.

* Spalio 4 d. – Tradicinė kinų tapyba: žanrai ir mokyklos.

* Spalio 11 d. – Kinų ir japonų sodo aranžavimo menas.

* Spalio 18 d. – Kinų ir japonų arbatos gėrimo menas.

* Spalio 25 d. – Japonų graviūros menas ir Vakarų japonizmas.

* Lapkričio 8 d. – Kinų ir japonų erotinis menas.

* Lapkričio 15 d. – Kinų architektūra.

* Lapkričio 22 d. – Šiuolaikinis (avangardinis) kinų menas.

 

Daugiau informacijos apie paskaitas ir galimybė prisijungti: www.menorinka.lt/mim

#Įvykiai #Renginiai

2022-09-16