Artūrai, kaip atrodo Jūsų dienos šiuo metu,
kai, regis, esate jau įkopęs į pasauliniu mastu pripažintų menininkų olimpą?
Mano dienos paprastos. Beveik kasdien gaunu labai daug
pasiūlymų iš viso pasaulio. Mažiausiai valandą per dieną skiriu laiškų
skaitymui keliomis kalbomis – anglų, italų, ispanų, kinų. Labai smagus jausmas,
kai atsiverčiu pasaulinio masto meno žurnalus, kuriuose rašoma apie
šiuolaikinio meno tendencijas ir perspektyvas. Daugelyje nuolat šmėžuoja mano
paveikslai. Tai įkvepia kurti ir nepavargti.
Kas Jums, kaip pripažintam kūrėjui, yra
svarbiausia šiuo metu?
Kaip ir visada – meilė, menas, šeima ir Lietuva.
Kokį savo pastarųjų metų pasiekimą labiausiai
vertinate?
Didžiausias asmeninis laimėjimas – 30 metų santuokoje su
vienintele žmona. Trys sūnūs ir meilė šeimoje – štai kas man yra svarbiausia. Juk
tai įkvepia mane kurti. Didelį įspūdį paliko dalyvavimas NEW YORK ARTEXPO 2014,
taip pat pasaulinė paroda „Paris-Louvre world art 2015“. Tai pralenkė visus mano kūrybinius lūkesčius.
Paveikslas „Rojus“ buvo įvardintas kaip įdomiausias 2015 m. kūrinys. Įspūdinga pasaulinė
paroda Florencijoje taip pat įsimintina – joje buvo pristatomi trys mano
peveikslai. Čia buvau nominuotas kaip vienas iš trijų garsiausių šio meto
menininkų. Labai daug asmeninio dvasinio pasitenkinimo suteikia pernai gautas
apdovanojimas – patekau į pasaulyje vertinamą meno katalogą BEST ARTIST Contemporary
and Modern ART 2015 .
Žiūrint iš šalies, Jūsų gyvenime kas mėnesį
įvyksta tiek daug su menine veikla susijusių dalykų, kaip spėjate visur būti
epicentre?
XXI amžiuje verda skubančius gelbstintis virtualus
gyvenims. Nuolat bendrauju su Niujorke gyvenančiu draugu skulptoriumi, gaunu
daug žinių apie kūrybines tendencijas ir galimybes. Susirašinėju su meno
galerijomis – jaučiu, kad visas pasaulis telpa mažame kompiuteryje. Sutaupyti
laiko padeda dar ir tai, kad negyvenu Vilniuje – kuriu savo dirbtuvėse už
Vilniaus, kur gerokai mažiau triukšmo.
Kaip manote, kas Jums padėjo užkariauti pasaulinius
meno „vandenis“? Juk Lietuvoje daug talentingų kūrėjų, bet toli gražu ne
kiekvienam nusišypso sėkmė eksponuoti savo kūrinius geriausiose pasaulio menų
galerijoje ir būti įamžintam didelę išliekamąją vertę turinčiose užsienio
leidėjų meno knygose?
Prie to daug prisidėjo žmona ir šeima, asmeninis talentas
ir nuoširdus darbas. Nepaisantto, mano menas Lietuvai nereikalingas, nes
menininkų „elitas“, matyt, iš pavydo jį atmeta, netgi galėčiau pasakyti niekina
– nekreipdami jokio dėmesio. Džiugina tai, kad žmonės atskiria, kas jiems
patinka – lietuvių namų interjeruose mano darbai randa solidžią vietą. Vertinu
Kultūros ministerijos Meno tarybos man suteiktą Lietuvos menininko kūrėjo
statusą.
Kokie Jūsų planai?
