Projekto autoriai: Hugh Broughton architects, Martin Ashley architects
Vieta: Londonas, Jungtinė karalystė
Įgyvendinta: 2019 m.
Fotografijų autorius: James Brittain


Šis įkvepiantis projektas atkūrė ir išsaugojo sero Džeimso Thornhillso 3 700 m2 tapytus paviršius, kurie patenka tarp svarbiausių baroko stiliaus interjerų Europoje. Išradingai restauravus pastatą, stabilizavosi vidinė aplinka, todėl ši nuostabi erdvė dabar yra lankytina Londono vieta.


Dėmesys detalėms ir meistriškumas visame projekte liudija sėkmingai užmegztus ryšius tarp užsakovo ir architekto. Atsitiktinai rastos Henriko VII rūmų liekanos restauravimo darbų metu sėkmingai panaudotos erdvėje. Jos dar labiau išplečia lankytojų patirtį.

Vidinę tapybos salės aplinką reikėjo stabilizuoti, nes ją sugadino pradinių durų atidarymo ir uždarymo temperatūros bei drėgmės svyravimai. Jautrus ir atidus projektavimas leidžia naujai panaudoti pastato apatinę dalį, pašalinant 1950-ųjų virtuvę ir grąžinant jos pirminę funkciją valgyti ir bendrauti. Dabar šioje vietoje yra kavinė, parduotuvė ir lankytojų priėmimo erdvė. Kad padidėtų įskaitomumas ir prieinamumas, drąsus sprendimas buvo pašalinti orginalias plytas ir įstatyti platforminius keltuvus. Atvėrus salę lankytojams, smarkiai pagėrėjo bendra erdvės kokybė. Lankytojų patirtis buvo sustiprinta didingai atveriant ištapytą erdvę, kai prie jos artėjama iš apačios.


Naujas apšvietimas, šildymas ir ventiliacija buvo sumaniai paslėpti, atkreipiant dėmesį į kruopščiai parinktas detales. Siekta, kad šios sistemos sklandžiai įsilietų į istorinę salę. Pagirtinas jų derinimas visoje erdvėje. Naujoji šildymo sistema sukuria optimalią aplinką paveikslams ir kartu suteikia komfortą lankytojams.

Salė buvo atidaryta visuomenei 2019 m. kovo mėn. Konservavimo darbai leido daugiau nei 80 000 lankytojų stebėti šią ekspoziciją ir sukūrė reikšmingą naują kultūrinį traukos tašką Londone.

Nuotraukų galerija:

Žurnalas Centras