Žurnalo
 „Centras" 2012 Nr.1/2 viršelis

Naujame žurnalo „Centras“ numeryje skaitykite:

  • Vila Roces;
  • Interviu su arch. Gintautu Natkevičiumi;
  • Kalnų padiktuota forma;
  • Atostogų namelis kalnų papėdėje;
  • Akmeninio namo rekonstrukcija;
  • Iš kelionės jūra aplink pasaulį į svajonių vilą;
  • Palėpė Sidnėjuje;
  • Ant stogo;
  • A. Karalius: „Kava ir pieštukai“;
  • „IMM cologne 2012“;
  • Norint tai padaryti, reikia turėti „vaiko svajonę“;
  • A. M. Rodčenko - 120. Konstruktyvizmo švyturys;
  • Nacionalinės atviro biuro perspektyvos Europoje

Žurnale
 „Centras" 2012 Nr.1/2 pristatyti projektai

7 architektūros / interjero projektai:

  • Vila Roces (Belgija)
  • Alpinizmo įrangos gamintojo „Salewa“ būstinė
  • Atostogų namelis kalnų papėdėje (Austrija)
  • Akmeninio namo rekonstrukcija (Graikija)
  • Svajonių vila (Nyderlandai)
  • Stogo projektas (Danija)
  • Palėpė Sidnėjuje

Architektas Gintautas Natkevičius

Interviu su arch. Gintautu Natkevičiumi

V. G.: Kieno nuopelnas tokia drąsi Jūsų biuro architektūra Kaune – Jūsų ar užsakovų?

G. N.: Namų esame suprojektavę ir pastatę visoje Lietuvoje – ir Vilniuje, ir Alytuje, ir prie Klaipėdos, ir Kaune. Ir šiuo metu yra baigiami realizuoti keli įdomūs projektai. Visi šie klientai, lyg gardžios „razinos batone“, mus susirado patys. Galbūt pamatę drąsesnius bandymus kreipėsi jau tikėdamiesi kažko. Labai malonu sunkiame architektų darbe, kai užsakovas žino ir tikisi, kad kažką keisto pasiūlysime. Žinoma, ne visada pasiseka, ne visada randi bendrą kalbą su klientu. O apie Kauną...

Architektas Audrys Karalius

KAVA IR PIEŠTUKAI [ I ]

Audrys Karalius, architektas

Ji atsisėdo prie vienintelio laisvo staliuko Parodų rūmų kavinėje. Parodos iškilmės buvo ką tik pasibaigusios, ir dailininkai bei šiaip žmonės prie meno triukšmingai klegėjo prie stiklo alaus ar ko nors rūstesnio. Jos rankos buvo gerai prižiūrėtos, nenualintos, ir taurė balto vyno grakščiai keliavo link ryškiai raudonai dažytų lūpų. Tiesi nugara ignoravo kėdės atkaltę, pavakarės nuovargį ir metus. Tamsi suknelė uždaru kaklu, stambūs šviesaus gintaro karoliai, mažas tamsus rankinukas, kurį greičiausiai gavo dovanų dar prieš karą. Jaučiau, kad ši L. Truikio kursiokė (kas žino...) palengva praplėtė klaustrofobišką Kauno erdvę iki paryžietiško formato ir užpildė ją dabar nebesutinkamais miesto gyvenimo aromatais.

Burlaivis „Hydroptere“

Norint tai padaryti, reikia turėti „vaiko svajonę“

Vytauto Gurevičiaus interviu su Pasaulio būriavimo greičio rekordininku Alainu Thébaultu

Kada ir kaip sugalvojote pastatyti „skraidantį“ laivą? Ar tuomet galvojote, kad jis taps greičiausiu pasaulyje?

Vaikystėje gyvenau Bretanėje (prie Atlanto vandenyno), kaime, gyvenau vaikų globos namuose, tartum paauglių kalėjime. Neturėjau jokių užsiėmimų, todėl su pusbroliu įsilipdavome į plastmasinę valtelę ir bandydavome tarsi banglente plaukti per bangas, keliamas žvejų valties. Tai daryti buvo neįmanoma, kadangi valtelė būdavo tiesiog prisišliejusi prie bangų. Daugybė paukščių sukdavosi aplink žvejų valtis. Ir kartą aš tariau savo pusbroliui: „Aš nenoriu plūduriuoti vandenyje. Aš noriu skristi.“

Dizaineris Rodčenko

А. М. RODČENKO – 120. KONSTRUKTYVIZMO ŠVYTURYS

Šiandien entuziastingai stipriname kultūrinius ryšius su Vakarais, artimus Rytų kaimynus prisimindami vien dėl politinių ar ekonominių nesklandumų. Išvarginti socializmo epochos imperinio diktato, baigiame pamiršti, kad praeito amžiaus Rusijoje gimė nemažai ryškių kūrėjų, padariusių įtaką ne vien tik savo šalies, bet ir visos Europos kultūros raidai. Vienas jų – Aleksandras Rodčenko (1891–1956) – ryškus tarybinio konstruktyvizmo atstovas, visame pasaulyje pripažintas dailininkas ir dizaineris. Plačiau apie jo kūrybą paprašėme papasakoti A. Rodčenko anūko, taip pat dizainerio, Maskvos Stroganovo aukštosios pramoninės dailės mokyklos ir kitų dizaino mokyklų dėstytojo Aleksandro Lavrentjevo.