 |
Naujausiame žurnalo "Centras" numeryje skaitykite:
- Dizaino naujienos;
- "Aido namas" - gyvenamojo namo renovacijos projektas Otavoje, Kanadoje;
- "Balta irgi spalva" - biuro patalpų transformacija į gyvenamąsias patalpas;
- "Konceptuali ir ironiška dviejų postindustrinių loftų dizaino simetrija"
- "Apartamentai Paryžiuje pagal Charlottę Macaux Perelman"
- AEDES, arba architektūra - kaip mąstymo proceso rezultatas
- Dizainas Vilniuje pagal A. Zuoką
- SPRING tai daugiau negu pavasaris Vilniuje
- Dizaino miestas Sent Etjenas
- IMM 2011
- Tiesiai iš pasaulinės virtuvės
- Karštos naujienos iš Paryžiaus
- Seniai išrastas, tačiau ne visiems atrastas 3D grafikos įrankis
...
|
 |
AIDO NAMAS
Vieta: Otava, Ontarijas, Kanada
Dizainas: Paulas duBelletas
Karioukas (vadovas); Chrisas Davisas (vyr. dizaino patarėjas); Susan Gardiner
(vyr. dizaino patarėja); Cedricas Boulet'as (dizaino patarėjas); Josee Labelle
(dizaino patarėja); Matthew Lahey (dizaino patarėjas); Toddas Duckworthas
(dizaino patarėjas).
Užduotis: Suvienyti aštuoniasdešimt
ketverius metus istorijos, integruojant šiuolaikinę, atvirą bei funkcionalią
gyvenamąją erdvę į 1924 metų palikimą, žvelgiantį į Rido kanalą.
Projektinis iššūkis: Šios renovacijos
atskaitos tašku tapo kuklus ir konservatyvus, prastos būklės namas su mažais
langais ir tamsiomis interjero erdvėmis, kuriame kambariai atskirti vienas nuo kito.
Tai būdingi tuo laikotarpiu, kai privatumas buvo kultūrinis prioritetas,
pastatytų namų bruožai. Siekiant atsikratyti tuometinės senamadiškos visuomenės
idealų, originalus kambarių išdėstymas paskatino pertvarkyti erdves atskiriant
gyvenamąsias ir darbines patalpas. |

|
Konceptuali ir ironiška
dviejų postindustrinių loftų dizaino simetrija
Renovacija ir interjero dizainas, Milanas, 2007 m.
Vientisas objektas
padalintas į du atskirus identiškus ir panašaus, bet priešingo, interjero
tūrius. Tai projektas – ar „projektai“? Toks klausimas kyla apie šio dvigubo lofto
postindustriniame Milane rekonstrukciją bei interjero dizainą, kurio autorius –
Federico Delrosso. Darbas vyko buvusioje gamykloje pietinėje Milano dalyje,
kuri kadaise buvo pramoninis priemiestis, dabar virtęs gyvenamuoju rajonu. |

|
AEDES, ARBA ARCHITEKTŪRA – KAIP MĄSTYMO PROCESO
REZULTATAS
Kai
buvo ruošiamas šis straipsnis, į Lietuvos architektūrinio gyvenimo padangę iškilo iniciatyva atgaivinti architektūros
muziejaus veiklą bei įkurti Nacionalinį architektūros / dizaino centrą.
Matyt, būtų sunku
parinkti geresnį laiką pristatyti žmogui, kuris prieš gerą trisdešimtmetį
tuometiniame Vakarų Berlyne padarė tai, apie ką Lietuvoje kol kas tik
svajojama, o, atsižvelgus į tuometinę situaciją, gal net ir daugiau. Ši
asmenybė – architektūros tyrinėtoja Kristin Feireiss, 1980 metais įkūrusi
pirmąją Vokietijoje privačią architektūros galeriją. Pavadintas mielu ausiai ir
kupinu simbolikos vardu AEDES (lot. didingas pastatas, šventovė; tačiau
sen. gr. bjaurus, nemalonus), naujasis kultūros centras iškėlė tikslą
keisti architektūros suvokimo prigimtį. Ji pristatyta ne kaip skirtingai
sudėliotų tūrių kompozicija (dažnai vertinama vien estetine ir visuomenei ne
visada suprantama prasme), o kaip mąstymo proceso rezultatas. |