Kaip visada, susiję su kūryba ir savo darbų eksponavimu
užsienyje. Laukia personalinės parodos Niujorke, taip pat ten įsikūrusiame Lietuvos
konsulate bei vienoje iš labiausiai vertinamų privačių meno galerijų JAV. Šiuo
metu turiu maždaug 20 kvietimų dalyvauti parodose Italijoje. Turiu galimybę
organizuoti 2017 m. savo personalinę parodą „Meilė“ Luvre, taip pat esu
kviečiamas atstovauti austrų muziejų MOMAC. Ruošiuosi parodai „Paris-Louvre
world art 2016“.
Kiek valandų per dieną kuriate?
Nuolat. Tik kartais galvoje. Tad žmonės nustemba, kad
gatvėje praeinu pro pažįstamus ir nepasisveikinu – kaip pats juokauju, tikrai
ne iš „mandrumo“.
Pasaulyje sukurta ir vis kuriama gausybė meno
kūrinių. Ar tiek reikia?
Daug tikrai nereikia, nes mūsų pasaulis perpildytas
„kičinio“ meno. Aš nenoriu po savęs palikti niekam nereikalingų darbų, tad
kūrinių skaičius manęs visiškai nedomina. Bendros pasaulinės tendencijos yra
nekokios: vaizduojamasis menas žmones labiau domina tik kaip puošybos elementas.
Pripažinti kūrėjai tai patiria tiesiogiai – kaip kultūros nuvertinimą. Paveikslai
yra tapę užuolaidų ir kilimų kontekstų vergais. Juos renkasi pagal dizainerio
pasiūlytą koloritą, kuris yra užuolaidose. Tai yra taip juokingai graudu, kad norisi
vemti. Tokia situacija atvedė iki to, kad galerijose galima įsigyti menkaverčių
darbų su rėmeliu, tinkančiu prie raudomų arba geltonų užuolaidų.
Kokią žinią savo darbais bandote perduoti
pasauliui ir jo žmonėms?
Mano kūryba aiškiai deklaruoja – menas išgelbės pasaulį.
Vis dėlto manau, kad Lietuvoje mažėja žmonių, vertinančių kokybišką meną. Aš
savo kūriniams atiduodu labai daug savęs, dirbu ilgai, tačiau žiūrint į juos
atrodo, kad jie sukurti pasitelkus didžiulį talentą per trumpą laiką. Tai man svarbu,
nes norisi, kad paveikslai būtų lengvi it mūzų gyvenimas. Siekiu, kad žmogus net
nepajustų mano paveiksluose ilgalaikio kūrybinio proceso. Mane erzina, kai
netgi galerijų savininkai įsivaizduoja, kad meno kūrinys turi kainuoti tiek,
kiek šaldytuvas arba dulkių siurblys. Tokiems Lietuvos galerininkams galiu
patarti atidaryti padėvėtų siurblių, skalbimo mašinų, lygintuvų ir televizorių
lombardą.
Papasakokite, kaip kūrėte savo
dirbtuves-studiją?
Prieš įsirengdamas studiją, aiškiai žinojau, kad namas, kuriame
kursiu, turi būti medinis, o jo apdaila – iš akmens. Mano tėtis man yra
sakęs: „Jeigu kada nors statysi namą, tai jis turi kvepėti medžiu –
tikru gamtos aroatu“. Taigi, pirmas pastatas, kurį pastačiau buvo
pirtelė. Irgi medinė, su antru aukštu. Jame įrengiau nepriklausomą mažą
butą žmonai – tikrą poilsio oazę. Mano dirbtuvėse taip pat daug
medžio. Kai atėjo metas sukurti interjerą, nesukau sau galvos, nes
aiškiai žinojau,kad ši erdvė turi kvepėti menu. Čia gausu ir mano paties
pagamintų interjero detalių. Pats sukūriau medinį barą. Viskas Čia
persmelkta meile, darbu ir prisilietimais. Svečius žavi aukštos lubos –
net 4 metrų. Užlipęs laiptais į trečia aukštą, dažnai stebiu savo
paveikslus. Naujausias mano meno kūrinys – lauko virtuvė. Daug akmens ir
medžio. Net židinį pats sumūrijau. Džiaugiuosi viskuo, ką pavyko
padaryti.
|