Žurnalas „Centras“ 2014 - 2015 m. Nr. 1


 
  • Vilnijančios bangos architektūra
  • Kodėl miestams naudingas chaosas?
  • Geriausias Britanijos naujas namas
  • Geriausias šiuolaikinės Lietuvos architektūros penketukas
  • Konkursas „Mano EKOnamai“
  • Pasijusti kavos pupele
  • Konkursas: LT vs LV
  • Kas naujo vokiškoje virtuvėje?
  • Originali kalnų viešbučio rekonstrukcija
  • Spalvų tendencijų prognozės 2015 metams
  • Tendencijos – kūnui ir sielai
  • Nauji standartai tobulam vonios kambariui
  • Ryškūs šviesos akcentai
  • Pasaulio statybos paroda BAU
  • Lietuvos verslo centrus puošia šiuolaikiniai meno kūriniai

 


 

 

Kitokia daugiabučių estetika
 

Fotografijos: Matteo Sartori, Dragor Luft, Jens Lindhe, Carsten Kring, Jakob Boserup, Ulrik Jantzen
Vieta: Kopenhaga, Danija
Realizacija: 2008 m.
 
BIG – tai architektų, dizainerių, statybininkų, inžinierių grupė, įsikūrusi Kopenhagoje ir Niujorke. Komandos vedlys – žinomas architektas Bjarke Ingels. Pagrindinės veiklos sritys – tai architektūra, urbanistika, jos plėtojimas bei paieškos. Taigi pristatome jums du daugiabučių namų projektus, kurių įvaizdis iki šiandien išliko originalus ir traukiantis akį, nes tokia architektūra yra pritaikyta šių dienų vartotojui, ieškančiam tapatybės nuolatiniame virsme. The Mountain projekto esmė – net du trečdaliai mašinų stovėjimo aikštelės ir tik vienas trečdalis gyvenamųjų patalpų. BIG architektai svarstė, kas atsitiktų, jei stovėjimo aikštelė būtų gyvenamųjų butų pamatas? Lyg mūrinis kalnas, dengtas nedideliu sluoksniu apartamentų, kylančių nuo pirmo iki vienuolikto aukšto... Užuot stačius du individualius pastatus – stovėjimo aikšteles ir butus –  vienus šalia kitų, buvo nutarta juos sujungti ir sukurti dvi funkcijas atliekantį ir vienas kitą papildantį statinį...

   

Arklidės, virtusios restoranu ir viešbučiu
 
Fotografijos: Helene Hilaire
Vieta: Strasbūras, Prancūzija
Realizacija: 2013 m.

 
Les Haras – tai unikalus restorano ir keturių žvaigždučių viešbučio kompleksas, kurį projektuojant buvo siekiama interpretuoti Prancūzijos istoriją. Interjero kūrėjų Patrick Jouin ir Sanjit Manku svarbiausias tikslas buvo atskleisti charakteringą autentiką bei šiuolaikinį modernumą. Pagrindinė idėja buvo sukurti aplinką, spinduliuojančią prabanga ir komfortu, o stilistinius elementus labiausiai inspiravo jojimo sportas, pasižymintis santūrumu bei subtilumu. Šis pastatų kompleksas buvo pastatytas 18 a. viduryje. Fasadai, stogai, vartai bei pagrindinės konstrukcijos išliko klasikinio stiliaus ir tapo pripažintos kaip klasikinės istorijos palikimas. Seniau čia buvo Prancūzijos ir Vokietijos studentų jodinėjimo mokykla, kuri Prancūzijos revoliucijos metu buvo uždaryta...

 

Unikalūs apartamentai golfo aikštyne
 
Tekstas: Gintautė Kisieliūtė
Vieta: Curitiba, Brazilija
Realizacija: 2013 m.