|
Dizainas Vilniuje pagal A. Zuoką
Vilnius yra
gimtasis mūsų žurnalo miestas, todėl manome, kad ir mes turėtume ir galėtume
prisidėti prie valdžios, kurios verti mūsų skaitytojai, pažiūrų formavimo. Šis
vyr. redaktoriaus Vytauto Gurevičiaus interviu su būsimuoju (tikimės) Vilniaus
meru A. Zuoku – tai viešas, oficialus jo pažadas visai dizaino ir jam
prijaučiančiai bendruomenei. Jei ir vėl išsirinksime kitus – tegu tai ir vėl
lieka kaip svajonė – „O taip galėjo būti“.
Jūs vėl ruošiatės tapti Vilniaus meru.
Prisimename tuos laikus, kai Vilniuje virė gyvenimas, vyko grandioziniai
projektai, kurie sukeldavo daug diskusijų. Ar ir toliau liksite toks nenuorama?
Kaip kūrybiški žmonės galėtų įsijungti į tą veiklos tėkmę?
|

|
Dizaino miestas Sent-Etjenas
Pernai lapkričio 20 d. – gruodžio 5 d. Sent-Etjene vyko
7-oji dizaino bienalė. Jos metu UNESCO šį nedidelį ir dar neseniai vien savo
industrija garsėjusį Prancūzijos miestą oficialiai paskelbė dizaino miestu.
2004 m. UNESCO įsteigtas kūrybingų miestų tinklas jungia miestus, kurie nori
dalintis idėjomis ir patirtimi įvairiose su kūryba susijusiose srityse. Čia yra
7 kategorijos, iš kurių viena - būtent dizaino miestai. Tokių pasaulyje yra
viso 9, bet Europoje šiuo titulu kol kas galėjo didžiuotis tik Berlynas. Tad nuo
šiol jau bus ir antras „europietis“. Toks pavyzdys – akivaizdus atsakymas, jog
dizainas gali stipriai ir pozityviai įtakoti miesto vystymąsi. Praėjus 12 metų
nuo pirmosios 1998 m bienalės, čia įvyko labai daug gerų permainų. Kas du metai
vykstanti paroda išgarsino šį miestą tarptautiniu mastu. O kai kažkada karinės
pramonės gamykloms priklausęs didžiulis miesto kvartalas buvo reorganizuotas į
dizainui vystyti skirtą teritoriją, čia prasidėjusi su kūryba susijusi veikla
neatpažįstamai pakeitė miesto veidą. Dabar šis kvartalas, žinomas kaip „cite du
design“(dizaino miestelis). Čia greta visų sparčiai vykdomų renovacijų kyla
unikalūs naujos architektūros statiniai. Į šią teritoriją buvo perkelta meno
mokykla. Vizitine teritorijos kortele tapęs ažūrinis apžvalgos bokštas prieš
metus sulaukė naujutėlio kaimyno - gigantiško ir įspūdingo ekspozicijų centro „Platine“.
Tai modernus stiklinis statinys su dominuojančiomis trikampių segmentų konstrukcijomis. Šios bienalės metu jame pirmą
kartą buvo surengta dalis teminių ekspozicijų
bei vyko konferencijos. Na, o statistikos mėgėjams - 2010 metų
Sent-Etjeno bienalė sulaukė dalyvių iš 40 šalių. Čia buvo pristatyti 650
projektų, dalyvavo 450 dizainerių ir 150 įmonių. |