37 proc. lietuvių renkantis nuosavą būstą itin svarbu gamtos artumas, tai atskleidė šią vasarą atlikta reprezentatyvi visuomenės apklausa. 

nekilnojamojo turto vystymo bendrovės „HOMA Development“ vadovas Donatas Daunys

„Lietuviai nekilnojamam turtui kelia vis aukštesnius reikalavimus ir mes tai matome kaip itin pozityvų dalyką, nes aukštesni reikalavimai reiškia aukštesnę kokybę, o pastaroji – kokybės prasme augančią šalies NT rinką. Tai, kad žmonės vis daugiau dėmesio skiria gamtos artumui prie namų, pradėjome pastebėti prieš keletą metų ir siejame šį norą su dar labiau padidėjusiu žmonių gyvenimo tempu. Grįžę namo jie nori rasti savo ramybės oazę čiapat, vos išėjus pro duris, o ne važiuoti į mišką keliolika kilometrų, todėl ir atsiranda poreikis, kad nuosavi namai būtų šalia gamtos“, – apklausos duomenis komentuoja Donatas Daunys, tyrimą inicijavusios nekilnojamojo turto vystymo bendrovės „HOMA Development“ vadovas. 

Pasak jo, statyti objektus gamtos apsuptyje, bet ir netoli svarbiausių miesto objektų, bent Vilniuje, darosi vis sunkiau: „Visi norime išsaugoti Vilniaus išskirtinį žalumą, todėl plotų naujai statybai mieste lieka vis mažiau. Dėl to NT vystytojai renkasi sklypus tolėliau nuo centro, bet su gamta šalia, ir stato nebe atskirus objektus, o visus kvartalus su pilna infrastruktūra: parduotuvėmis, darželiais, grožio salonais ir pan. Tai leidžia gyventojams turėti dalį visų miesto centre esančių malonumų visai šalia namų ir kartu gyventi gamtos apsuptyje“.

NT bendrovės vadovui antrina ir psichologė Genovaitė Petronienė: „Tai, kokie ir kur yra namai, daro didelę įtaką psichologinei žmonių savijautai. Tik ne visi žmonės tai geba identifikuoti. Gamta, žaluma pro langus yra itin svarbus geros savijautos aspektas – nustatyta, kad gamta žmones veikia atpalaiduojančiai ir harmonizuojančiai, todėl jos aplink namus būti privalo“, – pataria G. Petronienė.

Apklausą NT vystytojo „HOMA“  užsakymu atliko tyrimų bendrovė „Spinter“, „Omnibus“  tyrimo metodu šių metų birželio mėn. buvo apklausti 1015 respondentų visoje Lietuvoje. 

Trumpai apie HOMA

UAB „Homa group“, įsteigta 2003 m., prekės ženklas HOMA registruotas 2019 m. pabaigoje. Bendrovė užsiima dviem veiklos kryptimis: nekilnojamojo turto nuoma – šiuo metu valdo apie 160 000 kv. m. NT ploto visoje Lietuvoje; ir gyvenamoji bei komercinio NT plėtra bei pardavimu. HOMA šiuo metu vysto projektus: „HOP ON Vilnius“ (Naujamiestis, Vilnius), Lazdynėlių vingis“ (Lazdynėliai, Vilnius), „Vytenio 4“ (Naujamiestis, Vilnius), „Gilužio Rivjera“ (Pilaitė, Vilnius). Pagrindiniai HOMA NT projektai – kvartalinė mažaaukštė statyba.

Daugiau apie HOMA – interneto svetainėje www.homa.lt

 

#NT rinka

2022-09-12