 
Apartamentų projektas unikalus tuo, kad visi 340 kv. m  yra viename aukšte. Patalpos išdėstytos tarsi grandinė, todėl jų stilistika turėjo sietis bent iš dalies. Kadangi kambariai suprojektuoti dideli, buvo atsisakyta atvirų perėjimų iš vieno į kitą, o durys maskuojamos tam, kad jų neatrodytų itin daug ir nebūtų griaunama vizuali interjero pusiausvyra. Didžiausias dėmesys skirtas plokštumoms, formoms, taip pat paviršių faktūroms bei spalvoms. Puikiai apgalvotos erdvės, didelis plotas bei dėmesys natūraliai šviesai sudarė sąlygas pritaikyti akį traukiančius stambiagabaričius baldus ir masyvias apdailos medžiagas. Derinant vienspalviškumą su subtiliais pagalvėlių, kilimų, paveikslų raštais bei ornamentais, dekoro elementais buvo išgautas stilingas interjero įvaizdis. Lengvi tonai kontrastuojantys su sodraus kolorito detalėmis pavertė šį būstą į spalviškai ir kompoziciškai įdomią, harmoningą ir įkvepiančią gyvenamąją vietą.

 

Kelionė po pasaulį akimis
 
Fotografijos: Hugo Thomassen
Vieta: Roterdamas, Nyderlandai
Realizacija: 2013 m.

 
Roterdamas – tai miestas, veikiamas daugybės veiksnių: tarptautiškumo, meniškumo, progresyvios architektūros ar nuo seno gyvuojančių uostamiesčio tradicijų. Po Antrojo pasaulinio karo itin sustiprėjo ir išryškėjo senos bei naujos kultūros samplaika ir taip buvo suformuotas unikalus estetinis požiūris į daugelį dalykų. Kaip ir pats miestas, Mainport (angl. „pagrindinis uostas“) viešbutis atspindi tarpkultūrinę įtaką, tačiau pasirinkęs tik geriausias jos duotybes: australišką virtuvę, rytietišką vonios tradiciją, papildytą vietiniu miesto įvaizdžiu. Anot viešbučio savininko, interjere būtina atspindėti ir čionykščią kultūrą, nes būtent jos pažinimas yra pagrindinis atvykėlių siekis.

 

Didysis stalius

 
Tekstas: Jonas Malinauskas
 
Garsus britų dizaineris James Irvin, pats sukūręs daugybę puikių baldų, taip atsiliepė apie kėdžių projektavimą: „Kėdė – pats didžiausias iššūkis dizaineriui. Nerasime kito baldo, kuris taip arti glaustųsi prie žmogaus kūno, prisitaikytų prie visų jo skirtingumų. Kėdė yra ir interjero kompozicijos sudėtinė dalis, ir kartu savarankiška struktūra, paklūstanti fizinio tvarumo ir gamybos technologijų reikalavimams“. Galima drąsiai teigti, kad didžioji Hanso Wegnerio kūrinių dalis puikiai atitiko šį  apibrėžimą. Jie ne tik sėkmingai integravosi į daugelio pasaulio šalių buitinius interjerus, bet ir tapo jų akcentais, propaguojančiais racionalų  ir kartu organišką Skandinavijos dizainą.


 

 

Dizainas be sienų : lietuviško dizaino kelionės

Tekstas: Sandra Kliukaitė
 
Dizainas nepripažįsta sienų, o jo rinka – globali. Joje cirkuliuoja gausybė produktų, prekės ženklų, dizaino konceptų, inovacijų bei išradimų iš viso pasaulio. Plačiame dizaino žemėlapyje galima sužymėti svarbiausius dizaino taškus, kuriuose dizaino koncentracija yra pati didžiausia. Tai – tarsi pasaulio dizaino sostinės, kuriose vyksta dizaino savaitės ir festivaliai, dizaino parodos ir mugės bei modernūs dizaino turgūs. Čia formuojasi dizaino mados ir tendencijos, vyksta eksperimentai ir produktų testavimai. Į šiuos renginius dizaineriai bei dizaino gamintojai veža parodyti, tai ką sukūrė geriausio, komunikuoja, keičiasi verslo kontaktais ir idėjomis, o pačiais geriausiais vertintojais kas kartą tampa patys dizaino vartotojai ir žiniasklaidos atstovai, atvykstantys iš įvairiausių pasaulių kraštų. Koks dizaineris nenorėtų įsisukti į tokį globalų dizaino tinklą?